Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem E46 325xi


pucha239

Rekomendowane odpowiedzi

Może miał ktoś podobny problem z ogrzewaniem w tym modelu ,a konkretnie chodzi o to że ciepłe powietrze zaczyna lecieć przy temperaturze około 60 stopni a jak osiągnie 90 nadal nie jest to gorące dodam że ustawiona jest na 32(klimatronik ).

Co może być tego przyczyną?

 

E46 325xi m54b25

Edytowane przez pucha239
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w mojej nie miałem ogrzewania prawie w ogóle (M54B22). Zima szła, a ja w zimnym samochodzie jeździłem :cry2: Pomogło mi przepłukanie nagrzewnicy. Słyszałem też, żeby sprawdzić czy układ chłodniczy nie jest zapowietrzony. U mnie to się zbiegło akurat z uszkodzoną chłodnicą.

Ale tak jak mówię, możesz się do nagrzewnicy dobrać i ją przepłukać wodą. Tak, żeby sprawdzić czy jest drożna, mi pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że dodatkowa pompa wody jest uszkodzona.

Ale żeby to sprawdzić trzeba podpiąć komputer.

Napisz czy ogrzewanie nie działa w ruchu czy na postoju.

A jeżeli było modzone w układzie chłodzenia to próbował bym odpowietrzyć.

 

 

Gdzie ta dodatkowa pompa wody się znajduje ?

Co do ogrzewania to różnie bywa raz trochę lepiej grzeje drugim razem prawie wogole (układ odpowietrzony).

Dodatkowo nie zawsze załącza wentylator. Po podpieciu obd2 bluootoh temperatura doszła do 110 a wskazówka na zegarkach nadal na 90 stała i wentylator nie ruszył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dodatkowo nie zawsze załącza wentylator. Po podpieciu obd2 bluootoh temperatura doszła do 110 a wskazówka na zegarkach nadal na 90 stała i wentylator nie ruszył

Wskazówka w pionie to nie 90 stopni tylko w przedziale 70-110 stopni. Temperatura, która podałeś jest w bloku czy na wejściu do chłodnicy? To ważna informacja. Wentylator po wymuszeniu jego pracy programem diagnostycznym działa?

Dopisz 325xi do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak u ciebie jest tylko zawór pod maską na prawym nadkolu stojąc przodem do pojazdu. Sprawdź ja czy puka.

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E46/Lim/BMW+325xi/ECE/64_0890

 

 

Wczoraj zaczął pukać lecz nie pracował ciągle, dziś rano nagrzalem silnik do 110 tyle było na bloku i nic zawór nie działa. Co steruje tym zaworem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo nie zawsze załącza wentylator. Po podpieciu obd2 bluootoh temperatura doszła do 110 a wskazówka na zegarkach nadal na 90 stała i wentylator nie ruszył

Wskazówka w pionie to nie 90 stopni tylko w przedziale 70-110 stopni. Temperatura, która podałeś jest w bloku czy na wejściu do chłodnicy? To ważna informacja. Wentylator po wymuszeniu jego pracy programem diagnostycznym działa?

Dopisz 325xi do tytułu.

 

 

Temperatura płynu na bloku te 110 a co do wentylatora to podpięty na krótko działa ( nie mam programu diagnostycznego żeby to sprawdzić) dodam że przy załączonej klimatyzacji też nie działa wentylator. Może to problem z modułem wentylatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponuję skupić na temperaturze silnika, bo jak będziesz tak jeździł to długo nie pociągnie. Jaka jest temperatura na wejściu do chłodnicy? Czy termostat otwiera się? Sprawdź czy przewód za nim jest gorący po rozgrzaniu silnika i czy wentylator jest sprawny.

 

Wygląda na to, że to moduł. Możesz go dać elektrykowi żeby zajrzał do niego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję skupić na temperaturze silnika, bo jak będziesz tak jeździł to długo nie pociągnie. Jaka jest temperatura na wejściu do chłodnicy? Czy termostat otwiera się? Sprawdź czy przewód za nim jest gorący po rozgrzaniu silnika i czy wentylator jest sprawny.

 

Wygląda na to, że to moduł. Możesz go dać elektrykowi żeby zajrzał do niego.

 

Jak mam sprawdzić temperaturę na wejściu do chłodnicy?

Mam tylko LM327 .

Wentylator sprawny tylko po podłączeniu na krótko a termostat otwiera się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z tym modulem wentylatora to wydaje mi sie ze niebardzo da sie cos ogarnac. one sa chyba jednorazowe. jesli jest uszkodzony to wentylator kreci sie caly czas. pompka tez jest nierozbieralna z tego co wiem... moim zdaniem powinna sie krecic caly czas. jak lekko stukne u siebie w te pompke od gory, to czuc i slychac ze zaczyna sie krecic. komp nie wywala bledu pompki. ale wystarczy wylaczyc zaplon i wlaczyc i pompka juz nie rusza a na kompie jest blad auxiliary water pump. natomiast zawor stuka, czuc. ja mam wersje zespolona, pompka + zawor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym modulem wentylatora to wydaje mi sie ze niebardzo da sie cos ogarnac. one sa chyba jednorazowe. jesli jest uszkodzony to wentylator kreci sie caly czas. pompka tez jest nierozbieralna z tego co wiem... moim zdaniem powinna sie krecic caly czas. jak lekko stukne u siebie w te pompke od gory, to czuc i slychac ze zaczyna sie krecic. komp nie wywala bledu pompki. ale wystarczy wylaczyc zaplon i wlaczyc i pompka juz nie rusza a na kompie jest blad auxiliary water pump. natomiast zawor stuka, czuc. ja mam wersje zespolona, pompka + zawor.

 

Wentylator u mnie się wogole nie załącza a zasilanie dochodzi do kostki. Jedynie jak już pisałem po podłączeniu bezpośrednio z +- na krótko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zawsze tak jest a nawet powiedziałbym, że rzadko. Temperaturę możesz sprawdzić programem diagnostycznym, np. inpa, ale jak wiadomo, że masz problem z modułem wentylatora to można założyć, że reszta jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro nie startuje po włączeniu klimatyzacji to jest coś nie tak ze sterowaniem wentylatora.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
raczej czeka Cie nowy wentylator, ale to dziwne, bo w momencie uszkodzenia modulu auto na wszelki wypadek wlacza go wlasnie na krotko i kreci sie caly czas zeby nie zagotowac silnika

 

Właśnie mam większy problem bo poszła uszczelka pod głowicą i potrzebna blokada vanosow ma ktoś silnik M54b25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.