Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zauważyłem, że jak przytrzymam ręką tą górną plastikową osłonę silnika to jest ciszej , a jak jej nie trzymam to drży i hałasuje.

Podobnież trzyma się ona na jakiś gumkach, które się wymienia.

Proszę o informację jak ją się zdejmuje i czy jestem wstanie sam te gumki wymienić oraz oczywiście o każde Wasze doświadczenie w rozwiązywaniu tego problemu.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szarpiesz do góry i schodzi.

Po wymianie gumek zazwyczaj następuje cisza.

Koszt to kilkanaście złotych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te gumki wymieni nawet ktos ociezaly umyslowo i fizycznie. To chyba prostsze niz zatankowanie paliwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak będziesz szarpał obudowę to przytrzymaj lewą ręką rurę doprowadzającą powietrze z filtra do silnika.

Tam bardzo często i łatwo wyłamuje się zaczep...

Opublikowano
Dzięki za pomoc. Jak kupię gumy to będę działał, bo to niewielki koszt a może będzie znacząco ciszej pracował. Niestety teraz mam wrażenie, że jest sporo głośniejszy od diesli z grupy VW, a niby to klasa premium, więc powinno być odwrotnie.
Opublikowano

Z własnego doświadczenia powiem Ci, że terkocząca/bucząca obudowa prawdopodobnie jest skutkiem nadmiernych drgań silnika. Gumki obudowy filtra mógłbym wymieniać co tydzień. W sprawnym aucie obudowa nie gra pomimo luźnego zamocowania.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To co zrobić aby silnik mniej drgał?

Łańcucha raczej nie słychać, a i przy 75 tys km na wymianę zbyt wcześnie. Obroty stabilne nie falują.

Może jakieś poduszki pod silnikiem?

Opublikowano (edytowane)

Ja przechodzę drogę przez mękę związaną z drganiami silnika/skrzyni powodującymi, że w kabinie jest głośno. Wymieniłem komplet poduszek, koło pasowe, sprawdzałem rolki paska wielorowkowego i parę innych pierdół, ale nie pomogło.

Czujesz drgania w kabinie? Terkotanie jest takie samo na N jak i D czy R?

Powodów może być wiele. Ja wciąż nie poznałem tego, który dotyczy mojego samochodu.

Spróbuj z gumkami. Może w Twoim aucie to jednak tylko to...

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez dziubek_ma
Opublikowano

Hej. U mnie drgały przewody dolotu powietrza do filtra i do silnika.

Na łączenia poszły cieniutkie origingi i cisza.

Sprawdź czy jak przytrzymasz ręką przewody to robi się ciszej.

Opublikowano

Ku-- klasa premium.

Co mnie podkusiło aby ten szajs kupić. Trzeba było kupić nową skodę:(

 

Jeszcze teraz dosłuchałem się świstania/wycia przy schodzeniu z obrotów. Ciekawe czy to nie turbina się kończy po 75 tys.:(.

Klasa premium....

Opublikowano

Też jestem rozczarowany. Zrozumiał bym to w innej marce,ale tu...żenada że takie rzeczy potrafią mieć nie dopracowane.

Gdzie Ci inżynierowie BMW? Chętnie z nimi porozmawiam.

W moim starym golfie nie ma takich rzeczy.

Opublikowano
Kupiłem z zamiarem pojeździć do 150 km tj. u mnie jakieś 5 lat ale nie wiem czy trzy lata będę miał to BMW, jak się trafi klient za rozsądne pieniądze to chyba bym sprzedał i wrócił do grupy VW lub Renówki. No i do benzyny.
Opublikowano
Kupiłem z zamiarem pojeździć do 150 km tj. u mnie jakieś 5 lat ale nie wiem czy trzy lata będę miał to BMW, jak się trafi klient za rozsądne pieniądze to chyba bym sprzedał i wrócił do grupy VW lub Renówki. No i do benzyny.

 

Niestety taki powrót nie jest łatwy :(

 

parę lat jeżdżę F10 i przymierzam się do nowego auta, jeździłem już testowymi SUPERB 4x4, MONDEO, KIA OPTIMA, AVENSIS i INSIGNIĄ (wszystko w najwyższych wyposażeniach, diesle bo takich szukam w automatach)... i niestety żadne z tych aut nie prowadzi się jak F10 :cry2:

Opublikowano
Kupiłem z zamiarem pojeździć do 150 km tj. u mnie jakieś 5 lat ale nie wiem czy trzy lata będę miał to BMW, jak się trafi klient za rozsądne pieniądze to chyba bym sprzedał i wrócił do grupy VW lub Renówki. No i do benzyny.

 

Niestety taki powrót nie jest łatwy :(

 

parę lat jeżdżę F10 i przymierzam się do nowego auta, jeździłem już testowymi SUPERB 4x4, MONDEO, KIA OPTIMA, AVENSIS i INSIGNIĄ (wszystko w najwyższych wyposażeniach, diesle bo takich szukam w automatach)... i niestety żadne z tych aut nie prowadzi się jak F10 :cry2:

 

Przesiadając się ze Skody Octavii II na F10 wcale takiej dużej różnicy nie zauważyłem. Na trasie owszem, ten samochód lepiej się prowadzi czym szybciej się jedzie. Jednak w mieście i w koleinach to nawet octavia lepiej się spisywała. Opony Run of Flat są sztywne i jazda po dziurach nie sprawia przyjemności.

Kiedyś pisałeś że masz już ponad 300 tys. przebiegu. Jak u Ciebie z turbiną, czy już naprawiałeś, czy słyszysz jakieś piszczenie przy schodzeniu z obrotów. Pytam bo ja mam dopiero 75 tys. a ostatnio zauważyłem że jak schodzi z obrotów po przegazowaniu to słychać piszczenie chyba turbiny. Po odpaleniu na zimnym to nawet mocno, jak się rozgrzeje to tylko troszkę. Przebieg mam pewny bo samochód krajowy i serwisowany ale jeżdżony głównie po mieście, to pewnie trzeba go pomnożyć przez współczynnik zwiększający aby ocenić zużycie auta, a i poprzedni właściciel mógł się z nim obchodzić niezbyt uważnie.

Opublikowano

dziś przeszło 315 tyś :) Turbiny nie słyszę, klekotania pokrywy też nie (nawet będąc tydzień temu na przeglądzie technicznym, diagnosta najpierw pytał czy to benzyna bo tak równo chodzi :duh: ) Po prostu jażdże i wszelkie naprawy robię zanim będzie za późno - jest gdzieś nieszczelność (była na półosi czy na połączeniu skrzyni z silnikiem) - to od razu robie, nie czekam aż coś więcej się podzieje, oleje zmieniam często, na zimnim silniku jadę tak, że Seicento mnie wyprzedza, po zjechaniu z trasy czekam kilka minut przed wyłączeniem silnika, auto parkuję tyłem, by rano na zimnym stać przodem do wyjazdu, by skrzyni nie męczyć na zimnym oleju, na autostradzie 160 a nie 200 itp. - takie stare życiowe podejście do auta - spędzam z nim więcej czasu niż z żoną więc dbam :)

 

Co do przesiadki z Octavii - w tą stronę zmiany może nie poczujesz, ale sprobuj w drugą stronę: z F10 do Octavii :D

 

PS- no chyba, że jeździsz tylko parę km do pracy i z powrotem

PPS- ja mam zawieszenie M, więc może dlatego aż taką różnicę czuję (na początku denerwowała mnie twardość, ale teraz wymienione przez mnie auta to kanapowozy, uginające się w każdym zakręcie :( )

 

Pozdro

Opublikowano
dziś przeszło 315 tyś :) Turbiny nie słyszę, klekotania pokrywy też nie (nawet będąc tydzień temu na przeglądzie technicznym, diagnosta najpierw pytał czy to benzyna bo tak równo chodzi :duh: ) Po prostu jażdże i wszelkie naprawy robię zanim będzie za późno - jest gdzieś nieszczelność (była na półosi czy na połączeniu skrzyni z silnikiem) - to od razu robie, nie czekam aż coś więcej się podzieje, oleje zmieniam często, na zimnim silniku jadę tak, że Seicento mnie wyprzedza, po zjechaniu z trasy czekam kilka minut przed wyłączeniem silnika, auto parkuję tyłem, by rano na zimnym stać przodem do wyjazdu, by skrzyni nie męczyć na zimnym oleju, na autostradzie 160 a nie 200 itp. - takie stare życiowe podejście do auta - spędzam z nim więcej czasu niż z żoną więc dbam :)

 

Co do przesiadki z Octavii - w tą stronę zmiany może nie poczujesz, ale sprobuj w drugą stronę: z F10 do Octavii :D

 

PS- no chyba, że jeździsz tylko parę km do pracy i z powrotem

PPS- ja mam zawieszenie M, więc może dlatego aż taką różnicę czuję (na początku denerwowała mnie twardość, ale teraz wymienione przez mnie auta to kanapowozy, uginające się w każdym zakręcie :( )

 

 

Zazwyczaj jeżdżę do pracy 15 km i do domu następne 15 km. Fakt, że F10 sztywno się trzyma w zakrętach i nie ma przechyłów. U mnie ten samochód po 5 latach będzie miał 150 tys, przebiegu. Ja jeżdżę góra 15 tys rocznie.

 

Pozdro

Opublikowano

Marcink_1

Sprawdź też, czy masz dobrze założony filtr powietrza. Ja, o zgrozo, dziś dowiedziałem się od mechanika, że filtr był źle osadzony (pokazał mi jak to wygląda). Z jakim skutkiem dla turbin mogę się jedynie domyślać...

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzisiaj go odpaliłem zimnego po dobie postoju i trochę śwista jak schodzi z obrotów ale to może i dopuszczalne. Czyli jakby lepiej. Może pomogła wczorajsza wycieczka na autostradę i przećwiczenie w trybie ręcznym wkręcanie do 4000 obrotów. Normalnie automat nie przekracza 2000 obrotów, więc może był zamulony.

Co ile wymieniacie olej. Mi komputer pokazuje co 20 000 km i tak robił poprzedni właściciel. wymiana była co 20 000 km co przypadało na około 2 lata.

 

Niektórzy piszą że trzeba co 15 000 km ale czy to 5000 więcej robi taką różnicę przy olejach long life.

  • 11 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeglądając katalog części natknąłem się tylko gumowe prostokątne odboje umieszczone bliżej przedniej szyby . Natomiast nie widzę tych , które wchodzą w okrągłe główki. Są dwie i znajdują się w podstawie filtra powietrza. Czy ktoś z was wie gdzie można je dostać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śliczne dzięki.

Teraz ta oferta jest o 20,- zł droższa. Tzn. 89,-zł.

Jestem ciekaw czy jest to produkt OE? Przynajmniej tak twierdzi w swoim opisie sprzedający.

Kolego , czy po wymianie nastąpiła poprawa ?

Opublikowano

Same okrągłe nie są takie drogie,

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11147799108.aspx?

można nabyć "przy okazji" innych zakupów . Tych prostokątnych tam nie znalazłem więc kupowałem komplet na allegro - nie specjalnie odbiega on od oryginału


Edit : teraz widzę że ktoś wcześniej wrzucił link do tych prostokątnych

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/17111712911-oryginal-bmw,11-17111712911-FOEBMW-0-0-17111712911.aspx


w sumie to 35 + wysyłka za Oryginały


U mnie okrągłe trzymają o wiele lepiej, prostokątne po lekturze newtis'a uzupełnione o filc na plastikowych "języczkach" również OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.