Skocz do zawartości

E87 120d N47 - Wysoka temp. silnika, długo działający wenty.


wiewior1234

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od weekendu zaobserwowałem, że po wyłączeniu silnika długo chodzi wentylator, a żaluzje za nerkami są otwarte. Styl jazdy jak zawsze. Po podłączeniu aplikacji, temperatura podczas jazdy utrzymuje się na wysokim poziomie ok. 110 oC. Nie pojawiła się natomiast ani razu kontrolka, ani żółta, ani czerwona o przegrzanym silniku. Komputer podaje następujące błędy, raczej nie związane z problemem:

A8AD

A8AC

A6D1 - dodatkowa pompa wody

 

Dodam że w aplikacji użytkownika @pawelgawel BTool temp. chłod. to włąsnie ok. 110 oC a temp. oleju -1,00 (czyli chyba brak odczytu) a u innych użytkowników obie wartości są sobie równe.

 

Czy taka wysoka temperatura, mimo normalnej jazdy i niskiej temperatury na zewnątrz oraz braków dodatkowych błędów może wskazywać na uszkodzony czujnik temperatury? Czy może to być coś innego?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony czujnik temperatury płynu to częsta usterka w N47. Objawy takie jak piszesz czyli wysokie wskazania temperatury, załączające się wentylatory i otwierające rolety.

Dla pewności sprawdź temperaturę w ukrytym menu licznika. Albo porostu sprawdź jaką temperaturę pokazuje po nocnym postoju - powinna być zbliżona do temperatury otoczenia. Jak po nocy pokaże 50 stopni na zimnym silniku to sprawa jasna.

Wskazaniem temperatury oleju się narzazie nie przejmuj. Przyjrzę się temu w apce. Wartości temperatury płynu i oleju są równe jedynie w starszych silnikach M47 bo sterownik nie udostępnia temp. oleju. W Twoim silniku powinieneś widzieć dokładną temperaturę oleju z czujnika w misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może się podepnę. Czy to normalne, że mam 118d od 2lat i nigdy nie widziałem aby rolety na grillem sie otwarły ? Nie zależnie czy przejade 5km, czy 200km w temp 25-30 stopni.

Hmm :mad2: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, czujnik temperatury wymieniony. Na w miarę zimnym silniku (nie po staniu nocnym) stary czujnik pokazywał temperaturę 99 oC. Po wymianie temperatura od razu spadła na 44 oC. Podczas jazdy temperatura utrzymuje się w okolicach 90 oC.

 

Wymiana raczej prosta, do zrobienia we własnym zakresie. Trochę ciężki dostęp do czujnika przez wiązki kabli, ale długi śrubokręt załatwia sprawę. Czujnik zlokalizowany z przodu bloku silnika. Do wymiany trzeba zdjąć osłonę akustyczną silnika.

 

Tak jak pisał @pawelgawel, czujnik temperatury oleju jest osobnym urządzeniem i wciąż nie mam z niego odczytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie ten czujnik padł w dosyć spektakularny sposób bo pokazywał 155 st C :D Oczywiście silnik zdechł momentalnie a na wentylatory można było wyłączyć tylko odpinając klemę. Dodam że cała sytuacja miała miejsce w styczniu, na trasie po środku lasu, jedynie holowanie wchodziło w grę. Po wymianie czujnika jak ręką odjął. Od tamtej pory jeżdżę z drugim czujnikiem w zapasie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.