Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam BMW 320i E 36 coupe z 1993 roku z przebiegiem 235 tyś km.Po rozgrzaniu silnika jadąc na wysokim biegu i małej prędkości obrotowej silnika po wciśnięciu gazu przez chwilę słychać jak zawory "grają" co to może być i jaka jest tego przyczyna?

Opublikowano

A przy jak wysokim biegu i przy jakiej prędkości się to dzieje (tego niestety nie napisałeś a TO jest NAJważniejsze), bo jeżeli oczekujesz że np. na 4 lub 5 biegu przy 1500 - 2000 rpm zawory nie będą grały to :duh: .

 

Jak za brutalnie to opisałem to sorry, ale faktycznie napisz o co chodzi...

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
Uważam że nie ma żadnego problemu - tak jak napisał kolega powyżej
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
przy niskim biegu np. 2 jak dojezdzam do skrzyzowania i zwalniam a nastepnie dodam gazu to wlasnie wtedy graja albo jak jade wolno w kolumnie samochodow np. na 3 i nagle zaczne dodawać gazu żeby przyśpieszyć to też wtedy sie to pojawia.
Opublikowano
Jak jedziesz w kolumnie samochodów to prędkość masz marszową czyli ok. 7 km/h najwyżej do 15 km/h. Nie dziw się że na 3 biegu przy tej prędkości (możesz mieć najwyżej 1200 - 1500 rpm) jak chcesz przyspieszyć wciskając pedał to zaworki zagrają. Przy tej prędkości to tylko dwójeczka i też nie od razu pedał w podłogę!!! Spokojnie.
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
moze to nie zaworki grają tylko panewki... Jesli gwałtownie wciśniesz gaz moę autko sie przeciążyc i wtedy grają na wysokim biegu przy małej prędkości
Pozdrawiam !!!
Opublikowano

To granie zaworów to pojawianie się spalania stukowego. Przyczyn może być kilka, min. zbyt niska liczba oktanowa paliwa, za uboga mieszanka (np. źle wyregulowany gaz), za wczesny zapłon, za wysoka temperatura silnika, gwałtowne obciązenie silnika.

W twoim przypadku mogą to powodować dwa ostatnie czynniki. Jesli jest to tylko chwilowe to nic się nie dzieje, po prostu nie przyspieszaj gwałtownie na wysokim biegu lub zredukuj wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.