Skocz do zawartości

E39 M52B25TU automat - rzucił palenie


Biały_Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów,

 

Do tej pory wystarczyło czytanie forum i naprawianie buni, jednak samochód mnie zaskoczył. Zakładam nowy temat, bo chciałem spytać o jakieś szybkie rozwiązania... Jestem na obcym dla siebie terenie (zmiana pracy) i nie mam dostępu do kanału, czy interfejsu diagnostycznego ( :duh: ). Generalnie mechanikom nie ufam, a dodatkowo w Świdnicy nikogo nie znam i potrzebuję wsparcia forumowiczów :modlitwa: ... Do rzeczy - samochód normalnie jeździł, a od wczoraj nie chce odpalić. Za pierwszym razem jakby na ułamek sekundy złapał na jakieś 200 obr/min i zgasł. Myślałem, że ma słabszy dzień, bo stał ze 4 doby. Później już kręcił i nie odpalał. Generalnie przy tych próbach odpalenia czuć benzyną. Miernikiem sprawdziłem akumulator - na zapłonie 11,98V, a przy odpalaniu spada do 10,98 (generalnie jak kręci kontrolki nie przygasają). Nic nie cieknie, pompa raczej z tego co słyszę pracuje (zaraz ide zdjąć siedzisko za tyłu i to zbadać). Generalnie z rzeczy, które wymieniałem w okresie roku czasu to świece (droższe BERU), pompę paliwa (niemiecki zamiennik). filtr paliwa, odmę z przewodami. Piszę o częściach mogących mieć związek, bo było ich więcej. Szczelność dolotu też ze 4 miesiące temu sprawdzałem. Przepustnica była czyszczona z pół roku temu, przepływka była wymieniana. Miałem ze 4 miechy temu do dyspozycji inpę i nie było już żadnych błędów. Ostatni jaki wyeliminowałem to wentylator klimy :mrgreen: . Parametry były w normie (czasy wtrysków, przepływ powietrza, temperatura silnika, itd.)... co można bez inpy lub interfejsu na szybko sprawdzić? Dodam, że paliwa mam z 90% baku (tankuję tylko 98 cały czas - staram się na sprawdzonych stacjach). Gazu nie mam. To co jest do ogarnięcia bez kanału to dam radę zrobić myślę. Mam narzędzia podstawowe (śrubokręty, klucze, grzechotki) oraz miernik.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc i podpowiedzi. Sytuacja zaskoczyła mnie totalnie i dlatego w popłochu zakładam nowy temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że dziś w nocy lecę do Francji, bo mam interfejs, laptopa i INPĘ a jestem z Wrocławia, tak to bym podjechał i byśmy poszukali. Ciężko powiedzieć bez kodów błędów czemu nie pali :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja jestem ze Świdnicy, daj znać to możemy sprawdzić, tel. 782-784-200. Z tym, że obecnie jestem na drugim końcu Polski, wracam jutro wieczorem, ale we wtorek mam cały dzień zawalony, ewentualnie bardzo późnym wieczorem, w środę jak wytrzymasz to możemy spokojnie działać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odzew koledzy :modlitwa: . Zmiana sytuacji - odpalił i teraz to już zgłupiałem... No to tak: sprawdziłem, czy paliwo nigdzie nie ucieka, szczelność dolotu jeszcze raz, zdjąłem kanapę i sprawdziłem, czy śmigają pompy (obydwie bzyczą aż miło), napięcie do nich dochodzi. Oczywiście odpalił za którymś razem z baaaaardzo wielkim trudem (aż mnie zabolało jak go tak kręciłem). I początkowo nieco nim trzęsło i śmierdziało nieprzepalonym paliwem. Pochodził sobie tak z 10 min. Później odpalał normalnie, ale jak dałem gazu to nie wracał na jałowe obroty, tylko je gubił i gasł. Teraz niby tego nie robi, ale czuje, że delikatnie coś jest nie tak jak schodzi z obrotów (pod tyłkiem jakieś takie telepanie czuję). Na desce ani wtedy, ani teraz nie wyskoczyło nic (check, czy cokolwiek innego). Nie byłem na tyle odważny, żeby się nim przejechać, bo już kiedyś tak zaryzykowałem i... :mad2: lawetka... No nic poczekam na kogoś z kompem :). Sam też interfejs chyba kupię w tym miesiącu :think:

 

maniek21112 - dzięki, spokojnie wytrzymam, a ja prawdopodobnie od środy też będę w innej części Polski. Nie pali się aż tak, jak będziesz miał chwilkę i ja nie będę w środę wyjeżdżał to zadzwonię i się zgadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze małe wtrącenie - poczekałem ok. 3 godzin i znowu poszedłem do samochodu. Odpalił bez najmniejszego problemu. Odważyłem się kawałek przejechać i... wszystko śmiga jak trzeba. Zbiera się, nic nie trzęsie, jeździ, nie ma już problemów (jeszcze brakuje tego, żeby diagnostyka nic nie wykazała). :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może jest coś nie tak z tym niemieckim zamiennikiem pompy paliwa, raz daje odpowiednie ciśnienie a raz nie. Może coś z układem zapłonowym, warto zajrzeć do świec.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam manometru. Co do dawania ciśnienia i działania, to taki problem miała poprzednia oryginalna... objawy były inne. Fakt, kilka miesięcy od wymiany minęło, więc może i ją szlag trafia... A co do świec, to zerknę na nie na tygodniu jak znajdę chwilkę. Mam nadzieję, że jakieś błędy się zapisały po tej akcji. Boje się, że to może jakiś czujnik, a błędu nie pokaże... Kolega miał takie jazdy z czujnikiem położenia wałka rozrządu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia powinna mieć kontynuację, a więc opisuję sytuację :). Dzięki koledze maniek21112 :modlitwa: wczoraj Bunia została przetestowana kompem. Samochód nie pokazuje żadnego poważniejszego błędu, który by świadczył o problemie z odpalaniem. Jedyne co zwróciło uwagę podczas jazdy, to dziwne (zawyżone) wskazania przepływu powietrza. Kiedyś (ponad rok temu) wymieniłem przepływkę, ale na Delphi :mad2:. Polecicie coś oprócz oryginału, co w silniku M52TUB25 dawało dobre wyniki? Może to być Bosch, czy raczej VDO lub Hella? Rozumiem, że po zamontowaniu (to jest chwilka) trzeba znowu kompa i adaptować przepływkę?

 

Co do wskazań to na postoju (silnik nagrzany) wartości powietrza wahały się od 13,75-14,25 kg/h, a chwilami nawet 19 kg/h. Przy pełnym ''bucie'' dochodziło do ponad 600 jak pamiętam (kolega maniek21112 może mnie skorygować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co zwróciło uwagę podczas jazdy, to dziwne (zawyżone) wskazania przepływu powietrza. Kiedyś (ponad rok temu) wymieniłem przepływkę, ale na Delphi :mad2:. Polecicie coś oprócz oryginału, co w silniku M52TUB25 dawało dobre wyniki? Może to być Bosch, czy raczej VDO lub Hella? Rozumiem, że po zamontowaniu (to jest chwilka) trzeba znowu kompa i adaptować przepływkę?

Co do wskazań to na postoju (silnik nagrzany) wartości powietrza wahały się od 13,75-14,25 kg/h, a chwilami nawet 19 kg/h. Przy pełnym ''bucie'' dochodziło do ponad 600 jak pamiętam (kolega maniek21112 może mnie skorygować).

 

Według mnie to,że masz wysokie wskazania podczas mocnego deptania w gaz to dobra oznaka, z tego co kojarzę to ja u Siebie podczas testu miałem coś blisko 500 i nie było kręcone do końca.Natomiast moja przepływka na postoju pokazuje 14-13, ale tylko pierwsze minuty po odpaleniu, potem leci w dół do 9,podmiana na inną i to samo. A może ktoś wie jakie dokładnie powinny być wskazania,ale przy ostrym pałowaniu :?:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam zdecydowanie za wysokie wskazania na postoju :shock: . Po odpaleniu u mnie długo się trzymało koło 20... czasem na światłach też wskakiwało na ponad 19. Kolego masz przepływkę ori, czy Bosch? Nie wiem jakiej firmy kupić, ale skłaniam się do kupna Boscha... Ktoś ma przepływkę w M52TU VDO lub Hella?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy max bucie było ponad 600, na wolnych obrotach po odpaleniu 19, po pełnym rozgrzaniu 15 a momentami 19 jednostek. To jedyny parametr, do którego można przyczepić się w tym bardzo dobrze utrzymanym aucie :cool2: (średnio jechało mi się na drugi dzień moim kopciuchem :x ). Biorąc pod uwagę, że zamontowany jest delphi to nasuwa się rozwiązanie. Szukaj vdo, taki był wkładany na pierwszy montaż. Zaznaczam, że auto po dłuższym postoju odpaliło elegancko, bez żadnego falowania, szkoda, bo wtedy byłoby coś widać. Wiadomo, że może to być też pompa paliwa, z tym, że niedawno była wymieniana, w baku full paliwa i żadnego niedoboru mocy w górnych partiach obrotów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poda ktoś numery przepływki do mojego M52TUB25? Kurczę, na realoem po vinie nie podaje żadnej części w kategorii przepływomierz powietrza :?: :worried: Wyskakuje, że "nie znaleziono części pasujących do Twojego samochodu"... były jakieś różnice między M52 i M52TU w przepływkach? W przepustnicach to wiem, że tak...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystaj z tych 2 sklepów, muszą mieć

https://czescidobmw.pl/

https://www.aso-bmw.pl/

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka VDO zmówiona... zobaczymy co z tego będzie :). Jak przyjdzie, to ze startu podmienię i pośmigam nieco :mrgreen: Dla świętego spokoju jak będę miał dostęp do manometrów po 10.11, sprawdzę dokładnie kilka razy pompkę paliwa. Oczywiście też opiszę dla potomnych :)

 

Dzięki Panowie :) Czekamy na efekty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka wymieniona na nowe VDO - po wymianie na jałowych obrotach silnik pracuje bardziej ''aksamitnie', a podczas jazdy jest bardziej żwawy przy niższych obrotach i ruszaniu. Takie odczucie jakby na gaz szybciej reagował... :) Rzeczywiście Delphi było jednak nieporozumieniem :mad2: . Oczywiście na ten moment nie ma problemów żadnych z odpalaniem, ale temat będę ciągle monitorował. Pompkę oczywiście przy okazji też sprawdzę. Jeszcze raz dzięki koledzy za pomoc i podpowiedzi :)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli dobrze zainwestowana kasa :wink: przez Ciebie zachorowałem na r6 w pb i teraz trzeba coś znaleźć godnego :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz czas na dalsze inwestycje... na dniach czujnik parkowania (już zamówiony), a chwilkę później uszczelka/osłona przedniej szyby (moja już nieco styrana słońcem). Jak w przyszłym roku będzie lepiej, to może i ja zmienie na jakieś r6 w e60, choć mało pochlebnych opinii słyszę o tym modelu w porównaniu do e39... Dalej nie wiem na co zmienić e39 w przyszłości :). E39 bym zostawił, gdybym mógł mieć dwa samochody,a tak będę odmładzał moją flotę pewnie w przyszłym roku :)

 

A i Beemka póki co ciągle odpala bez problemu. Sprawę monitoruję na bieżąco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chcę krakać, ale będziesz żałował tej zmiany :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz zacząłem się zastanawiać :mad2: ... Najlepiej to chyba serio e38 :)

 

Co do przepływki, to zawuażam różnicę nawet w reakcji na gaz. Przy minimalnym dotknięciu gazu już zaczyna przyspieszać. Wcześniej widocznie nieco go zalewało...

 

PS.

maniek21112 - czujnik zmieniłem i parktronic działa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To dobrze :8) ciężki temat jeżeli chodzi o znalezienie godnej e38, ale na pewno warto szukać :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.