Skocz do zawartości

Co sądzicie? X3 e83 WBXPA93426WD34833


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

jestem tu nowa :oops:

Razem z Mężem przymierzamy się do kupna naszego PIERWSZEGO auta. Zdecydowaliśmy się na X3 e83.

Najlepiej  jakby był to silnik benzynowy 2,5/3l z instalacja LPG. Szukamy ofert do 30-32tys zł z nadzieją na negocjacje.

Jako, że w temacie jesteśmy totalnie zieloni, postanowiliśmy skorzystać z usług autotesto.

Nasz pierwszy wybór to:

http://allegro.pl/bmw-x3-3-0i-i6971098413.html

Firma sprawdziła nam auto i ostateczna ocena nie jest dobra. Myślę, że skoro tak dużo części było lakierowane, to nie wiadomo co działo się z autem. Czy może przesadzam? Załączam teksty z raportu poniżej. Co myślicie?

Jako kolejną ofertę do sprawdzenia planujemy dać:

 

Co o tym myślicie?

 

 

RAPORT

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

WBXPA93426WD34833

Układ silnika / Ilość cylindrów

r6

Rodzaj napędu

4x4

Data ostatniego przeglądu technicznego

28/10/2016

Data ważności ubezpieczenia

26/02/2018

Data pierwszej rejestracji

02/01/2006

Data pierwszej rejestracji w Polsce

31/01/2007

Kraj pierwszej rejestracji

usa

OCENA ZEWNĘTRZNA POJAZDU

 

Wnioski

Samochód lakierowany i szpachlowany - praktycznie wszystkie elementy naprawiane przez lakierowanie. Niska jakość powłoki lakierniczej (widoczne wtrącenia, kratery, rysy po docieraniu szpachli, miejsca przejść lakierniczych i polerowania). Na zderzaku przednim ślady pęknięć szpachli (zderzak naprawiany). Na dachu i błotniku tylnym lewym grubość powłoki i szpachli dochodzi do 1 mm . Drzwi boczne noszą ślady obić, maska silnika posiada odpryski od kamieni. Pojawiają się ogniska korozji w miejscach uszkodzenia lakieru. Ślady demontażu (odkręcania) wszystkich elementów - drzwi ,błotniki, klapy, atrapa przednia. Pasowanie elementów prawidłowe ,licowanie prawidłowe, szczeliny pomiędzy elementami równe. Wizualnie samochód prezentuje się dobrze. Z małej odległości i właściwym oświetleniu widoczne wady powłoki lakierniczej. 

 

SZYBY

 

Szyby oryginalne sygnowane logo BMW - brak oznaczenia daty produkcji szyb. Szyba czołowa posiada odprysk po kamieniu. Pozostałe szyby bez uszkodzeń. 

ŚWIATŁA

 

Wnioski po oględzinach świateł

Światła przednie nieoryginalne, z różnych okresów produkcji, klosze lekko zmatowione. Odbłyśniki świateł przeciwmgielnych przednich uszkodzone (światła do wymiany ), środkowy stop niesprawny (nie świeci). 

OPONY / FELGI

 

Wnioski po oględzinach opon i felg

Opony letnie w stanie dobrym, bez uszkodzeń, grubość bieżnika równa. Na oponach przednich widoczne mikropęknięcia gumy (sparciała guma w bieżniku ). Felgi z licznymi obiciami i odpryskami lakieru. Pęcherze pod lakierem. Felgi oryginalne BMW. 

KOMORA SILNIKA

 

Wnioski po oględzinach komory silnika

Brak widocznych śladów uszkodzeń w komorze silnika, widoczne wycieki oleju na dole z przodu silnika (prawdopodobnie uszczelka pod miską oleju). 

OCENA WEWNĘTRZNA POJAZDU

 

Wnioski po oględzinach wyposażenia pojazdu

Wyposażenie kompletne i typowe dla tej klasy pojazdu. Brak nawigacji , lusterka elektryczne niesprawne, problem z odtwarzaniem CD. Spryskiwacze reflektorów niesprawne, spryskiwacz tylnej szyby niesprawny. 

KOKPIT

 

Wnioski po oględzinach kokpitu

Stan wizualny kokpitu bardzo dobry, brak widocznych śladów uszkodzeń czy zabrudzeń. Ślady wytarć na panelu sterowania szyb w drzwiach kierowcy. 

STAN ELEMENTÓW TAPICERKI

 

Wnioski po oględzinach tapicerki

Tapicerka w stanie bardzo dobrym. Ślady zabrudzeń podsufitki. 

JAZDA PRÓBNA

 

Wnioski po jeździe próbnej

Zachowanie samochodu prawidłowe. Brak objawów nieprawidłowości. Działanie elementów sterowania prawidłowe. 

SPRAWDZENIE PODWOZIA

 

Wnioski po sprawdzeniu podwozia

Zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy w stanie bardzo dobrym. Ślady wycieków oleju na misce olejowej silnika, połączeniu silnika i skrzyni biegów i wybieraku skrzyni biegów. Uszkodzony odbojnik amortyzatora tył. 

KOMPUTER DIAGNOSTYCZNY

 

Wnioski po sprawdzeniu komputerem diagnostycznym

Usterka czujnika jakości powietrza klimatyzacji. Usterka sterowania klapy obiegu wewnętrznego. Usterka automatycznej regulacji ustawienia świateł. Błędy w komunikacji w sterowniku centralnym. Usterki do dalszej weryfikacji przez elektronika. Błędy stałe - nie dały się skasować. 

HISTORIA NAPRAW

 

PRZEBIEG 78385 mil

DATA 03/06/2016

NAPRAWIANY / WYMIENIANY ELEMENT serwis olejowy

MIEJSCE NAPRAW brak informacji

 

 

PODSUMOWANIE

Prawdopodobne naprawy jakie trzeba wykonać i ich szacowany koszt

Sterowanie lusterek -600 -1500 zł, odbojnik tylnego amortyzatora- 200-250 zł, światła przeciwmgielne przednie - 380-450 zł, środkowe światło stopu - 450-500 zł. Uszczelnienie silnika - 600-800 zł, uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów - 80-150 zł, Wymiana radia - 250 -450 zł. Spryskiwacze reflektorów - 350-600 zł . Czujnik jakości powietrza - 150-200 zł, Regulator sterowania ogrzewania - 80-120 zł , 

Analiza przebiegów na podstawie dokumentacji pojazdu i zawieszek

Brak dokumentacji napraw i przeglądów. 

 

Wnioski z rozmowy ze sprzedającym

Sprzedający jest kolejnym właścicielem w Polsce. Samochód trafił do Polski z symbolicznym przebiegiem po naprawie lewego boku nadwozia. Obecny właściciel miał kolizje (otarcie) prawych drzwi. 

Czy stan faktyczny auta jest zgodny z ogłoszeniem: TAK 

W ogłoszeniu są tylko podstawowe informacje o samochodzie. 

Czy stan zużycia pojazdu jest adekwatny do przebiegu deklarowanego: TAK 

Bardzo dobry stan elementów tapicerki i kokpitu potwierdza niewielki przebieg samochodu. Stan zawieszenia i pozostałych elementów samochodu również potwierdza deklarowany przebieg. Brak dokumentacji potwierdzającej historię obsługi i napraw oraz przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Actual Cash Value $38,220 USD

Repair Cost $0 USD

Title State CALIFORNIA

Title Type SALVAGE CERTIFICATE

Odometer 913 ACTUAL

Primary Damage Side

VIN WBXPA93426WD34833

Body Style 4DR SPORT UTILITY

Color BLACK

Engine 3.0L 6

Drive All wheel drive

Cylinders 6

Fuel GAS

Keys YES

Condition Vehicle can be Driven

 

Salvage w USA - tam też walony w bok. Szkoda sobie głowę zawracać taką szpachlą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.