Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w 1 mojej żony swego czasu występowało dość mocne dymienie w kolorze czarnym. Po lekturze na forum wyczytałem że dymienie może być powiązane z EGR. Odpiąłem więc wężyk idący z zaworu do EGR i faktycznie dymienie praktycznie całkowicie ustąpiło. Po przejechaniu kilku kilku kilometrów wydaliło błąd Check. Auto generalnie jechało lepiej, rano odpalało bez żadnych problemów. Ostatnio auto stało niejeżdżone około 2 tygodni. Teraz przez dwa ostatnie dni rano po odpaleniu rzuca silnikiem. Dzisiaj ponownie podłączyłem wężyk do EGR przed odpaleniem ale dalej autem rzucało po odpaleniu, błąd check nie zgasł. Czy odłączony EGR może powodować te szarpanie po odpaleniu? Dodam że w chwili odłączenia EGr temperatura oczywiście była większa na zewnątrz niż teraz.

Drugie pytanie, jak również wyczytałem, auto dymiło bo zawór podciśnienia źle sterował EGR. Stąd też pytanie, czy lepiej będzie usunąć EGR w komputerze i zaślepić mechanicznie czy kupić nowy zawór podciśnienia.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz dpf? Jak tak i masz błąd egr to nie będzie się wypalał. Jakie masz błędy poza egr? Masz jeszcze jedną opcję, czyli ograniczenie jego pracy, co może wystarczyć w Twojej sytuacji. Nie odpinaj podciśnienia, bo nie będzie dobrze pracował na dłuższą metę. Zaglądałeś do egr? Nie zacina się?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Telepanie może tez być od świec żarowych i sterownika świec

jest uszkodzony chyba sterownik bo swego czasu na komputerze wykazało że są wszystkie świece padnięte. Ale czy przy temperaturze rzędu 4-6 stopni świece są już podgrzewane.?

Opublikowano
Masz dpf? Jak tak i masz błąd egr to nie będzie się wypalał. Jakie masz błędy poza egr? Masz jeszcze jedną opcję, czyli ograniczenie jego pracy, co może wystarczyć w Twojej sytuacji. Nie odpinaj podciśnienia, bo nie będzie dobrze pracował na dłuższą metę. Zaglądałeś do egr? Nie zacina się?

Nie mam dpf. Jak pamiętam to poza błędem związanym z świecami nie było żadnych błędów. Zaglądałem i coś tam się ruszał.... nawet go czyściłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świece w tych silnkach działają chyba do +30. Tylko słabiej grzeją im cieplejszy silnik.
Opublikowano
Są na pewno podgrzewane, a te silniki w tych temperaturach odpalają nawet jak żadna nie grzeje tylko po odpaleniu właśnie jest to telepanie. Przy okazji sprawdź sobie temperaturę silnika czy termostaty są dobre bo to nagminna rzecz w Bmw. A i jak będziesz wymieniał sterownik to dokładnie sprawdź ten gruby plusowy kabel idący do sterownika czy nie jest upalony lub zaśniedziały w tej plastikowej wtyczce, ja tak miałem i nowy sterownik szlak trafił po tygodniu bo przytopił wtyczkę w sterowniku :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy raz ciężko, wyjąć/włożyć sterownik, więc dużo cierpliwości zalecam :8)

http://s16.postimg.org/cfl0rsio5/1999790001_23470_1.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dziękuję serdecznie.

Po podłączeniu wężyka od EGR Check sam zgasł. Podjechałem do kolegi który podpiął mi jakiś komputer i były dwa błędy zapamiętane od EGR oraz cztery dotyczące świec żarowych. Zapewne te świece to od uszkodzonego sterownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.