Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam następujący problem. Powyzej 80km/h zaczyna mi wibrować kierownica. Od początku mam minimalny luz na kierownicy. Jednak magiel sprawdzany w 5 roznych zakladach i stacjahc kontroli i zadnych luzow , stuków i wycieków nikt nie znalazł. Zawieszenie perfekt. Opony generalnie raczej dobre, ale zmienie zaraz na zimówki. Od czego może być ten luz i czy to on moze powodowac te wibrcje? Mimo że wczesiej przy tym luzie nic nie wibrowala. A moze opony?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo prawdopodobne, że to wina kół, jak założysz zimówki to wyjaśni się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wibracje w okolicach 80km/h powodują zużyte tuleje przednich skośnych (górnych) wahaczy. Najprostszy sposób żeby to w miarę trafnie zdiagnozować to sprawdzenie czy nie czuć stuknięcia na kierownicy przy delikatnym wciśnięciu hamulca podczas jazdy ze stałą prędkością w przedziale prędkości w którym wibracje się nie pojawiają. Można też na szarpakach to jakoś pewnie sprawdzić i na pewno każdy warsztat zajmujący się BMW poprawnie ten problem zdiagnozuje.
Opublikowano

a moze by zaczac od sprawdzenia stanu ogumienia ,wywazenia kół, i czy felgi sa proste.

bo jak cos jest nie tak z kolami to wlasnie od 80km?h zaczyna telepac

Opublikowano
Prawdopodobnie mam tez luz na kolumnie kierowniczej. Moza to jakos sprawdzic bez kanalu ? Jak wklaadam reke pod maske i lape za kolumne to jest ona dosc luzna? Czy tak powinno byc ?
Opublikowano
Sprawdzałeś te tuleje o których mówiłem? Na jakich oponach i w jakim rozmiarze jeździsz? Kolumną się nie przejmuj. Sprawdź koła na teście drogowym i zawieszenie (tuleje, sworznie, drążki). Luz na kolumnie możesz sprawdzić szarpiąc za kolumnę od środka kabiny tam gdzie przechodzi przez ścianę grodziową, przy pedałach. U mnie jest tam luz i raczej nie jest to normalne ale zdaje się że przyczyną wibracji to nie jest. U mnie problemem najprawdopodobniej były właśnie te tuleje o których wspominałem. Wszystko w zawieszeniu miałem sprawne, po prostu te tuleje były zbyt miękkie w zderzeniu ze sportowym zawieszeniem i 18 calowymi run flatami. Po wymianie na sztywniejsze tuleje z m3 wibracje praktycznie ustały. W poniedziałek robię geometrię i się przejadę po jakiejś trasie i będę w stanie potwierdzić czy to naprawiło moje auto.
Opublikowano
mialem to samo po zakupie auta, wyprostowalem jedna felge, wywazylem kola a problem dalej sie utrzymywal. troche dziwna sprawa bo ostatnio wymienilem tylne amortyzatory razem z gniazdami ktore byly totalnie rozwalone i problem zniknal. dziwne bo nie sadzilem ze w moim przypadku tylne amorki i gniazda moga miec z tym cos wspolnego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.