Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegos czasu interesuję sie bardzo klasycznymi e30 z silnikami v12 5 litrów od e32. kiedys dla smiechu pomyslałem..a co by bylo gdyby dac silnik m70 v12 do e30...dla jaj w pisałem w goglach..noi..osłupiałem :shock: ..ludzie naprawde tak robią!

 

oto pare linków które wtedy znalazłem:

 

http://www.bmw-power.de/Fahrzeuge/E30_350i_stelze/roberts_350_foto_uebersicht.htm

 

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00504/f00504.htm

 

http://www.amknitro.com/html/modules.php?name=News&new_topic=4

 

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/854.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/855.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/857.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/858.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/859.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/259.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/261.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/262.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/263.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/263.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/265.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/267.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/268.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/260.jpg

 

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01218/f01218.htm

 

 

Co ciekawe...jeden taki dwunastocylindrowy "szatan" jeździ chyba w okolicach wrocławia.

 

 

Z całym szacunkiem autko trochę zbyt przesadzone optycznie jednak za sam fakt dokonainia swapu na v12 naleza sie brawa :twisted2: .

 

I tu pojawia sie moje pytanie:

 

CZY MA KTOS NAMIARY, KONTAKT Z TYMI CHŁOPKAMI? Chciałbym sie dowiedziec co wrzucili z e32 do e30 prócz silnika...jak auto sie sprawuje, ile wazy oraz ile pali. :8)

 

Z góry dzięki za pomoc!

POZRO!

Opublikowano

Jeżeli o mnie chodzi to głupota nie ma granic.:duh:

Fakt faktem za pomysłowość wielkie brawa, jak i również za wykonanie. :cool2: Tylko po co :?:

Prawda jest taka że z takim potworem w aucie o małej masie nawet z masą takiego silnika nie da się normalnie jeździć. Już wyobrażam sobie problemy podczas ruszania, a już tym bardziej gdy popada. O zimie nic nie wspomnę.

Do pokazania swojej pomysłowości i pochwalenia się nim jest OK. Ale do eksploatacji NIE.

Jaka jest przyjemność z jazdy rowerem mającym zamiast pedałów silniczek. :?:

 

W swoim aucie mam tylko M50 2,5l i już stwierdzam że jest to zbyt duża moc jak na E21. A co niektórzy zakładają nawet M30. Lecz jestem na kompromisowej granicy, pomiędzy mocą a masą auta, w którym nie ma dodatkowego wyposażenia kontroli trakcji zapobiegającą czasem niekorzystnych właściwości dużej mocy i momentu silnika.

 

Dla mnie jest to zabawka i gdyby mnie stać było na zabawkę żeby w 80% stała a w 20 jeździła to może bym o tym pomyślał. Ale nie zamierzam się w tych wyjątkowych jazdach zabić.

Opublikowano

Zgadzam się, jednak mi chodziło by bardziej o zbudowanie w ten sposób auta "hobbystycznego"...tzn raczej nie do codziennej eksploatacji. W codziennym uzytkowaniu osiągi mojej 320 w zupelnosci starczaja. Jednakze sam pomysł mi się bardzo podoba. Nie wiem jaka jest masa silnika m20 a jaka m70 ale jesli nie wniosło by to znaczacych zmian w wywazeniu auta to bylo by ok. Kwestią bezsporną jest to że auto prowadzilo by się o wiele trudniej...to nieulega wątpliwosci, ale to normalne dla szybkich aut, wymagaja wiecej pokory, umiejetnosci i sa bardziej zdradliwe...taka to juz kwintesencja jazdy. Hamulca tez nigdy na hama nie mozemy wciskac bo poblokujemy kola od razu.

 

Apropo tego niebieskiego samochodu podobno był na jakiejs wystawie tuningowej..jesli ktos wie cos nt tego wozu i jego wlascicieli proszę o info.

 

dzieki z góry

Opublikowano

sprawa nie jest prosta....

 

musisz zmienic - silnik , skrzynie , wał napedowy ( niestety trzeba go skrocic do odpowiedniej dlugosci i wywazyc w specjalistycznym zakladzie , dyfer , pewnie polosie , uklad wydechowy (pewnie bedzie trzeba go zudowac w calosci stosujac katalizatory z m70 i kombinowac z pozostalymi tlumikami ) wiazke silnika , komputer , pedaly musza byc od automatu , przerobic konsole na automat jezeli wczesniej byla manual , bardzo wazna sprawa - hamulce - jakos to cudo trzeba zatrzymac ...

 

pozatym jakos mi sie wydaje ze w automacie bedzie zle z takim mixem jezdzic - wiadomo - kickdown ...

 

coz moge powiedziec - roboty jest mase - ja sam bym z checia cos takiego zrobil - bo silnik m70 mozna kupic za grosze - o tak dla przyjemnosci :twisted2:

 

spalanie w miescie m70 pali powyzej 20 litrow .... to jest powazna wada przy dzisiejszych cenach paliwa :mad2: ktore notabene maja jeszcze wzrosnac :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.