Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

 

zwracam sie z ogromna prosba o pomoc w rozszyfrowaniu przyczyny błędu 4501. Okoliczności jego pojawienia sie są następujące:

auto było u mechanika, zrobione zostały następujące tematy: wymiana kolektora ssącego, swiece wraz ze sterownikiem, profilaktyczne czyszczenie EGR, wymiana uszczelek pompy vacum, poza tym jeszcze pare innych rzeczy nie mających związku ze sprawa (hamulce, zawieszenie)

Po wyjezdzie z warsztatu auto przejechalo pare km po miescie, nastepnie trase ok. 400km po czym zostalo przekazane w rece milej pani, ktora zajela sie kosmetyka, praniem siedzen itp. Od niej wyjechalem juz ze swiecaca kontrolka silnika i komunikatem o podwyzszonej emisji spalin. Dreczony niepokojem i ciekawością zaraz podłączylem laptop - inpa wyrzucila błąd 4501 Abgasruckfuhr-Regelung, Regelabweichung, P0401 Abgasruckfuhrung (Bank 1) - zu geringer Durchsatz. Oprocz tego zadnych innych błędów. Skasowalem blad i nie drążyłem tematu głębiej z braku czasu, mialem przed soba trase 1000km, zapakowalem auto i w droge. Dojechalem szczesliwie, zadowolony gdyz kontrolka nie wyskoczyla ponownie, uspokojony nadzieją, że to pewnie jednorazowy incydent był poszedlem spac. Na drugi dzien do roboty (5km w jedna strone) i po powrocie juz pod domem ding dong silniczek znow swieci, znow erhohte emissionen, znow inpa - błąd 4501...

Znow skasowalem, na drugi dzien dokladnie ta sama sytuacja - kontrolka wyskakuje dopiero na powrocie z pracy tuz pod domem.

Nie moge sie oprzec przeczuciu, ze ma to zwiazek z przeprowadzonymi czynnosciami u mechanika, zostaly bowiem poruszane te elementy, ktore moga miec zwiazek z wystapieniem tego bledu. Zagladalem na ile moge dosiegnac wzrokiem to wezyki podcisnienia wygladaja ok a egr byl czyszczony przeciez. Bardzo prosze o jakies wskazowki co mogloby to byc, co moglbym jeszcze sprawdzic systemem domowo-garazowym? Nie mam zbyt duzej wiedzy o mechanice ale szybko lapie jak mi ktos wytlumaczy i zobrazuje zdjeciami jestem w stanie spokojnie pogrzebac samemu. Mieszkam w Niemczech, nie chce tu jechac do mechanika bo mnie skasuja jak za zboze za sama diagnoze a poza tym jest niesmak bo auto dopiero co wyjechalo z warsztatu w Polsce gdzie tez zostawilem calkiem niemale pieniadze.

Dodam jeszcze, ze poza swiecaca kontrolka nie ma zadnych innych negatywnych objawów typu kopcenie, spadek mocy, nierówne obroty itp. Auto poprostu jezdzi normalnie tyle ze swieci sie wnerwiająca lampka żółtego silniczka

 

Bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyczyny ogólnie mogą być 3:

1. Nieszczelność węży podciśnienia.

2. Niesprawny przetwornik ciśnienia sterujący egr.

3. Sam zawór egr, np. zacina się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Kolego, znalazłeś przyczynę wyskakiwania błędu? U mnie ta sama sytuacja. Żadnych innych błędów tylko ten jeden upierdliwy 4501

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.