Skocz do zawartości

AUTOMAT W E38 - szarpie podczas ruszania...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od niedawna jestem posiadaczem E38 , rok prod 1996, 730i. Auto kupiłem od pierwszego właściciela , w pełni serwisowane, jest w bardzo dobrym stanie.

Dosyć chwalenia sie, jest jeden problem, chyba problem, mianowicie:

 

1. Mam obroty w okolicy 450rrm

 

2. Ja włączam bieg D ( skrzynia bez tiptronica) i dodaję więcej gazu, wyczuwam lekkie szarpnięcie. Jak ruszam z biegu 2, idzie jak po maśle.

 

Byłem u fachowca, sprawdził poziom płynu w skrzyni, posprawdzał ciśnienia, powiedział , że wszystko jest ok, nawet kolor płynu jest ok.

 

A mi się wydaje, że tak nie powinno być, może to coś z elektroniką?

może ma to związek z zaniskimi obrotami?

 

Jaka jest żywotnoiść takiej skrzyni?

 

Proszę o radę, pozdrawiam Piotr :8)

BMW RULEZ !!!
Opublikowano
Byłem u fachowca, sprawdził poziom płynu w skrzyni, posprawdzał ciśnienia, powiedział , że wszystko jest ok, nawet kolor płynu jest ok.

 

Mam rozumieć że pojechałeś do fachowca, wprowadził Cię na podnośnik lub kanał, kazał Tobie pozostać w odpalonym samochodzie i trzymać go na hamulcu z wrzuconym D lub R, a on w tym czasie odkręcił korek wlewu i już był pewny że poziom jest w porządku.

 

Mniej więcej tak powinno to być, lecz niestety do tego wszystkiego muszę zaznaczyć jedną istotną rzecz.

Podczas sprawdzania, dolewania, zalewania i ogólnie wszystko co jest związane z poziomem oleju w skrzyniach 5HP... ważne jest aby skrzynia jak i sam silnik BYŁY ZIMNE.

Opublikowano

Zostawiłem samochód na parę godzin, sprawdzał poziom płynu przy temperaturze 50 st C. kolor płynu był czerwony, z tego co wiem to ATR jest czerony. Fachowiec powiedział mi, że o stanie skrzyni biegów świadczy między innymi zabarwienie płynu. Przekałada się to na grubość okładzin na tarczkach. Pozostaje jednak pytanie, jak się ma prędkośąc obrotowa biegu jałowego do ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Jasne jest, im wyższe obroty, tym ciśnienie powinno być być większe, ale jaka jest efektywność pompy w skrzyni biegów na wolnych obrotach. Czy przy 400 rrm będzie podobne jak przy 650 rrm, i czy to może być powodem lekkiego szarpnięcia przy ruszaniu?

Dziwne jest to, iż jak włączę bieg 2 na automacie, to rusza płynnie, efekt lekkiego szarpnięcia jest tylko na biegu D. Poza tym skrzynia pracuja dobrze, w trybie Auto, jak i Sport.

 

Ponadto jaka rolę może w tym wszystkim mieć elektronika, może to wina jakiegoś modułu lub czujnika? W jaki sposób można to sprawdzić?

 

:roll2:

BMW RULEZ !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.