Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem ze swoim BMW 320i 2008r. Polega na tym, że raz na jakiś czas, najczęściej gdy jest zimno i mokro na zewnątrz, po odpaleniu silnika i przejechaniu 100/200 metrów pojawia się Check Engine. Silnik zaczyna bardzo nierówno chodzić, gałka do zmiany biegów trząść, a na biegu jałowym silnik sam gaśnie poczym odpala się i tak w kółko. Jeśli zatrzymam się na poboczu, wyłączę silnik i włączę go znów to samochód nie gaśnie już na biegu jałowym lecz nie chodzi tak równo jak powinien i ciągle pali się check engine.

Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2008 to n43, podaj konkretny błąd jaki masz, sprawdziłbym wtryskiwacze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Podpiąłem dziś go i wyskoczyło mi 5 błędów:

-P122F 0c 0BDII

-P13B6 Ak 0BDII

-P114B 0c 0BDII

-P2273 0c 0BDII

-P122F Ak 0BDII

Opublikowano

Na początek 2 rzeczy do ogarnięcia:

- sprawdź/oczyść wtyczki czujników wałków

- wyjmij elektrozawory vanosa i je wyczyść

Jeśli nie będzie jakiejkolwiek poprawy to czujnik na wałku wydechowym do wymiany - chociaż lepiej zrobisz jak wymienisz oba, to typowa usterka w tym silniku.

Możesz jeszcze przejechać się ze zdjętą osłoną silnika, żeby sprawdzić czy przypadkiem nie tłucze Ci łańcuch rozrządu.

Tak czy siak - problem z nierówną pracą i gaśnięciem w mojej ocenie jest związany z niepoprawnym czasem zapłonu - możliwe przyczyny wyżej.

 

Druga typowa usterka, mniej istotna w tym przypadku, to umierająca albo już padnięta sonda NOX - sonda średnio wytrzymuje jakieś 150kkm.

Opublikowano
Dziekuje bardzo za odpowiedz. Moze byc cos z noxem samochód ma prawie 180k km i nie było chyba wymiany, z tego co pamietam.
Opublikowano

Załączam jeszcze link do filmiku jak to wygląda, pod koniec zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk, włożyłem, odpaliłem znów i już nie gasł. Zaobserwowałem też duży spadek mocy. Przejechałem około 15km, zostawiłem go na 30/40 minut i jak wróciłem do auta i odpaliłem było wszystko dobrze, bez check engine, bez straty mocy.

 

 

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.