Skocz do zawartości

[e36] 318ti - wymiana termostatu problem z odpowietrzeniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panów , w weekend wymieniłem termostat w aucie i mam problem natury chyba odpowietrzenia ale już sam nie wiem. Przed wymiana wskazówka stała pionowo ale termostat był uszkodzony w pozycji otwartej, nie było grzania i w zime nie dogrzewał, stwierdziłem że sobie wymienie przed zimą. Teraz po wymianie auto szybciej sie nagrzewa jest grzanie ale wskazówka idzie w strone przegrzewania i zostaje praktycznie na przedostatniej kresce , tej przed czerwonym polem ale nie wchodzi na nie. Już dwa dni sie mecze z odpowietrzeniem i nadal lipa, sam już nie wiem czy to problem zapowietrzonego układu czy czegoś innego , doradzcie coś, jakieś sugestie mile widziane. Pozdrawiam :8)
Opublikowano

UP.

Termostat nowy sprawdzony i 100% jest wszystko poprawnie odpowietrzone w takim razie podejrzenie pada na wiskoze lub pompe wody , sprawdzałem wiskoze i wiatrak sie kreci ale można go normalnie zatrzymać nawet jak auto jest super nagrzane, jest jeszcze jakiś sposób żeby to sprawdzić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz jaką temperaturę widzi sterownik jak silnik nagrzany. Możliwe że problem tkwi w zegarach albo czujniku temperatury.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie mam już siły do tych naszych fachowców. Auto wrociło dzisiaj z drugiego warsztatu , pierwszy nic nie zrobił , drugi dzisiaj stwierdził że podłączali pod kompa i na kompie temperatura była w normie (o ile wgl. go podłączali) . Gość mówił że to może być problem z zegarami tak jak mówisz aczkolwiek test zegarów wychodzi normalnie hmm w weekend sam sprawdze jaka temperature rzeczywiscie pokazuje komputer jak go podłącze. Dziwi mnie też , ze nie odczuwam załączającego się wisko bo z tego co czytałem to powinno dawać mocno powietrzem jak jest nagrzany a ono kreci sie normalnie, kupiłem drugie nowe na podmianke ale jest to samo.
Opublikowano

Nie wiem czy to może mieć związek jednak warto sprawdzić. Sprawdź na termostacie temperaturę otwierania a jaką dokładnie powinieneś mieć wg VIN (pod warunkiem ze silnik to nie swap itp) . Np w moim silniku M52B28 występowały dwa rodzaje 88 c i 92 c. Może masz ten z wyższą temperaturą i później otwiera, a nie jest to kompatybilne z czujnikiem temperatury. Drugie termostat powinien być zamontowany srztałką do góry wtedy działa poprawnie.

Jak ogrzewanie jest i płynu nie wywala to raczej jest przynajmniej w miarę odpowietrzony.

Opublikowano
Ps żeby wisko się włączyło to naprawdę musi być gorąc. U mnie w tym roku raz się włączyło jak było 30 na dworze i godzinę po mieście kołowałem. Przy +10 na dworze nie wiem co byś musiał robić żeby się załączyło :D
Opublikowano
Sprawdziłem osobiście kompem i drugi warsztat miał racje , temperatura na kompie w normie , sprawdziłem rezystancje czujnika temp i również jest ok , w takim razie prawdopodobnie wina leży w zegarach a konkretniej we wskazniku temperatury, warto coś tam sprawdzić w srodku czy odrazu lepiej wyeminic całe zegary lub samą sekwencje odpowiedzialną za temperature ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.