Skocz do zawartości

Bmw e61 530d zawór egr


krisstow

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie mi czy jak bym egr zaślepił i wyprogramowal z kompa to dpf będzie sie wypalał? I czy przepustnica jak egr dołączę bedzoe dzialac normalnie bez niego? Bo one są razem skręcone ze sobą i nie wiem czy jeden wpływa na drugi czy nie

I tak zrób , auto nie będzie oddychać spalinami. Ja mam u siebie tak zrobione i wszystko bangla już 40 tys km dpf się wypala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, bo ten miałeś na myśli sprawdzisz bez problemu istą, a nawet inpą chyba. Głównie chodzi o sprawdzenie róznic między ciśnieniem atmosferycznym, a mierzonym przez czujnik. Tzw. przepustnica jest sterowana silnikiem elektrycznym, a egr przetwornikiem ciśnienia czyli elektro-pneumatycznie. Są one oddzielnie sterowane.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha wiec przepustnica nie ma nic wspólnego z tym egr bo gdzieś czytałem, ze jak sie zacina czy cos to nie daje powietrza czy i egr tez sie nie bd ruszał. A możesz zerknąć na moje parametry tylko ze wsaystko na biegu jałowym.. a słyszałem se robi sie niektóre pomiary na jakiś wyższych obrotach..

viewtopic.php?f=73&t=329500&p=2412042#p2412042

 

Tu daje link do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Panowie również miałem błąd 4501.

Najpierw oczywiście były dziwne odgłosy jakby spod kolektora (zgrzytanie/pierdzenie jakby uszczelka jakaś poszła) i jak się odpięło wężyk podciśnienia od EGR to ustawało. Więc zmieniłem EGR na nowy Pierburga za 700 zł..... :|

Dalej to samo i po poczytaniu na forach zmieniłem elektrozawór od sterowania EGR na Magneti Marelli (130zł).

Błąd oraz Check Engine (increased emmision) dalej się pojawiał.

Powymieniałem wężyki podciśnienia. Najlepsze, że podczas testowania aplikacją na telefon bimmer tool mogłem sterować EGR - otwierał się lub zamykał w zależności od ustawień więc szukałem dalej myśląc, że elektrozawór jest dobry.

Podmiana na zawór od turbo odpadała bo turbo sterowanie elektronicznie.

W końcu stwierdziłem, że podmienię elektrozawór na Pierburg'a (350zł) może faktycznie to ma znaczenie.

No i po podmianie wszystko śmiga i błąd się nie pojawia, także polecam od razu kupić Pierburga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.