Skocz do zawartości

BMW e92 335d 327hp 704 nm


tymsoon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

 

Na forum jest już jakiś czas, trafiłem tu w sumie z czystego przypadku i bardzo ciesze się, że sie tu znalazłem ! :)

Miałem już nie opisywać tej bryki, ponieważ aktualnie jest na sprzedaż ale z powodu marnych rezultatów i ciągłego przedłużania ogłoszenia postanowiłem jednak je opisać. :8)

BMW e92 335d. W 2015r, auto zostało sprowadzone z DE, na " speszjal zamówienie" ( firma która sprowadzała auto była podobno z Wrocławia, nazwy niestety nie znam). Poprzedni właściciel miał ją w Swoich rączkach pół roku, przez ten czas wymienił rozrząd i wyrzucił DPF. Podobno wystawił na czuja, zobaczyć czy będzie zainteresowanie, no i było z mojej strony :D Auto po kilkukrotnych wizytach zostało kupione, żal poprzedniego właściciela było widać i przy negocjacjach których w sumie nie było, ledwie z 500 zł urwałem, i w momencie kiedy odjeżdżałem.. W moich rękach od lutego 2016r. Potrzebowałem mocnego auta do wyjazdów służbowych i do jazdy codziennej dlatego też 335d jest idealnym wyborem. Po pół roku użytkowania i zwiedzenia pół Europy wpadłem na pomysł wystawiania auta na sprzedaż po 2 dniach zadzwonił do mnie poprzedni własciciel i po krótkiej rozmowie powiedział, że będziesz żałował jak sprzedaż tak samo jak ja :) Ogłoszenie zostało więc usunięte, a auto jest ciągle użytkowane przeze mnie. Od czasu zakupu do teraz zrobiłem już grubo ponad 100 tyś km.

Teraz moze troche o kosztach przez ten czas :

 

Średnie spalanie po trasie do 180 km/h +/- 1000 km 8,2L ( liczone z FV nie z kompa )

średnie spalanie po trasie do 140 km/h +/- 500 km 7,3 L

średnie spalanie po trasie do 120 km/h +/- do 200 km bo więcej nie wytrzymałem 6,1 L

średnie spalanie miasto / trasa 100 km dziennie to 7,8L.

Koszty eksploatacyjne :

Olej i filtry 800 zł x 10

klocki przód + czujnik 400 zł x 2

klocki tył + czujnik 350 zł x 2

tarcze przód x 2 1100 zł + 1500 zł ( 1wszy wybór ATE nie trafione, pogieły się a nie udało się z reklamacją, w między czasie próbowałem jeszcze coś innego ale wszystko od razu firanka więc poszedłem w oryginały)

Termostat + jakies tam pierdoły w około tego 500 zł

rura od IC 350 zł

Koło pasowe + paski i rolki 1400 zł

Zawieszenie tył : tuleje kości gumy itp 2200 zł

czujnik abs 140 zł

pierścień abs 70 zł

Opony 2400 zł

wycieraczki szyby 120 zł ( są BOSH i u mnie się nie sprawdzają jak narazie więc nie polecam miałem OXIMO i były dużo lepsze a o połowe tańsze.. )

Spalona żarówka od ringów led marker, nssc czycos takiego 400 zł

 

To by było chyba na tyle, mycia i prania auta liczył już nie bede, bo to juz inna sprawa, także trochę tych wymian było i nie było, nie wiem czy dużo czy mało, na lawecie jej nie widziałem :D

W tej chwili auto legitymuje się przebiegiem 318 tyś, i nie widzę różnicy między tym co jest teraz a co było gdy przebieg sięgał 220 czy 240 tys.

BMW miało zostać poddane modyfikacjom na 400 +, jednak ze względów na chęć M3, plany legły w gruzach.. A wszystko przez kilka dni spędzonych w wolnossącym V8...

Na tą chwile sam nie wiem czy ciągnąć ten plan czy iść w zaparte i sprzedawać dylemat jest nie mały, ale czas na zastanowienie jeszcze mam.

W piątek auto idzie na detaling wewnątrz, więc niedługo przedstawię jak wygląda środek autka przed i po detalingu.

 

rozkodowany VIN :

 

Numer podwozia WBAWD71060P074565

Kod typu WD71

Typ 335D (EUR)

Typoszereg E E92 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M57Y

Pojemność skokowa 3.00

Moc 210

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor SPACEGRAU METALLIC (A52)

Tapicerka LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE)

Data prod. 2007-11-14

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Listwy wewn., wysoki połysk, czarne

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S616A BMW ONLINE BMW Online

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2KEA LM RAEDER V-SPEICHE 188 MISCH. BMW light alloy wheel, V-spoke 188

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

Na tą chwile mam tylko takie fotki, ale w niedalekiej prszyszłosci w weekend mam w zamiarze zrobić nieco lepsze fotki z zewnątrz i wewnątrz

 

845924645_1_1080x720_335d-full-e92-coupe-bezwypadkowy-logic-7-zamiana-miedzyrzec-podlaski_rev010.jpg

845924645_4_1080x720_335d-full-e92-coupe-bezwypadkowy-logic-7-zamiana-osobowe_rev010.jpg

845924645_6_1080x720_335d-full-e92-coupe-bezwypadkowy-logic-7-zamiana-_rev010.jpg

845924645_19_1080x720_335d-full-e92-coupe-bezwypadkowy-logic-7-zamiana-_rev010.jpg

845924645_11_1080x720_335d-full-e92-coupe-bezwypadkowy-logic-7-zamiana-_rev010.jpg

845924645_21_1080x720_335d-full-e92-coupe-bezwypadkowy-logic-7-zamiana-_rev010.jpg

 

Pozdr !

Edytowane przez tymsoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ładne auto i wyniki!

 

Powodzenia w sprzedaży! i zakupie M ;)

 

ps.

czy to tylko u mnie zdjęcia nie działają ?

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne auto i wyniki!

 

Powodzenia w sprzedaży! i zakupie M ;)

 

ps.

czy to tylko u mnie zdjęcia nie działają ?

 

Nie dziekuje :)

Już teraz powinno być wszystko ok, coś źle robiłem z linkami :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że ze względu na €€€€, albo pomyśleli, że potencjalny kupujący chciał mieć niepozorne dość szybkie auto :?: Choć ta 1wsza opcja wydaje się bardziej prawdopodobna :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze cały czas mi Twoje 335d chodzi po głowie :D

Póki co walczę ze sprzedażą e63 dopiero jak pójdzie to będę myślał.

Bardzo mi się podobają srebrne auta z czarnymi felgami ale tu też jest spoko.

Jak patrzę na poniesione przez Cb koszty eksploatacyjne to czasem żałuję że zdecydowałem się na 645ci zamiast 335d.

No ale dźwięk silnika mnie wtedy przekonał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze cały czas mi Twoje 335d chodzi po głowie :D

Póki co walczę ze sprzedażą e63 dopiero jak pójdzie to będę myślał.

Bardzo mi się podobają srebrne auta z czarnymi felgami ale tu też jest spoko.

Jak patrzę na poniesione przez Cb koszty eksploatacyjne to czasem żałuję że zdecydowałem się na 645ci zamiast 335d.

No ale dźwięk silnika mnie wtedy przekonał :)

 

hehe, ja myślałem bardziej o BBS Super RS Gold, myślę że by była idealna konfiguracja :)

Dzisiaj wieczorem jak nie będzie padać, postaram się jakoś Go Pro przymocować do zderzaka, lub jakoś inaczej nagrać dźwięk tego traktorka.

Może ktoś ma jakiś pomysł jak najlepiej nagrać dźwięk auta tak by pozostał w dobrej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten traktor to ma 6 cylindrów więc musi fajnie brzmieć..

Chipa robiłeś czy seryjnie jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest "seria" jedyna różnica to tylko downpipe.. dlatego też ryczy jak pojeb@na ( w lato na jakimś spocie w Białej, była seria 335d z 09r chyba przebieg +/- 180 tys, objechana kilka razy w każdą stronę na lipnych oponach :D a podobno już mam zmęczony motor z 300 k na blacie :nienie: ) Chciałem coś już zaczynać dalej robić, ale jeszcze trochę się wstrzymam, może akurat komuś fura podpasuje, jeśli nie, to będę startował na grubo. Chociaż nie ukrywam, że bardziej widzi mi się M... Chaiałem nagrac GoPro, ale za nic nie wiem jak to dobrze zamocować, żeby mi kamera nie spadła :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech 2 osoba nagra z zewnątrz zawsze coś,nawet ze startu zatrzymanego...do go pro to mają jakieś specjalne uchwyty na pewno aby to miało ręce i nogi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak chyba nawet kojarzę, że wyjechałeś z jakimś pucharkiem za najładniejsze auto :cool2: ?! ja wtedy przyjechałem praktycznie na koniec imprezy :(

Mozna by było zrobić jakiś mały spot w białej, Adrianadernew tez z okolic więc, moze tez by znalazł troche czasu :roll:

Edytowane przez tymsoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak chyba nawet kojarzę, że wyjechałeś z jakimś pucharkiem za najładniejsze auto :cool2: ?! ja wtedy przyjechałem praktycznie na koniec imprezy :(

 

najladniejsze auto wygral golf 3 :lol: :D

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z głównych powodów dla których sprzedałem 335d to dźwięk który co by nie zrobił no to był diesel... (też miałem dp i nieźle to brzmiało jak na traktor) do mocnej benzyny się nie umywa moim skromnym zdaniem ,tym bardziej że w benzynie wydech też można zmodzić

podstawowa zaleta 335d to że dość szybka po modach jest i mało pali

ale dźwięk/podatność na większe moce tu wygrywa benzyna

 

chyba dlatego właśnie chcesz kupić m3 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrane zagłówkiem :duh: i w dodatku w mizerną pogode

 

Brzmi całkiem spoko jak na diesla..

Benzyna to całkiem inne brzmienie ale seryjnie w e63 mimo v8 to jest dramat i też musiałem wstawiać Ultera i dopiero po tym v8 fajnie mruczy.

W m3 to całkiem inna liga i tam bez modów będzie zajebiście !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z głównych powodów dla których sprzedałem 335d to dźwięk który co by nie zrobił no to był diesel... (też miałem dp i nieźle to brzmiało jak na traktor) do mocnej benzyny się nie umywa moim skromnym zdaniem ,tym bardziej że w benzynie wydech też można zmodzić

podstawowa zaleta 335d to że dość szybka po modach jest i mało pali

ale dźwięk/podatność na większe moce tu wygrywa benzyna

 

chyba dlatego właśnie chcesz kupić m3 :)

 

No co racja to prawda... jeszcze jak traktor jest na obrotach i obciążeniu banan się pojawia , natomiast wolne oborty... tego się nie da przeskoczyć :nienie:

 

Powodów do zmiany jest wiele, między innymi dźwięk, ale też chciałbym zrobić czasem jakiś tor, polatać bokami, mieć mocne sportowe zacięcie bez zmieniania połowy samochodu, tym bardziej, że auto spełniło Swoją misję nawet lepiej niż bardzo dobrze :) Sporo km, bez żadnej awarii.

 

No cóż po prostu szkoda mi tego auta, M3 to zabawka, stworzona do wściekania się ale i też może posłużyć jako daily car, natomiast w 335d jest zupełnie odwrotnie jest to wół roboczy, do jazdy do pracy, na wakacje, tripy itd od czasu do czasu do zabawy.. a ja na ten moment potrzebuje auta tego pierwszego typu czyli do zabawy. Na bank nie jest to moje ostatnie 335d, gdyby była możliwość mieć więcej niż jedno auto, nawet bym nie myślał o sprzedaży, ale w życiu nie można mieć wszystkiego :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujesz jeździć tylko m3 ,jako daily ? to będziesz chyba 1szy bo znam pare osób ale każdy ma jeszcze 2auto bo koszty by ich zjadły tak mówią

i nie mówię tu o spalaniu rzędu 16-18l bo z takim średnio trzeba się liczyć ale obowiązkowe panewki co 60tys, hamulce, opony itd..serwis - w skali roku razem z paliwem może się uskładać kwota mniej więcej tyle za ile wystawiłeś 335d ;) dlatego większość ma 2 czy 3 nawet auta a m3 do zabawy mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujesz jeździć tylko m3 ,jako daily ? to będziesz chyba 1szy bo znam pare osób ale każdy ma jeszcze 2auto bo koszty by ich zjadły tak mówią

i nie mówię tu o spalaniu rzędu 16-18l bo z takim średnio trzeba się liczyć ale obowiązkowe panewki co 60tys, hamulce, opony itd..serwis - w skali roku razem z paliwem może się uskładać kwota mniej więcej tyle za ile wystawiłeś 335d ;) dlatego większość ma 2 czy 3 nawet auta a m3 do zabawy mają

 

No takie mam skromne zamiary :norty: Na tą chwile myślę, że rocznie będę robił ok. 16 tyś km. Podliczyłem wszystko i tragedii nie ma. ( Przynajmniej tak mi się wydaje, w razie gdybym coś przeoczył to w zanadrzu zawsze się znajda kluczki od

jakiegoś klekota :wink: ) Przy 335d w tej chwili podliczając wszystkie koszty eksploatacji łącznie z paliwem nazbierała by się podobna kwota za jaką ją wystawiłem, ale tego się nie uniknie, niestety... Akcyza robi Swoją robotę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam takie Januszowe pytanie do Ciebie,gdyby porównać eksploatacje E39 3.0d i Twoje e92 335d, to oprócz drugiej turbawy nie ma różnic prawda?

 

No turbo nie wymienia się co 10 tyś jak olej ani nawet co 100 tyś, wiec czy to można by zaliczyć do normalnych kosztów eksploatacji ? Wydaje mi się, że nie. Ew różnica będzie tylko jak się któraś spierd** i trzeba będzie zainwestować 500 zł w mała i 1850 zł w duża a nie 900zł ( czy ile to tam kosztuje ) za jedną. Ceny które podałem dostałem od firmy która zajmuje się regeneracja turbinek, sprawdzałem ewentualny koszt naprawy w razie gdyby coś nie działało poprawnie.

Po za tą różnicą to nie wiem czy są jakieś inne, bo nie miałem nigdy e39 3.0d choć domyślam się, że jest to również pancerna jednostka napędowa :P Gdyby patrzeć też na podobne koszty, myślę, że wtryski to tez trochę większa moneta niż w e39, ale pewności nie mam :) To już by trzeba sprawdzić z jakimś fachowcem :D

 

P.S nie wiem co masz na myśli słowa " eksploatacja " - ja pod tym terminem rozumiem : klocki, filtry, tarcze, oleje, paliwo, etc.. reszta jak : skrzynia, łancuszki, turbinki, dwumasy,trzymasy i inne wygibasy nie psują i nie zużywają się tak często jak poprzednio wymienione elementy, oczywiście, skrzynia łancuszki i turbinki to tez części eksploatacyjne, ale główne przyczyny uszkodzeń to nieprawidłowa eksploatacja ( dawanie fifu, smalenie kapora w stójce, ruszanie z hamulcem, raptowne gaszenie auta, nie rozgrzanie turbo i silnika etc) albo poprostu wada fabrycza.

 

nie wiem czy mnei trollujesz, ale na Januszowe pytanie, Januszowa odpowiedź :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam takie Januszowe pytanie do Ciebie,gdyby porównać eksploatacje E39 3.0d i Twoje e92 335d, to oprócz drugiej turbawy nie ma różnic prawda?

 

No turbo nie wymienia się co 10 tyś jak olej ani nawet co 100 tyś, wiec czy to można by zaliczyć do normalnych kosztów eksploatacji ? Wydaje mi się, że nie. Ew różnica będzie tylko jak się któraś spierd** i trzeba będzie zainwestować 500 zł w mała i 1850 zł w duża a nie 900zł ( czy ile to tam kosztuje ) za jedną. Ceny które podałem dostałem od firmy która zajmuje się regeneracja turbinek, sprawdzałem ewentualny koszt naprawy w razie gdyby coś nie działało poprawnie.

Po za tą różnicą to nie wiem czy są jakieś inne, bo nie miałem nigdy e39 3.0d choć domyślam się, że jest to również pancerna jednostka napędowa :P Gdyby patrzeć też na podobne koszty, myślę, że wtryski to tez trochę większa moneta niż w e39, ale pewności nie mam :) To już by trzeba sprawdzić z jakimś fachowcem :D

 

P.S nie wiem co masz na myśli słowa " eksploatacja " - ja pod tym terminem rozumiem : klocki, filtry, tarcze, oleje, paliwo, etc.. reszta jak : skrzynia, łancuszki, turbinki, dwumasy,trzymasy i inne wygibasy nie psują i nie zużywają się tak często jak poprzednio wymienione elementy, oczywiście, skrzynia łancuszki i turbinki to tez części eksploatacyjne, ale główne przyczyny uszkodzeń to nieprawidłowa eksploatacja ( dawanie fifu, smalenie kapora w stójce, ruszanie z hamulcem, raptowne gaszenie auta, nie rozgrzanie turbo i silnika etc) albo poprostu wada fabrycza.

 

nie wiem czy mnei trollujesz, ale na Januszowe pytanie, Januszowa odpowiedź :D :D

 

 

nie no, nie troluje hehe :) eksploatacja w sensie koszty utrzymania, ale z tego co widzę plus minus podobne koszta są :)

 

 

Jeśli chodzi o E39 to tam jest całkiem inny silnik. To tak nie działa, że to ta sama konstrukcja tylko osprzęt zmieniany/dokładany.

 

są to dwie kompletnie inne konstrukcje od a do z ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

niestety, ale sprzedaż auta idzie biednie, postanowiłem nie próżnować ! A przebieg wciąż rośnie.... 333235 na 07/12/2017.

 

6000 km - 7 dni, z czego około 450 km po serpentynach, polecam każdemu wybrać się tam Swoim BMW, ale nie koniecznie w zimę :norty:

W środę 13/12 jadę na hamownię, sprawdzić osiągi, i spojrzeć w podzespoły, celuje w hybrydy, program i IC, ale zobaczymy co tam wyjdzie na wstępnych pomiarach.

BTW hamulce w tym aucie to porażka, kilka mocniejszy zakrętów i trzeba się modlić żeby się zatrzymać.. Fakt faktem, że pierwsze hamowania są super, ale później.....

Myślę o założeniu stalowego oplotu, może jakiś lepszy płyn ? klocki ? nad tarczami to się jeszcze zastanowię bo z 2 miechy temu założyłem OEM... no ale to jeszcze temat do przemyślenia.

Może ktoś coś podpowie jak rozwiązał u Siebie sprawę z hamulcami ? czy wszyscy kładą monetę w moc i je*bac heble :norty: :norty:

 

Niżej kilka fotek z wyprawy :

 

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG3536JP_qxepqqr.jpg

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG3654JP_qxehprp.jpg

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG3661JP_qxehprh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.