Skocz do zawartości

X3 e83 2.0i + gaz kontrolka EML i silnika


creatic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

jestem nowy na forum dlatego z góry przepraszam, jeśli umieściłem temat w złym miejscu.

Mam problem z moją x3 z 2006r po lifcie, 2.0i, przebieg 154 000km po zagazowaniu auto zaczelo wariowac, najpierw zapalila sie kontrolka EML a pozniej silnika, doslownie po przejechaniu 1km po wyjechaniu od gazownika, z czasem auto zaczelo tracic na mocy az teraz nie da sie nim poruszac, zero przyspieszenia. Dodam ze mialem taki sami problem w e87, wymienilem przepustnice za 20zl używke i auto smiga juz rok jak nowe ;)

 

bylem u diagnosty z tym x3, oto kody bledów:

 

P1064 - z forum wynika:

1. blad czujnika cisnienia na szynie CR

2. zablokowany przewod od nadmiaru paliwa

3. uzyte zle paliwo

 

P1061 - Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - niesprawność obwodu prądowego

 

teraz przy przyspieszaniu zaczyna mrugac kontrolka silnika...\\

 

ktos pomoze?

Edytowane przez creatic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ja ci spróbuję pomóc .

na obydwóch paliwach auto zachowuję się tak samo?

 

 

Złe paliwo bym wykluczył od razu no chyba że zatankowałeś ON zamiast Pb .

Nie wiem jak jest w 2.0 ale sprawdź przewód odpowietrzenia zbiornika paliwa w 3.0 jest on doprowadzony do gumowego kolana dolotu tuż za przepływomierzem

u ciebie musisz poszukać .

Wepnij się manometrem w listwę paliwa i zobacz jakie jest ciśnienie podczas pracy silnika i na zapłonie , oraz czy nie leci w dół

 

Sprawdź co się stanie jak odłączysz całkowicie wtyczkę od przepływomierza powietrza czy silnik odżyje.

Coś mi się wydaję ,że widziałem ten błąd już kiedyś i jest on spowodowanym uwalonym czujnikiem w przepływomierzu lub problem przewodu,wtyczki , ale zaznaczam tylko mi się wydaje - nie jestem mechanikiem

Bez sprawdzenia korekt paliwowych będziesz błądził bo nie wiadomo dlaczego mieszanka paliwowa jest zła

a korekty pokażą czy jest mieszanka uboga czy zbyt bogata wtedy będziesz mógł szukać usterki

 

 

 

II Fault Code P1064 :

Description of OBD II Fault code P1064

 

FUEL RAIL PRESSURE (FRP) SENSOR CIRCUIT HIGH VOLTAGE AFTER IGNITION OFF

Possible failuer of OBD II Fault code P1064

Fuel Rail Pressure Sensor

Blockage of Return hose

Failure due to fuel (Fuel viscosity increases, etc.)

Diagnostic Procedure using AutoHex auto Scan tool tester

The IAT Sensor (IAT1) in the MAF Sensor voltage is detected less than a specified value for a set period of time.

Test Conditions using AutoHex Scan tool tester

Continuously

Clear Fault codes Conditions

The IAT Sensor (IAT1) in the MAF Sensor voltage is detected less than a specified value for a set period of time.

MIL Status

Check Engine Light ON

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to VALVETRONIC to instalatorzy LPG dali ciała ?

jeśli na 100% to do dzieła ,

a jak zgaduje to marnie to widzę bo w grę wchodzi tu grubsza kasa.

 

radzę skonsultować to z kimś jeszcze a nawet jeszcze z dwoma ale muszą być ogarnięci

a w warsztacie w którym to zakładali byłeś ? co powiedzieli ?

 

 

a podmień cewkę i świece z cyl 1 do innego np: 4 skasuj błędy , przejedz się trochę i jak pojawi się check podłącz kompa

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, może to komuś pomoże.

 

Problem częściowo rozwiązany, jedna cewka wymieniona i świece koszt 200zł, kontrolka silnika zgasła natomiast EML dalej się świeci, auto odzyskało moc, ale na postoju lekko falują obroty, może ktoś ma jakiś pomysł co zostało do remontu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to była cewka a świece pewnie na zapas wymieniłeś dzięki forum zaoszczędziłeś kasę.

 

Falujące obroty heh temat napewno był na forum ogólnie przyczyn może być wiele ale jeśli nie chcesz wymieniać w ciemno to lepiej sprawdź korekty paliwowe tak jak Ci pisałem wcześniej, wtedy będziesz wiedział od czego zacząć poszukiwania.

 

A błędy jakieś jeszcze pokazuje komp czy jest czysto?

Falowanie jest na Pb i LPG?

Na gorącym silniku też?

 

Falowanie jest przeważnie przez brudną przepustnice oraz silniczek krokowy wystarczy wyczyścić. A filtr powietrza to pewnie jest Ok.

 

Przyjrzał bym się też przepływomierzowi powietrza tak jak pisałem wcześniej i najlepiej pożycz od kogoś lub ze szrotu i podmień zobacz co będzie nie kupuj w ciemno.

 

Może być że twój jest brudny i wystarczy wyczyścić

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.