Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Temat pewnie jak rzeka.

Natomiast sporo już szukałem i nigdzie tego szczegółu nie znalazłem, instrukcja też tego nie doprecyzowuje.

Mianowicie chodzi mi o sposób przełączania dźwigni z P na D lub z P na 4,3,2. Żeby to zrobić po drodze jest jeszcze "R" i "N"

I tu jest moje pytanie.

Jak to robicie? Czy od razu jednym ruchem bez zatrzymania z P na D lub 4,3,2 czy "po kolei" tzn. na chwilkę zatrzymujecie na danej opcji (czyli R i N), ja tak robię..

Tak mi doradził poprzedni właściciel, że skrzynia ma tą chwilę żeby się przestawić. Widzę, że jednak przynajmniej w innych autach bieg jest przestawiany od razu bez "przystanków" po drodze. To przy manewrach oszczędza czas, przełączenie nie trwa tak długo (oczywiście samochód stoi chodzi tylko o sposób przełączenia) tylko co na to skrzynia?

Dodatkowo czy z D na 4,3,2 przełączacie podczas jazdy?

W mojej e36 jest skrzynia ZF (u mnie wersja 5 biegów tak mi sie przynajmniej zdaję :-), z trybem sport i do jazdy winter)

Opublikowano
Skrzynia ma pewien czas na przełączenie biegu. Ja z D na P i odwrotnie przełączam jednym ruchem. Z D na tryby manualne można przełączać podczas jazdy. Swoją drogą nie wiem co się stanie jak bieg niżej będzie wychodził poza maksymalne obroty. Nie wiem czy mamy w tych skrzyniach jakieś zabezpieczenie.
Opublikowano (edytowane)

czyli muszę tak też spróbować szybszej opcji zmiany, rozumiem działa git :-)

 

To akurat w instrukcji jest:-)

Jeżeli masz 316i lub 318i, 318is i 325td to przełożenia (2,3)są dostępne do prędkości 170km/h

320i, 323i, 328i i 325tds przy każdej prędkości. Nie wiedziałem tylko jak z przełączeniem :-) dzieki

bieg 4 przy każdej prędkości w każdym aucie

Edytowane przez Master_of_Velo
Opublikowano
Od razu jednym ruchem bez zatrzymywania, ten koleś to jakieś bzdety Ci naopowiadał. :) 4,3,2 to biegi górskie i je możesz wrzucić podczas jazdy z dużych wzniesień co by silnikiem hamowało, a nie hamulcami. Czyli w naszych warunkach nieprzydatne, chyba że w górach mieszkasz. Najważniejsze to nie zmieniać biegów gdy jeszcze auto całkowicie się nie zatrzymało. Te skrzynie ZF są archaiczne ale idiotoodporne, też mam taką. :8)
Opublikowano

Tym bardziej przy najbliższej jeździe tak wrzucę. :-)

Jasne 4,3,2 to pytanie teoretyczne jak gdzieś będę.

W moich okolicach maksymalny podjazd / zjazd w drugiego poziomu parkingu w galerii :-)

Opublikowano
czyli muszę tak też spróbować szybszej opcji zmiany, rozumiem działa git :-)

 

To akurat w instrukcji jest:-)

Jeżeli masz 316i lub 318i, 318is i 325td to przełożenia (2,3)są dostępne do prędkości 170km/h

320i, 323i, 328i i 325tds przy każdej prędkości. Nie wiedziałem tylko jak z przełączeniem :-) dzieki

bieg 4 przy każdej prędkości w każdym aucie

 

Ja mam 2.8 ale skrzynie z 2.0 - 5hp18(A5S 310Z). Twoja ma taki sam numer? A z innej beczki, ściągałeś gałkę zmiany biegów? Muszę naprawić ten przycisk ale nie wiem jak ją zdjąć.

Opublikowano

Tak będzie taka sama. Jak 5Hp tzn ze ma 5 biegów (były jeszcze 4hp, one były w słabszych silnikach chyba ze ktos mnie poprawi :-)

Te słabsze miały na dźwigni oznaczenie 1,2,3 te 5 HP miały na dźwigni 2,3,4

 

Co do gałki ja mam jeszcze taką jak "manetka w samolocie" podłużna (nie ta okrągła co była po lifcie) choć na 99% system montażu będzie ten sam .

Na uchwycie bliżej połączenia z drążkiem od strony komputera/konsoli (czyli siedząc na miejscu kierowcy/pasażera to po drugiej strony) jest śrubka imbus wykrecasz go i gałka schodzi :-) Możesz wymacać palcem albo pożyczyć od płci pięknej lusterko do makijażu i od razu zobaczysz :mrgreen:

Opublikowano
W 6-cio cylindrówkach od 2.0 w górę jest ta sama skrzynia jeśli chodzi o ZF. Nie wiem tylko jak isie bylo bo 1.6 i 1.8 jest juz inna.
Opublikowano

Też mam taką podłużną. Dzięki.

Te skrzynie czasami były różne. Nie wiem czy w e36 ale 5hp18 w e39 było kilka typów. 4cyl miały 4hp. Is też.

Opublikowano

Ja u siebie mam 5HP18z zieloną tabliczką, tabliczki nie znalazłem natomiast mam fakturę z wymiany oleju ATF 4 3 litry + filtry z ASO w Niemczech z sierpien 2015 (a on jest dedykowany do wersji z zieloną tabliczką).

Wg strony BMW była tez wersja z czarną tabliczką wtedy jest inny olej.

Te skrzynie z czarną na pewno były w E34 czy w E36 tego nie wiem wg schematu tak.

 

ps. Dzisiaj przełączyłem dźwignię "na szybko" jednym ruchem nie jak do tej pory "po przystankach" i jest git żadnych niepokojacych objawów nie było :-)

Opublikowano
Z zieloną tabliczką tylko mobil 71141 dawniej esso. Jest to olej fabrycznie zalewany, teoretycznie niewymienialny (jedynie uzupełniany bądź wymieniany przy ewentualnych naprawach, tak twierdzi bmw ASO, ale wiadomo jak to jest). :) Przy czarnej ATF DIII i tu już ASO zaleca interwały wymiany. :) Jeśli chodzi o wymianę pełną oleju czyli dynamiczną to jest coś koło 8-9 litrów, bo tyle kupowałem. Przy 3 litrach przeprowadzili wymianę statyczną, czyli tylko to co było w misie zmieszało się ze starym olejem.
Opublikowano

Tak myślałem że to nie jest do końca super. To ile mogę na tym pojeździć, wymienione 2 lata temu i od tego czasu zrobiłem 7 tys km (bunia to moja weekendowa dziewczyna) To już się tym interesować?

Czyli jak mi wymienili te 3 litry ATF 4 (na pewno jest tym ATF 4 zalane) to mam tą wersję z zieloną? Jest tez przecież cały zestaw do wymiany olej + fitry

Wg instrukcji przy każdej Inspection II olej w skrzyni aut. powinien być zmieniany czyli hco 40 tys lub 4 lata w tych autach i nie ma rozróżnienia na rodzaj tabliczki po prostu skrzynia automat co każda inspection II wymiana oleju

Opublikowano

Dzięki wielkie, super materiał :-)

 

Teraz wszystko jasne!

 

Mam z zieloną tabliczką i olej ten, który napisałeś Esso LT 71141 jest jako pierwszy a jego odpowiednik BMW 83 22 9 407 807 a to jest właśnie ATF 4 czyli ten który mam zalany :-) :-) :-)

Jednak instrukcja mówi żeby wymieniać, więc co ciekawe jest rozbieżność. :?:

 

Poniżej zapis z książki serwisowej pojazdu książka 06/94

 

BMW Inspection II

pkt 9.

"OL im Automatikgetribe wechseln" (olej automatyczna skrzynia wymienić) dotyczy silników 316 i, 318i, 318is, 320i, 325i, 328i, 318 tds, 325td/tds, 518i, 520i, 525i, 530i, 525ix(e34 z napędem na 4 koła :shock: )) 525td, 525tds, 730i książka serwisowa pojazdu 06/94

 

to samo dotyczy tylnego mostu (ol in hinterachsgetribe wescheln) z tym ze wszystkie auta

 

W ręcznej skrzyni wymiana oleju co drugą incpection II

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.