Skocz do zawartości

E90 320d korekcje na wtryskach, nierówna praca silnika


intruser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nierówną pracą silnika w E90 2.0d M47N2 t.j. po uruchomieniu zimnego motoru zaczyna bujać całym autem, po rozgrzaniu nieco mniej

Sprawdziłem korekcje na wtryskach:

35bce22323c2.jpg

 

Wtryski zostały wyjęte i sprawdzone w serwisie Bosch i okazało się że wszystkie nie trzymają parametrów. Następnie kupiłem komplet używanych wtrysków również sprawdziłem i

te "nowe" okazały się dobre.

Po wymianie problem nierównej pracy pozostał a korekcje wyglądały tak:

ce9167de7b1f.jpg

Po namowie kolegi z forum ponownie założyłem stary wtrysk na 1 cylinder i wyszło:

5372c2b4bedc.jpg

Postanowiłem dla testu odłączyć przepływkę i zrobić test:

e77630004b12.jpg

Wymieniłem przepływkę - samochód dostał lepszego "kopa" ale problem z nierówną pracą nadal występuje.

korekcje na rozgrzanym:

f8a4e1303728.jpg

 

Czy to wina wtryskiwaczy czy problem może byćw czymś innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie ^^.

Czy z odłączoną przepływką problem nie występuje?

Wtryski zakodowane? Nie pisałeś stąd pytanie.

Czy to bujnie autem występuje tylko na postoju czy też w czasie jazdy?

U mnie dodatkowo podczas jazdy poniżej 2k obrotów silnik przerywa jakby nie dostawał paliwa. Dzisiaj zauważyłem że odłączenie przepływki i egr problem rozwiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
myślisz że przy braku kompresji skakałoby tak po różnych wtryskach?

Raczej podejrzewam odchylke komprechy na jednym garnku lub nieszczelnosc w dolocie.

Przemierzone powietrze inicjuje napiecie jakie komputer wysyla na wtryski -pomiar na cieplym jak jest niedomaganie.

Mozesz jeszcze wrzucic pomiar przeplywomierza na wolnych obrotach a potem na obciazeniu 4 ty bieg ,gaz w podloge do 4000 tys obr.

Masz ewidentnie problem z powietrzem-przy odpietym przeplywomierzu nic sie zlego nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
PWG takie ma być, tu wszystko jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

po ograniczeniu EGR +40 stroke problem z szarpaniem i nierówną pracą silnika prawie nie występuje ale...

Sprawdziłem korekcje no i jakby niewiele się zmieniło:

2b088aeb8a1d.jpg

 

Postanowiłem odłączyć wtyczkę od elektrozaworka EGR:

56d0f5bf77aa.jpg

07d055da8c71.jpg

 

Jako że widać lekką poprawę to wyciągnąłem filterek z tegoż zaworka i przeczyściłem benzyną (był lekko czarny) i znowu sprawdziłem:

fe7376ddc4c2.jpg

492b83598664.jpg

 

Czyżby to miało aż taki wpływ?

Zastanawia mnie jeszcze to że ilość powietrza zadana zmniejszyła się do 267mg zamiast 340?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
I jak tam kolego rozwiązałeś sprawę wtrysków? Jest OK? U mnie korekcje wariują raz jest idealnie raz poza normą i mam wrażenie ze coś zaburza wskazania. Na Inpie czasami jest 0,50 0,30 a czasami 1,5/1,8 jednego dnia potrafi pokazywać rożne wskazania......

dawno nie sprawdzałem ale ostatnim razem tylko na 1 cylindrze miałem gorszą korekcje, poza tym elektrozawór EGR był padniety

Powiem Ci że zdarza się że silnik przez parę sekund nierówno pracuje ale nie tak źle jak wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierówna praca czasami pokrywa się ze złą korekcją a czasami nie. Nie jest to zależne. Potrafi jeździć 2 tyg bez żadnego drgania a czasami np jak stoję na światłach to zabuja a na następnych już jest ok. Ostatnio dość mocno go ,,ganiam'' i nie było żadnego problemu:-)

EDIT:

Dzis aż z ciekawości podłączyłem INPE pierwszy odczyt:

https://zapodaj.net/323d86b19287d.jpg.html

 

Za 15 minut bez odłączania kabla i przejeździe z 800metrow:

https://zapodaj.net/266743c3cb531.jpg.html

I dosłownie za chwile:

 

https://zapodaj.net/967adec4c9486.jpg.html

 

Brak mi pomysłu juz dodam ze auto ma moc i śmiga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich, mam już bmw e 90 silnik N47 3 lata i co zima wraca ten sam problem auto odpala super w zimę zero falowania nic sie nie dzieje w czasie jazdy zaczyna dziwnie poszarpywać to nie jest ciagłe szarpanie tylko takie skoki jak by odcinało zapłon na 1 sek na lekkim gazie jest to nie odczuwalne ale po dodaniu gazu pojawiają się szarpnięcia po przejechaniu nie wiem 10 km jak się zagrzeje chodzi idealnie Dziwne to jest i strasznie mnie to drażni bo tak nie powinno się dziać nie jest to normalne że do czasu jak się zagrzeje jest ok .Mam wymienione świece żarowe +moduł wtryski zregenerowane,wymieniony filtr paliwa, zaślepiony kolektor ssący nie pokazuje żadnych błędów Może ktoś wie co to może być albo co wymienić .

 

Witam dalej nie umiem do tego dojśc co może być przyczyną tych szarpnięć,auto odpala dobrze do czasu jak się zagrzeje nawet na postoju czuć delikatne szarpanie jak by odcinało zapłon w czasie jazdy szarpnięcia są odczuwalne na każdym biegu nie może to być sprzęgło czy dwumas bo był sprawdzany i jest ok .Czy to może być jakiś czujnik temperatury i do czasu jak się zagrzeje to jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.