Skocz do zawartości

Atomic Teal M4


skyrunner

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

od kilku miesięcy jestem posiadaczem tego egzemplarza M4. Oryginalnie był w beznadziejnie nudnym kolorze Silverstone II Metalic. Postanowiłem okleić w kolor bliski Atlantis Blue w palecie BMW, który bardzo mi się podobał. Dołożyłem jeszcze trochę karbonowych części z pakietu m-performance. Zdjęcia poniżej nie są do końca aktualne, bo przemalowałem felgi na czarny połysk.

 

Wrażenia z jazdy są ok. Niestety samochód w opcji M nie daje odpowiednio "surowych" wrażeń zjazdy - przede wszystkim za miękki układ kierowniczy i za miękkie zawieszenie. Przede wszystkim to pierwsze daje się znaki przy większych prędkościach - bardzo negatywne zaskoczenie, że kierownica przy 250+ km\h chodzi tak swobodnie. Pozycja za kierownicą ok - jest duży zakres kontroli i można zejść odpowiednio nisko w razie potrzeby. Trochę bliżej mu do "dupowozu" z mocnym silnikiem niż samochodu, który zwraca odpowiednio dużo informacji kierowcy w trakcie bardziej konkretnej jazdy. Na plus na pewno świetne wyposażenie w stosunku do mojego poprzedniego auta. Fajny system audio (jak dla mnie). Światła Adaptive LED naprawdę się przydają, SurroundView już mniej. HUD to bardzo fajna sprawa, ale w okularach przeciwsłonecznych raczej bezużyteczny. Inny duży plus to sporo miejsca w aucie, duży bagażnik. Ogromny minus to beznadziejny dźwięk wydechu. Samochód w trybie M poprawia trochę to co z siebie wydaje - za to kolejny minus, że trzeba odpalać tryb M, żeby samochód brzmiał trochę lepiej (powinien być przycisk do sterowania samym wydechem). Spalanie jak spalanie (średnio 14-15L), ale zbiornik na paliwo mógłby być większy. Auto gdy wychodzi z fabryki, moim zdaniem, za bardzo zlewa się wizualnie z resztą modeli w gamie BMW. Samochód powinien w standardzie dostawać karbonowy pakiet m-performance jak i wydech. Choć nie wiem czy ten ostatni cokolwiek mu pomaga - wszystkie customowe wydechy jakich słuchałem na Youtube brzmią licho i nie są warte pieniędzy jakich życzą sobie ich producenci. Na plus to, że jest to dobre połączenie praktycznego auta z jako takim zacięciem sportowym. Niestety nie miałem jeszcze okazji pojechać na tor, ale na pewno się wybiorę. Może uda się w tym roku jeszcze zahaczyć o tor Poznań. Jeśli ktoś szuka sportowego auta to odradzam, podejrzewam, że M2 sprawuje się lepiej (nie miałem niestety okazji się przejechać). Natomiast jako tak zwany performance car jest to opcja warta uwagi - dobrze wyposażony, wygodny, przestronny jak na coupe, a do tego mocny silnik.

 

 

20746423_1632932656777936_535899333849794786_o.jpg?oh=3fcef21ca3ca4470c499a24377a2e1a3&oe=5A34A009

20746164_1632932736777928_3503490142498429216_o.jpg?oh=8e1ecfe349f20b5b0252ce411c20b9a0&oe=5A5E17FF

20746379_1632932536777948_5705800674623307919_o.jpg?oh=853c98a537e64d102e6fbe454df8fd60&oe=5A178EB3

20776553_1632932876777914_8922639071112514627_o.jpg?oh=773183d950b9eba06bc83cff26d65fb7&oe=5A340998

 

Options

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

2MK M Dct With Drivelogic M Doppelkuppl. Getr. M. Drivelogic

2NK M Carbon Ceramic Brake M Carbon-keramik-bremse

2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung

2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige

2VF Adaptiv M Suspension Adaptives M Fahrwerk

2VY 19"lt/aly Wheels Doublesp. 437 M/mt 19"m Lm Raeder Doppelspei. 437 M/mb

230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge

3AG Backup Camera Rueckfahrkamera

322 Comfort Access System Komfortzugang

4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar

4WL Int. T. Fin. Car.fib.w. H.t.f.bl.ch Int.leist. Car.fib. M.akzent.schw.

420 Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

430 Interior And Exterior Mirror Packa Iinnen- Und Aussenspiegelpaket

441 Smokers Package Raucherpaket

459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory

493 Storage Compartment Package Ablagenpaket

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent

5AG Lane Change Warning Spurwechselwarnung

5AL Active Protection Active Protection

5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung

5DL Surround View Surround View

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

552 Adaptive Led Headlight Adaptiver Led-scheinwerfer

575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose

6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf

6AE Teleservices Teleservices

6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services

6AM Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information

6AN Concierge Services Concierge Services

6AP Remote Services Remote Services

6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon

609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional

610 Head Up Display Head-up Display

688 Harman/kardon Surround Sound System Harman/kardon Surround Sound System

698 Area-code 2 Area-code 2

7CG Repair Inclusive 3/200 Repair Inclusive 3/200

7S9 Connecteddrive Services Paket Connecteddrive Services Paket

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate

8S3 Automatic Lock When Driving Away Autom. Verriegelung Beim Anfahren

8TH Speed Limit Info Speed Limit Info

Edytowane przez skyrunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem M4 na sprężynach H&K i bardzo fajnie usztywniają to autko. Wycinaliśmy w niej klapy przy tłumiku końcowym i dźwięk jest niesamowity a w dolnym zakresie obrotów znośny.

 

Świetny ten kolor!

---------------------------------------------------

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co koloru to trochę się biłem z myślami, bo jeszcze brałem dość mocno pod uwagę pomarańczowy połysk. Ładnych parę lat temu jak wybierałem poprzednie auto to naprawdę bardzo mi się podobał M3 E92 na pomarańczowo (to był chyba kolor wersji GTS - nie pamiętam) i w czarnych felgach. No naprawdę imponująco to wyglądało. Pewnie za jakieś półtora roku przefoliuję jednak na pomarańczowy. Kwestia założenia twardszych sprężyn zostanie rozstrzygnięta po wizycie na torze - planowałem jeszcze w tym miesiącu uderzyć, no ale nie wyrobiłem czasowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolor nie mój gust ale ogólnie auto bardzo fajne.

Super opisałeś zalety i wady M4.

Odczucia mam identyczne obecnie m4 bliżej do M5 niż starych M3 i jak ktoś lubił surowy charakter poprzedników warto kupić M2.

Ostatnio będąc w bawarii stały blisko siebie 435i performance i m4. Mimo że miałem sporo M w życiu i wieloma jeździłem na pierwszy rzut oka nie poznałem M4 myślałem że to zwykła 4er performance. Za wąskie nadwozie za mało różnic względem zwykłych 4er i ogólnie odbiór m4 jest podobny do zwykłego 435i a zawsze emka była dzika już przy pierwszym kontakcie pierwszej jeździe to był całkiem inny samochód.

Co do dzwięku również w pełni się z Tobą zgadzam co by nie zrobić m4 brzęczy dzwięk nie jest fajny ten sam problem miało e46 m3. Za to M2 brzmi bardzo fajnie więc jak widać da się.

Mimo wszystko gratuluję bo auto masz bardzo fajne i nietuzinkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Gratuluje zakupu! Moja M4 jezdzi teraz na KW HAS i muszę przyznać ze wrażenia z jazdy lepsze niż na stockowym zawiasie, jest minimalnie twardsza niż zwykle na comforcie (na sport+ jest już masakra), najlepsze ustawienia dla mnie to sport jeśli lecisz traska albo po dobrych landowkach. No i co najważniejsze po obniżeniu samochód nie wyglada już jak 4WD. Na moim insta możesz sobie porównać jak wyglada stock vs HAS. Pozdro :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Po zmianie koloru zrobiło się nietuzinkowe auto, pomimo że sporo już M4 jeździ po drogach.

W zasadzie każdy seryjny wydech w M brzmi słabo. W e92 pomimo, że V8 też trzeba było go poprawić aftermarketem.

W F8x również może fajnie brzmieć, niestety to nie V8 więc dźwięk nie jest basowy a taki trochę puszkowy, ale hałasu można narobić ;)

 

Masz problemy z trakcją :?: Mi podczas jazd testowych w 4 os przy 150 km/h potrafiła migać kontrola.

Pochwal się środkiem jeszcze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że te aftermarketowe dla M4 również brzmią beznadziejnie. Opieram tutaj swoje opinie tylko o to co słyszałem na YT - może wrażenia z odsłuchu "na żywo" są inne. Do tego czytałem, że jak zakłada się customowy wydech to zaświeca się kontrolka "check engine" - pewnie jak zmieni się coś w oprogramowaniu silnika to kontrolka znika, tyle że nie wiem jak to wpływa na gwarancję producenta.

 

Problemy z trakcją się zdarzają, ale raczej do 100 km/h - jeżdząc ostatnio głównie po mieście nie mam za bardzo miejsca by lecieć ponad 150km/h. Co do środka to zdjęć nie mam, bo jest całe czarne - nic ciekawego. Natomiast mogę pokazać filmik :lol: Generalnie jest to pierwsze auto z systemem start-stop, które posiadam. Jeździłem takowymi wcześniej przy różnych okazjach, ale ogólnie nie mam zbyt wielkiego doświadczenia. System ten raczej nic albo niewiele daje, ale zwłaszcza na początku zapominałem go wyłączać i zauważyłem dziwne stukanie po kilkunastu "stop-startach" np. w korku. Trochę mnie to zaniepokoiło - samochód jest na gwarancji, więc nagrałem filmik dla ASO, gdzie słyszę jakieś dziwne "stuki", ale ostatecznie mnie zbyli mówiąc, że ten "typ tak ma". Sam w to wątpię, ale nie mam egzemplarza porównawczego. Może wy macie jakieś zdanie na ten temat i co z tym fantem zrobić?

 

 

Edytowane przez skyrunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzwięk jest dziwny trudno powiedzieć z czego pochodzi.

Start stop jest w tym aucie tylko dlatego żeby spełniało normy spalin a niszczy turbiny i wiele innych elementów dla rozrządu ciągłe odpalanie i gaszenie też jest szkodliwe.

Zakoduj to tak żeby pamiętał ustawioną pozycję i nie używaj szkoda samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego usuwałem w M4 klapy w tłumiku końcowym i zastąpione zostały wolnym przelotem. Głos wydechu o niebo lepszy, potrafi pięknie strzelić po zamknięciu przepustnicy wcześniej otwartej do końca. Niestety nie nagrałem tego dźwięku a klient pojechał w świat.

 

Check nie świecił choć był widoczny w ECU, ale i to jest do ogarnięcie by nie było śladów błędów.

---------------------------------------------------

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Auto wiadomo że świetne to może jedynie sie do folii odniosę, Atlantis Blue jest ok, ale wydaje mi się że Long Beach Blue jest jeszcze ładniejszy, bo ma więcej drobinek z Estorila :D
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.