Skocz do zawartości

Wymiana przewodów wspomagania (N42B20)


Palec11

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana przewodów nadchodzi wielkimi krokami i przyglądam się schematom i zastanawiam się czy nie lepiej odkręcić śruby od maglownicy żeby spuścić płyn ?

Chodzi o śruby nr 4 i 7 ze schematu http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-04-2002-E46-BMW-318i&diagId=32_1282 spuścić tamtędy cały płyn dać zapłon pokręcić kierownicą ze 2 razy w lewo i prawo żeby jak najwięcej wyleciało ?

A potem odpiąć przewód nr 3(ten mi się poci) wymienić połączyć wszystko razem i zostawić tylko odpięte śruby nr 4 i 7 nalać z płynu odpalić zapłon pokręcić 2 -3 razy kierownicą żeby przepłukać układ i żeby i żeby nowy przewody sprawdzić.

Potem wszystko poskręcać już na gotowe nalać płyn pokręcić kilka razy kierownicą ewentualnie dolać płynu i koniec.

 

Co myślicie ??

Edytowane przez Palec11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co chcesz uzyskać taką metodą.

Odkręcasz przewód który jest do wymiany ,spuszczasz płyn i zakładasz nowy przewód.

Jeśli chcesz przepłukać układ,to odpinasz przewód powrotny od zbiorniczka,wkładasz go w pojemnik.

Zatykasz nawet palcem króciec po wężu powrotnym w zbiorniczku.

Druga osoba uruchamia silnik,Ty cały czas lejesz płyn do zbiorniczka.

W ciągu kilku sekund przez układ przeleci litr płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O z tym to nie jest zły pomysł a powiedz mi kolego która rurka to ten przewód powrotny ? Bo nie ukrywam że jestem laikiem a chce coś sam przy aucie zrobić :) I Czy układ wspomagania jak już szczelnie poskręcam wszystko wystarczy odpowietrzyć po przez skręcanie kołami w prawo i lewo kilka krotnie z zamkniętym korkiem i potem ewentualnie dolać płyn ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód zasilający jest od zbiorniczka do pompy,a powrotny to ten drugi.

 

wystarczy odpowietrzyć po przez skręcanie kołami w prawo i lewo kilka krotnie z zamkniętym korkiem i potem ewentualnie dolać płyn ?

 

Korek otwarty,odpalamy silnik,jedna osoba kręci kierownicą druga pilnuje odpowiedniego poziomu płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po kolei :

 

Link do układu kierowniczego http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=32_1282

1.Wyczyszczenie przewodu (przewód urzywany)

 

 

2.Spuszczenie płynu wspomagania (Odpinam przewód nr 1 )

 

3.Odpięcie przewodu nr 3 i zamontowanie nowego

 

4.Poskładanie wszystkiego do kupy

 

5.Odpięcie przewodu nr 10

 

6.Zabezpieczenie ujścia oleju z przewodu nr 10

 

7.Jedna osoba odpala silnik i kręci kierownicą druga osoba leje olej dopóki płyn się nie przeleje.

 

8.Zapinam wszystkie przewody szczelnie

 

9.:

1.Leje płyn do zbiorniczka odpalam auto kręcę kierownicą kilku krotnie sprawdzam poziom płynu i dolewam

 

2.Ktoś odpala silnik i kręci kierownicą ja nalewam płyn do odpowiedniego poziomu.

 

10.Pije piwo i cieszę się wymienionymi przewodami wspomagania wraz z płynem.

 

 

Jakieś uwagi ? Niech ktoś mi powie czy dobrze to rozplanowałem i co ewentualnie zmienić ?

 

2l Płynu mi wystarczą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodatkowo jeszcze wydmuchalem sprężonym powietrzem resztki oleju z przewodów i wymylem zbiornik wyrownawczy rok jazdy i olej dalej czerwony jak w butelce

Gdzieś musi być jakieś sitko albo filterek to też to wyczyść,Ja mam diesla i jest troszkę inaczej bo sitko jest w zbiorniku na pompie

Jak chcesz plukac i zrobić to w miarę dobrze to proponuję kupić z 5 litrów

Jak szkoda ci kasy to do płukania kup najtanszy atf z Orlenu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po kolei :

 

 

2.Spuszczenie płynu wspomagania (Odpinam przewód nr 1 )

 

6.Zabezpieczenie ujścia oleju z przewodu nr 10

 

 

Jakieś uwagi ? Niech ktoś mi powie czy dobrze to rozplanowałem i co ewentualnie zmienić ?

 

2l Płynu mi wystarczą ?

 

 

Po odpięciu przewodu nr 1 spuścisz płyn tylko ze zbiorniczka(spuszczamy zawsze z najniższego punktu układu.

Czyli gdy odkręcisz przewód nr 3 od magla to płyn spłynie ze zbiorniczka i pompy.

Z przewodu nr 10 masz zabezpieczyć,ale nie przewód,lecz króciec z którego go zdejmiesz,czyli króciec zbiorniczka płynu.

Przez przewód nr 10 będzie wypływał płyn przy płukaniu układu(zorganizuj bańkę,butelkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.