Skocz do zawartości

2.8i dymi, bierze olej...awaria silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witacie!

Posiadam X3 F25 '13 2.0 245KM w benzynie. W kwietniu przy ok.70 000km wymieniłam olej w silniku (CASTROL) i od tego wszystko się posypało.

Auto przy odpalaniu na zimnym silniku po jakimś może miesiącu, może 2 tyg. zaczęło dymić na biało i silnik zaczął głośniej pracować tak jakby diesel - dymienie było od czasu do czasu, potem coraz częściej. W lipcu po wizycie u mechanika pan doszedł do wniosku, że najprawdopodobniejsza przyczyna to słabej jakości olej, bo mało prawdopodobne, że to głowica pod silnikiem, uszczelniacze czy turbina itd., bo auto ma przebieg 70tys - za głośność silnika odpowiedzialny miał być poluzowany napinacz łańcucha rozrządu - wymieniono. Olej został ponownie wymieniony tym razem na PRIMEROL 5W-30 Premium. Dwa tygodnie spokoju i znowu jazda. W ten weekend przy odpalaniu wydobyło się tyle dymu jakby z komina, dym gęsty, biały. zapach jakby spalanego płynu chłodnicy, generalnie dramat :mad2: . Autko nadal pracuje jak diesiel. Przy okazji okazało się, że poziom oleju oscyluje w granicy 1/4 pomiędzy max a min, a na pewno wlany był w lipcu pod max poziom. Macie pomysł co to może być o od czego zacząć? Może to jakieś wytryski? Czy Waszym zdaniem motor należy od razu rozkręcać i tam szukać przyczyny? A, najważniejsze, auto oprócz objawów opisanych nie straciło na mocy, pracuje równo, nic nie szarpie, nie ma żadnej różnicy przy prowadzeniu, tylko ten dym i ta głośność. Dzięki, może ktoś też tak miał i mnie poratuje radą.

Ps. Teraz dymi za każdym razem przy odpalaniu.

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem to uszczelka pod głowica . Odradzam jazdę !
Opublikowano
Naprawiać jak najszybciej! Z opisu wynika - biały dym, zapach płynu w spalinach, uciekający olej na Uszczelkę Pod Głowicą. Nawet testu spalin w płynie chłodniczym nie ma co robić. Można zobaczyć w zbiorniczku tegoż czy nie ma glutów olejowych. Trochę dziwne, że wcześniej mechanik tego nie wychwycił a rozbierał już trochę silnik robiąc przy rozrządzie... Niemniej pady UPG zdarzają się i nie jest to jakaś kosmiczna robota ale dobrze by robił to ogarnięty warsztat, który wie co i jak skręcić do kupy, ma gdzie dać sprawdzić na pęknięcia i splanować głowice. Dobrze jest być przy zdjęciu głowicy i weryfikacji.
Opublikowano

Miałem takie same objawy w tym silniku.

BMW wymieniło mi uszczelkę przy turbinie na gwarancji więc nie bolało.

Ponoć olej przedostawał sie ze spalinami i przy starcie zakopcił. Nie było to jednak jakieś mega zjawisko - zauważyłem lekkie zakopcenie jak żona odjeżdżała - zgłosiłem i zrobili... Kosztów niestety nie znam ...

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Możesz napisać,jak się ta sytuacja skończyła,w tym roku po wymianie oleju (motul) miałem te same objawy.Rowniez silnik 28i.

Dziękuję

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam !

Czy ktoś miał takie objawy i sobie z tym poradził ? Problem mam podobny - biały dym przy rozruchu po nocy. Kiedyś występował jak auto stało co najmniej 2 dni teraz występuje w zasadzie codziennie ale co dziwne raz mocniej raz słabiej a czasami prawie wcale. Zużycie oleju jak jest to niewielkie bo olej zmieniam co 10 tyś i nigdy jeszcze nie musiałem dolać ani kropli. Opinia mechaników - uszczelniacze na zaworach, może i tak ale zastanawia mnie jeszcze uszczelka na turbinie o której pisał Kolega ///MM - tylko nie wiem o którą chodzi ?? Kto ma jakieś wskazówki będę wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.