Skocz do zawartości

BMW 118d (E87) Szarpie/trakcja/ABS - dezaktywacja ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

 

Juz na poczatku bardzo przepraszam za brak Polskich znakow i za mozliwy brak detali w opisie.

 

Jakis czas temu podczas jazdy zaczelo mi auto tak jakby przerywac i na sekunde zapala sie kontrola trakcji, o ile dobrze pamietam to za kazdym razie przy jezdzie ok 100km/h i 1500-2000 obrotow.

Tylko dla zarysowania histori napisze, ze oddalam auto do Niemickiego warsztatu gdzie mi na poczatku powiedzieli, ze turbo mi pada, potem ze pompa ABS a na samym koncu mieli wymieniac czujniki, gdzie jak chcialam auto odebrac to nagle nikt nic nie wiedzial i musialam z policja jechac je odebrac. Oczywiscie nic w aucie nie bylo nawet tkniete a teraz jest nawet gorzej, bo od razu jak ruszylam zaczelo mi nim szarpac i auto zaczelo zwalniac. Musialam sie zatzymac na chwile i potem zauwazylam, ze pierwszy raz mi sie ABS zaswieciel i moglam przez chwile normalnie jechac, ale po nastepnym postoju sytuacja wrocila do szarpania. Ale to nie o tym, tylko chcialam wam zarysowac sytuacje.

 

Teraz chcialabym dojechac do zaufanego warsztatu, gdzie moj tata robi swoje auto ale jest ok 40 km w innej miejscowosci. Zastanawialam sie, czy mozliwe jest wylaczenie ABS i czy by auto wtedy normalnie jechalo? Wydaje mi sie, ze to szarpanie jest wlasnie powiazane z ABS, bo jak mi system odlaczyl ABS to auto jechalo w miare ok.

 

Jako kobieta nie mam az tak duzej wiedzy jak Panowie tutaj i nie mam tez nikogo kto moglby mi z tym pomoc. Moze jakis mily Pan moglby mi wyjasnic, czy mozna i jak odlaczyc ABS w mojej BMW? Moze ktos nawet moglby polecic ewentualnie jakis dobry warsztat w okolicach Frankfurtu? Ja jestem przekonana, ze bez odlaczenia ABS albo lawety nigdzie nie dojade, bo jak odebralam auto to ledwo do domu dojechalam... nie moglam jechac wiecej niz 40, a na banie raczej nigdzie tak nie zajade.

 

Bede bardzo wdzieczna za pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dość ciężko zrozumieć co tak naprawdę dzieje się z autem, ale żeby "pozbyć" się systemów możesz wyjąć bezpiecznik 20, 35 lub 65.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dość ciężko zrozumieć co tak naprawdę dzieje się z autem, ale żeby "pozbyć" się systemów możesz wyjąć bezpiecznik 20, 35 lub 65.

 

Przepraszam za opis, ale nie posiadam wiedzy, zeby dokladniej opisac co sie dzieje. Widzialam, ze juz byly posty o szarpaniu i kontroli trakcji, ale sama nic nie naprawie, jedynie moge mechanikow powypytywac.

 

W kazdym razie dziekuje za odpowiedz! Czyli musze probowac ktory mi zdeaktywuje ABS? Czy wszystkie trzy? Po poludniu sprobuje i w razie czego do oficjalnego BMW moze zajade. Szkoda mi tylko kosztow bo tu jest bardzo drogo w oficjalnych warsztatach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jest w rozpisce do tego modelu, jest jeszcze jeden, bodajże 59, ale odpowiada też za inne elementy dlatego celowo go nie podałem, nie mam takiego auta, więc nie mogę sprawdzić i napisać dokładnie jak będzie, raczej nikt tego nie robi, ale zapytałaś to napisałem :wink: może nakręć jakiś film jak auto się zachowuje, jakie kontrolki pojawiają się i wtedy łatwiej będzie pomóc.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Miałem identyczne objawy. Po podłączeniu do komputera winny okazał się lewy tylni czujnik abs. 50zl na allegro i 10min roboty z jego wymianą :)
Opublikowano

Pozbyłem się identycznego problemu.

 

Szarpanie właściwie uniemożliwiające jazdę, plus do tego komplet kontrolek na desce związanych z dtc.

 

Po wyłączeniu tych wszystkich systemów (numeru bezpiecznika nie pamiętam, w każdym bądź razie ostatni po prawej stronie na samym dole - pomarańczowy) auto normalnie jechało.

 

Podłączenie pod kompa, czujnik abs prawy tył. Jak się okazało czujnik był w pełni sprawny.

 

Skorodował na półośce metalowy pierścień abs i przez to czujnik nie pracował poprawnie.

 

Koszt pierścienia 35 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, możliwości są dwie, tylko trzeba zlokalizować najpierw które to koło (komputer).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.