Skocz do zawartości

E36 1.6 M43. Gotuje sie


krystiansz3121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otoz jak w tytule, gotuje mi sie moja Bunia od jakiegos czasu. Najdziwniejsze jest to, ze jadac ponad 600km bez przerwy wszystko bylo dobrze. Wrocilem do PL, zrobilem kilka kilometrow i bylk dobrze. Pewnego dnia kolezka stwierdzil ze jest malo plynu, i musi odpowietrzyc uklad. I wtedy sie wszystko zaczelo. Po dluzszej jezdzie, zaczyna sie gotowac plyn. Na poczatku ladnie trzyma temperature, az do momentu gdy ma otworzyc termostat. Wtedy zaczyna drastycznie rosnac ta temperatura. Dolny przewod, ktory idzie od termostatu do chlodnicy jest zimny, a gorny z chlodnicy do bloku jest cieply i tak jakby "spuchniety".

Wymienilem termostat, nie pomoglo. I juz sam nie wiem co mam robic. Wiekszosc mowi ze to uszczelka pod glowica, bo wywala wode. Ale zeby tak nagle je*la uszczelka?

A wiec podam " dziwne rzeczy" ktore ske dzieja:

1.do pewnego momentu trzyma temp, pozniej gwaltownie rosnie.

2.przewod gorny po jakims czasie jest goracy i "napecznialy", a dolny jest zimny (brak wody, chociaz codziennie dolewam)

3.brak ogrzewania

4.po dluzszej jezdzie slychac jazgot z silnika (pompa? Z bralu wody?)

 

Inne objawy ktore zaczely wystepowac nagle:

1.czasami gasnie, i ma nierowne obroty ( +/-500 obrotow/min)

2.ciezko ja odpalic, trzeba dlugo krecic i dodawac " gazu".

3.czasami brak mocy

 

Mam nadzieje ze napisalem zwiezle, i ktos mi pomoze. Z gory dziekuje, i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również postaram się ładnie opisać jak i Ty.

 

1. Skoro dolny wąż jest zimny nawet po długiej jeździe to albo termostat jest walnięty i się nie otwiera, albo układ jest gdzieś przypchany, albo pompa wody wysiadła.

 

2. Górny wąż mówisz, że pęcznieje to oznaka, że na pewno układ nadal jest zapowietrzony. Odpowietrz go sam to nic trudnego, a robisz to tak: Pokrętło ogrzewania na gorące, zapłon wyłączony, silnik ma być zimny. Odkręcasz odpowietrznik ten przy korku wlewu płynu. Odkręcasz korek wlewu i lejesz płynu, aż z otworu odpowietrznika będzie wypływał sam płyn bez bąbli powietrza. Zakręcasz odpowietrznik (uważaj śruba ta lubi pękać), pozbywasz się nadmiaru płynu i to cała filozofia.

 

3. Brak mocy może występować przez przegrzanie silnika. Problem z odpalaniem i obrotami raczej nie jest tu powiązany z układem chłodzenia.

 

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już odpowietrzysz układ to odkręć korek chłodnicy i zobacz czy robią się bulbonki w zbiorniczku jak tak to prawdopodobnie uszczelka i tez bedzie ciężej odpalac bo może być woda na tłokach .a jak wyglada olej ?masełka nie ma ?masz wisko czy elektryczny wentylator?możesz też sprawdzić pompę i chlodnice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.