Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od niedawna mam F10 525 xd, obecnie na letnich oponach run flat 18 cali. Proszę o poradę w temacie doboru opon zimowych, czy lepiej kupić gumy 18 cali i je co sezon przekładać czy też całe koła 17 cali. Chodzi mi głównie o ewentualne kłopoty ze ściąganiem i zakładaniem opon run flat, czy obecnie są z tym problemy u wulkanizatorów?

 

Proszę podzielcie się waszymi doświadczeniami w tym temacie.

Opublikowano
W mniejszych miejscowościach możesz mieć problem z wulkanizatorem który zdejmie/założy RF. Jeśli mieszkasz w jakimś mieście/miasteczku to jest duża szansa, że sobie poradzą. Ja od lat stosuje zasadę - na zimę jeden komplet kół a na lato drugi. Wyważam koła na spokojnie zazwyczaj kilka tyg. przed planowaną zmianą a potem (bez kolejek) przerzucam osobiście kółka w garażu :wink:
Opublikowano

Dziękuję za szybką odpowiedź :D

Mieszkam w okolicach Krakowa więc może z wulkanizatorem nie byłoby tragedii, jednak opcja z drugim kompletem kół również wydaje mi się lepsza.

Opublikowano
Nie wydawaj pieniędzy na 17 do F10. Mam właśnie takie i to jest za duży balon do tego auta.

 

Zgadzam sie. To tak jak kobieta bez szpilek na nogach. Na 17 wyglada po prostu slabo.

Opublikowano

Przerabiałem identyczną sytuację wiec powiem jak jest:)

 

Teoretycznie da się taniej kupić felgi 17 i nowe opony, niż same opony do 18, ale... F10 na takich kołach wygląda po prostu śmiesznie. Poza tym te opony zimowe 17 to byłyby jakieś chińskie budżetówki (no ale się da), a w osiemnastkach dostaniesz już coś konkretnego w dobrej cenie.

 

Ciekawy artykuł o tanich oponach zimowych (LINK)

 

Piszą o tym czy lepiej kupić używane czy nowe, premium czy chińskie itd., modele tanich opon zimowych.

 

 

Ps. Jest na forum powitalnia? Wypadało by mi się tam gdzieś przywitać, ale nie znalazłem.

Opublikowano
F10 na 17 RTF nie jest tak stabilny, jak należałoby się po nim spodziewać.

 

Mam teraz 17 cali na zwyklych oponach (nie RSC) i powiem, ze powyzej 180 km/h to auto plywa na tych miekkich bankach.

Opublikowano
Nie jest tak stabilny może ze względu na run flaty? Poza tym stabilność poza zawieszeniem zależna jest od szerokości opony, tak przynajmniej mi się wydaje.
Opublikowano
Opona oponie nierówna. Miałem kiedyś 17 cali na lato w F10. Na Bridgestonach było ok, na Uniroyalach auto pływało. Na zimowych Conti TS-850 -stabilniej niż na 18" Falkenach. Minus 17 cali to wieksza podatnosc na plywanie, jesli masz jakies drobne problemy z geometrią. Teraz mam nierunflatowe 18" Dunlopy Sportmaxxy RT2 i jest super. A zima to 19" Pirelli, i problem jest na koleinach. Wiec raczej nei ma złotego środka na nasze drogi, jest tylko wybór mniejszego zła :)
Opublikowano

Jakie macie doświadczenia z wymianą sezonową opon RF w warsztatach. Czy obecnie jest z tym problem i występują uszkodzenia spowodowane np. używaniem nieodpowiedniej maszyny?

 

Wulkanizator znajdujący się w mojej okolic twierdzi że obsługuje opony RF, jednak jest to mały warsztat i nie wiem jak zweryfikować czy ma odpowiednie wyposażenie.

Opublikowano
Uniroyale (pewnie miałes na myśli rainsporty 3) miały skłonności do pływania ze względu na miękką mieszankę gumową czytałem również opinie że dosyć szybko ścierał się bieżnik. Suma sumarum, faktycznie opona oponie nie równa. Trudno znaleźć dobre opony zimowe, które będą dobrze zachowywały się w każdych warunkach. Jak będą dobre w zakrętach, to gorsze w koleinach itd. Bez znaczenia czy kupimy tanie opony zimowe czy ogumienie z najwyższej półki.
Opublikowano
Uniroyale (pewnie miałes na myśli rainsporty 3) miały skłonności do pływania ze względu na miękką mieszankę gumową czytałem również opinie że dosyć szybko ścierał się bieżnik. Suma sumarum, faktycznie opona oponie nie równa. Trudno znaleźć dobre opony zimowe, które będą dobrze zachowywały się w każdych warunkach. Jak będą dobre w zakrętach, to gorsze w koleinach itd. Bez znaczenia czy kupimy tanie opony zimowe czy ogumienie z najwyższej półki.

 

@mj525 Do run flatów trzeba mieć specjalny sprzęt bo można łatwo uszkodziś stopkę i po oponach. Gorzej jak wulkanizator się do tego nie przyzna i sprawa wyjdzie podczas jazdy. Nie ryzykowałbym wymiany run flatów w serwisie krzaku, chyba że ma sprzęt i robi to któryś raz. Najlepiej patrzeć przy wymienia "na ręcę."

Opublikowano
Dokladnie, chodzilo o Rainsporty 3. U ojca w Avensisie daja rade, w F10 sa lekkim nieporozumieniem. Co do zimowych, w F30 mamy Hankooki (winter ecept evo 2) i sa zajebiste. Porownywalne z Conti czy Dunlopem. Na oponeo robili promocje " w cenie wymiana" w wyznaczonym serwisie. Tak jak nie lubie koreanskich wynalazkow, tak z czystym sercem polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.