Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z moją E60 a mianowicie nie jestem w stanie zdiagnozować co jest przyczyną takiego zachowania silnika M54B22 170KM automat + gaz 2003r

 

Czuje jakbym ciągnął za sobą ze 2t, auto zbiera się powoli i czuje że brakuje mu mocy w dolnych granicach obrotu najczęściej przy zmianie biegu na wyższy przy spokojnej jezdzie jakby automat zmieniał za wcześnie biegi, ale jeśli przełączę skrzynie w tryb manual jest to samo może trochę lepiej, ale to tylko odczucie bo ciągnę na biegu do ok 2500obr , jak kupiłem auto wszystko było ok płynnie przyśpieszało, zmieniało biegi i miało kopa

Myślałem że może to automat ale raczej to nie to

W INPIe nie ma się do czego przyczepić wszystko wzorowo (sprawdzane przez kilku mechaników i przeze mnie) , brak błędów, wszystkie parametry w normie, dolot sprawdzany kilka razy przepływkę podmieniałem bez skutku, przy niskich prędkościach np: dojeżdzając do skrzyżowania i chcąc dodać szybciej gazu kończy się powolnym wkręceniem na obroty i mułem

Jakiś czas temu było tak że jak odpaliłem zimny silnik przejechałem kilka kilometrów zgasiłem, silnik trochę wystygł, odpaliłem ponownie i muła nie było chociaż nie była to reguła, bo taka zmiana następowała również w czasie jazdy np: przy skręcaniu i różnie raz był muł raz jechał płynnie ładnie zmieniał biegi. Teraz jest muł cały czas

Mam coś takiego jak na filmiku taki sam dzwięk, nie wiem czy to jest przyczyną

Dziwi mnie jedna rzecz, kiedy zrobię dziurę w dolocie (wypnę tą rurkę nr1 https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NA31-EUR-09-2003-E60-BMW-520i&diagId=11_3512 ,która dochodzi do głównej rury dolotu nr15 https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NA31-EUR-09-2003-E60-BMW-520i&diagId=13_1029 )nic sie nie dzieje żadnej zmiany w pracy silnika tak samo jest w przypadku odpięcia przepływki w inpie wyskakuje tylko błąd odłączenia

Ten dźwięk nie jest normalny ja jeszcze pamiętam jak silniczek pracował bardzo ładnie jak przystało na R6 teraz jest masakra (chodzi mi oczywiście o dynamikę i to ssssyczenie koło kolektora )

Co już sprawdziłem:

- wymiana separatora + wszystkie węże

- podmiana przepływki

- czyszczenie przepustnicy i zaw. wolnych obr.

- sprawdzanie na inpie przez osoby bardziej obeznane niż ja (żaden nie znalazł rozwiązania )

- disa raczej sprawna załącza się prawidłowo i w pełnym zakresie

- katy też raczej całe, sprawdzane spaliny,i sondy ok

- sprawdzenie dolotu - raczej szczelny, nie wiem jak kolektor i uszczelki, ale dzwięk z filmiku u mnie ma źródło jakby przy disie

Naprawa:

-uszczelka pokrywy zaworów

-uszczelka podstawy filtra oleju

-uszczelka miski olejowej

-no i podstawowe rzeczy świece oleje filtry

Aktualnie brak wycieków płynów

 

Jutro postaram się wrzucić screen lub film z inpy

 

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie proszę o podpowiedź co mogło by być przyczyną w/w problemów

Opublikowano
Ten silnik jak wyszedł z fabryki to juz był muł tak ze wszystko u Ciebie oki :mrgreen: A tak na poważnie ja obstawiam katy zapchana nie daje żadnych objawów jak masz ponad 200 tyś to ich żywot dobiegł końca wykreńc jednego jak popatrzysz do środka to będziesz widział czy zapchane :cool2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Katy zostały sprawdzone wszystko jest cacy ale muł dalej jest, ostatnio w inpie zaobserwowałem taki przypadek jak u kolegi

viewtopic.php?f=164&t=256211

a mianowicie Hall12 i 34 skaczą jak oszalałe czyżby oznaczałoby to co u kolegi czujnik temperatury ?

Edytowane przez Szok333
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dalej nie mogę dojść co jest przyczyną dziwnego dźwięku z pod maski i muła(szczególnie na zimnym silniku), Na zimnym jedzie trochę lepiej, na ciepłym jest ciszej ale łapie większego muła takie moje odczucia. Jeszcze jedna sprawa jak odpalę rano i pojadę do pracy ok 15 km silnik pracuje głośno do czasu, aż się nagrzeje, po pracy odpalam jest jeszcze trochę ciepły, pracuje ciszej, jedzie się trochę lepiej, ale to zależy bo... no i właśnie nie doszedłem jeszcze od czego bo raz jest fajnie a raz ch.. i nie ma sie do czego przyczepić bo nie ma błędów, jedyne co to ten dziwek przy kolektorze od strony ssącej

Ostatnio robiłem wymianę oleju w skrzyni i wyszło ze był błąd od komputera w skrzyni , został naprawiony. Odczucia: jedzie sie trochę lepiej ale to nie jest to, słychać dalej te odgłosy z silnika i brak mu mocy, skrzynia pracuje ładnie płynnie zmienia biegi wiec raczej do niej bym sie nie przyczepiał bo słychać ewidentnie że to coś z silnikiem, no i właśnie co to może być, że raz jest dobrze raz jest źle.

Zamieszczam filmiki z INPY podczas jazdy, starałem sie opisać co robiłem w każdym z filmów może komuś coś zwróci uwagę, proszę o rady co to by mogło być

Z góry dzięki za zainteresowanie

 

Film 1. Messwertblock 1 - Praca silnika podczas jazdy (przyśpieszanie zwalnianie jazda ze stałą prędkością)

 

Film 2. Messwerte SAE J1979 i Messwertblock 3 - Praca silnika podczas jazdy (przyśpieszanie zwalnianie, jazda ze stałą prędkością)

 

Film 3. Messwertblock 3 - przyspieszanie

Messwertblock 4 i 5 - Praca silnika podczas jazdy (przyśpieszanie zwalnianie jazda ze stałą prędkością)

 

Film 4. Silnik:ADC i Karoseria:Status CAS Diagnose Ignition - Praca silnika podczas jazdy (przyśpieszanie zwalnianie jazda ze stałą prędkością)

 

Film 5. Praca silnika 0-100km/h ok 12s.

 

Film 6. Praca silnika na postoju i delikatne klepanie pedału gazu (w tym momecie słychać coś jakby zasysanie lewego powietrza z okolic DISY - kolektora od strony ssącej (Disa raczej sprawna, wcześniej wszystko sprawdzone i jest szczelne kilkukrotne pryskanie silnika z różnych stron, wyciąganie dolotu, czyszczenie zaworu wolnych obrotów i przepustnicy)

 

Film 7 Praca silnika na postoju i delikatne klepanie pedału gazu + VANOS i inne

Opublikowano

Witam

 

Czy z "mułem" jest problem w całym zakresie obrotów, czy od około 3 - 3,5 tyś auto dostaje kopa?

 

Pozdr. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Opublikowano

A mógłbyś mi powiedzieć jak doszedłeś do tego że to cewki, wywalało ci checka? bo chyba powinno

U mnie brak jakichkolwiek błędów, silnik jakoś głośniej pracuje no i nie ma siły i elastyczności.

Ostatnio jak jechałem coś się zmieniło bo auto zaczęło przyspieszać normalnie na ciepłym, aż micha się cieszy i było wszystko dobrze do czasu przejechania kilkunastu kilometrów (mam nagrania z tego momentu z INPY postaram się wrzucić jak najszybciej). Raz jest dobrze raz jest taki muł że kiepsko się jedzie i pod górę powyżej 100km/h ma problem bo słabo przyśpiesza i wtedy czuć ze brakuje mu mocy wciska,m gaz, a tu nic wciskam dalej zrzuca bieg bo ma ciężko i też słabo ciągnie nie wiem co to się dzieje.

Na filmach z INPY widać jak dodaje gazu obroty rosną ilość zasysanego powietrza też a prędkość bardzo wolno wzrasta.

Opublikowano

Eboro tak w całym zakresie obrotów jakby miał muła z tym że czasem jest lepiej i wraca mu moc i jest dużo dużo lepiej tylko długo to nie trwa max do następnego uruchomienia silnika.

Trochę martwi mnie ten dźwięk spod maski postaram się go nagrać

Może zna ktoś kogoś w woj. lubelskim kto ogarnia takie silniki i mógłbym do niego podjechać

  • 2 lata później...
Opublikowano

odkopię z ciekawości czy coś się wyjaśniło? Ja mam takie objawy lekkiego przymykania silnika, nieznacznego dławienia przy starcie, a czasami auto jedzie chętniej. Podejrzewam Sondy lambda ze są już zawalone syfem z silnika który oczywiście bierze dużo oleju. INPA pokazuje ze jeszcze pracują wszystkie cztery, te za katem dopiero no wyższych obrotach. ale podejrzewam ze ich praca startuje znacznie pozniej niż nowej sondy. A jak się przepali chwilowo jakiś syf to sonda odżywa na krotko. Sondy są fabryczne, 160tys przebieg. M54b22 manual


Tak wtrącę jeszcze ze jednolite syczenie koło kolektora i DISY jest normalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.