Skocz do zawartości

N52 niedogrzany silnik


figar28

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Cykl trwa ok 6-7min
:nienie:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=305471&start=135

 

5. Der Entlüftungsvorgang wurde durch Drücken des Gaspedals gestartet und dauert ca. 12 Minuten. (Die elektrische Kühlmittelpumpe wurde aktiviert und

schaltet sich nach ca. 12 Minuten automatisch ab).

5. W ten sposób jest uruchamiany proces odpowietrzania przez naciśnięcie pedału gazu i trwa około 12 minut. (elektryczny pompa chłodziwa jest aktywna, i wyłącza się automatycznie po około 12 minutach samoczynnie).

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MSD80 to inne ECU. MSV70 jest w 2005 N52.

 

 

 

EDYT:

Mysle ze dotarlem do sedna sprawy. Silnik przechodzi w High Mode jesli wykryje problem z mieszkana/spalaniem. Prawdopodobnie z czujnika stuku.

Taktez wszystkie moje zalozenia sie sprawdzily - swiece, cewki, wtryski, czyjnik stuku itd moga walnac auto w High Mode.

 

Posiedzialem troche z INPA i ISTA D patrzac na korekcke na poszczegolnych cylindrach. U mnie cyl3 wali ponad 220 jedniak komputer nie wywala bledu. Auto jezdzi OK. Spalanie w normie. Korekty na Bankach sa akceptowalne i na B1 okolo 10% przy czym B2 okolo 4%. Pamietajmy, ze B1 i B2 sie rownowarza. Jesli cyl3 kuleje to cyl6 bedzie nadrabial itd. Kolejnosc jest: 1-5, 3-6, 2-4. B1 to 1-3, B2 to 4-6.

Juz wczesniej wspomnialem, ze jak jezdze na LPG to auto utrzymuje w 80% czasu dobra temperature (teraz ,moze sie to zmienic. Stary termostat mial czasem zwarcie na grzalce. od zmiany na LPG nie jezdzilem) przy czym na autostradzie lub jak tylko jade szybciej temperatura wraca do normy. Po zmniejszeniu predkosci wali na dol. U mnie przy niskich obrotach cylindry dzialaja najgorzej. Im szybciej jade lub im szybciej dawkuja paliwo tym jest lepej. Potwierdza to odczyt z komputera i testy, ktore robilem dzis rano. Jazda na wariata i palowanie auta nawet na wysokich biegach i za niskiej predkosci nie skutkowalo spadkiem ponizej 90*C. Temperatura odbijala rowniez szybko w gore. Po kazdym zatrzymaniu lub zwolnieniu w ciagu 2-3 minut temperatura walila do 75*C.

Moj problem - wtrysk na miec wydajnosc a takze tryskac w odpowiednim kierynku. U mnie auto lepiej dziala jak jedzie wiec zakladam ze mam wydajnosc. Brak za to kieryunku czyli jak to sie mowi - spray pattern jest naruszony. Powody - wtrysk lub zjeb ktory mi zakladal LPG wygial listwe trzymajaca wtryski gdy wyciagal wkretke ktora mu wpadla do silnika :duh:

Dlaczego to zakladam - bo jesli wezme plaski posy srubokret, opre go o kolektor i popchne cala listwe w strone korka oleju to cyl3 spada z 220 do 120 a co za tym idzie i wartosci na innych sie zmniejszaja.

Jesli to co napisalem ma sens i sie potwierdzi to ubilem 2 ptaki za 1 razem - temperatura & lipne korekty. Jutro wizyta u mechanika by to potwierdzic wszystko - zamiana wtryskow itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no iekawe jak sie u Ciebie rozwinie ten temat. U mnie po wizycie u mechanika bylo okej przez tydzien, obecnie znowu wrocilo na 80 stopni (high mode) - gazu nie mam zamont.;

cewki podmienialem i bez zmian, świece nowe (beru), pytanie jak sprawdzic ten czujnik stuku (czy tylko podmianka)????????

Jak silnik zimny i odpale to czasem slysze klekot (chyba zawory), ale jak dodam gazu to cichnie, jak sie rozgrzeje tez znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak - uszczelki na wtryskach do wymiany. Wtryski wygladaja jak nowe. Czyste. Podmienilismy 3 is 2 wtrysk. Smooyh running od razu nabralo lepszych wartoaci. Ltft spadlo z 10 do 4.7 na B1. Poprawa tez na B2. Termostat czesciej wracal do normalnej pracy. Obroty stabilniejsze i okolo 660. Pozniej... Po okolo 50km auto zatrzymalo sie na 930 obrotow na luzie i nie chcialo spasc. Brak bledow na kompie oczywiscie!

Ogolnie mam dosc tego niemieckiego zlomu...

Mysle ze wroce do Peugeota 406. Przez 6 mialem z nim mniej klopotu niz z tym klekotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ROZUMIEM ZE MOWA O USZCZELKACH WTRYSKÓW. CO DO USZCZELEK KOLEKTORA DOLOTOWEGO I PRZEPUSTNICY, TO NIE WYMIENIAŁES?

DZISIAJ ODDALEM AUTO DO MECHANIKA, ALE POLEGL, STWIERDZIL ZE TO CZESKI FILM I NIE WIE, OBSTAWIA TERMOSTAT, ALE JA JUZ WYMIENIALEM RAZ STARY, RAZ NOWY TERMOS. I SYTUACJA IDENTYCZNA NA OBU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - uszczelki wtryskiwaczey. A uszczelki kolektora tez wymienilem jak robilem LPG. Elring tez zakladalem chyba albo Reinz.

Tak jak mowilem - na LPG temperatura wody jest na poziomie ksiazkowym. 102 przy wlaczonym ogrzewaniu. Okolo 105-7 przy wylaczonym.

Jak jezdzilem troche na benie tez bylo OK - 150km po miescie itp. Nie wiem czemy ale wystarczy mi posmigac na LPG oklo 1 dzien zeby pozniej termostat pracowal przez okolo miesiac na benie OK. Na razie jezdze na LPG i wszystko OK. Nie wiem jak dlugo tak bedzie bo wiecej niz 2 miesiace na LPG nie jechalem - problem z instalatorem debylen, totalnym druciarstwem itd. Teraz sam to poukladalem i wystroilem wiec jezdzi OK ale jeszcze troche dopieszczam.

Za miesiac chyba pojade na mapowanie. teraz musze lambdy zmienic i poduszka mi padla prawa pod silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano przy temperaturze 15 stopni musze przejechac okolo 7 kilometrow zeby doszlo do 90*C i 7.5km zeby dobil do 97*C

Czasowo zalezy od korkow - okolo 15-20 minut. Mam po drodze 6 swiatel, 2 krzyzowki bez swiatel i 3 ronda. Ogrzewanie ustawione na okolo 26*C i dmuchawa na 1.5

Po robocie - okolo 6km do 90*C i okolo 8-10 minut. Ogrzewanie na okolo 20*C i dmuchawa na 1.5

 

Ja nie uwazam ze temat ogarnalem. Jak pisalem wczesniej na LPG jezdzil z dobra temperatura przez przynajmniej miesiac. Pozniej po zmianie na bene tez byl przynajmniej miesiac spokoju.

Uszczelki pomogly ale to nie jest to.

U mnie nastepne ida lambdy za katatalizatorem i tyle.

Nie mam kasy i czasu sie z tym bawic bo mam jescze roznice na bankach w LTFT i tez nie moge tego ogarnac. Poddaje sie na razie i poczekam na madrzejszych ode mnie zeby ogarneli temat.

Ciezko mi uwierzyc, ze tylko kilka osob ma takie problemy z temperatura. Mysle ze jest ich wiecej, tylko nikt nie patrzy bo nie ma wskaznika i jezdza i sie nie przejmuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, dziś wymieniłem termostat w mojej E60. Wcześniej temperatura silnika oscylowała między 74-82 stopnie oraz ciekawy efekt gdyż jak auto stało wentylator chłodnicy włączał się już przy około 83 84 stopnie na 20 sek i wyłączał. Drugim objawem był bardzo długi czas nagrzewania do tych 80 stopni. Zakup oryginalnego termostatu, montaż i działa :)

86d36fef99db0.jpg.html temperatura książkowa. Poniżej zdjęcie starego data produkcji auta i nowego, widać że BMW zmieniło dostawcę bo inaczej zbudowany w środku. 27b7b580f8fa2.jpg.html 81822152e2a17.jpg.html 05786a2a65f6a.jpg.html IMG_20170923_120954.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś wymieniłem termostat w mojej E60. Wcześniej temperatura silnika oscylowała między 74-82 stopnie oraz ciekawy efekt gdyż jak auto stało wentylator chłodnicy włączał się już przy około 83 84 stopnie na 20 sek i wyłączał. Drugim objawem był bardzo długi czas nagrzewania do tych 80 stopni. Zakup oryginalnego termostatu, montaż i działa :)

https://zapodaj.net/86d36fef99db0.jpg.html temperatura książkowa. Poniżej zdjęcie starego data produkcji auta i nowego, widać że BMW zmieniło dostawcę bo inaczej zbudowany w środku. https://zapodaj.net/27b7b580f8fa2.jpg.html https://zapodaj.net/81822152e2a17.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Rano przy temperaturze 15 stopni musze przejechac okolo 7 kilometrow zeby doszlo do 90*C i 7.5km zeby dobil do 97*C

Czasowo zalezy od korkow - okolo 15-20 minut. Mam po drodze 6 swiatel, 2 krzyzowki bez swiatel i 3 ronda. Ogrzewanie ustawione na okolo 26*C i dmuchawa na 1.5

Po robocie - okolo 6km do 90*C i okolo 8-10 minut. Ogrzewanie na okolo 20*C i dmuchawa na 1.5

 

Ja nie uwazam ze temat ogarnalem. Jak pisalem wczesniej na LPG jezdzil z dobra temperatura przez przynajmniej miesiac. Pozniej po zmianie na bene tez byl przynajmniej miesiac spokoju.

Uszczelki pomogly ale to nie jest to.

U mnie nastepne ida lambdy za katatalizatorem i tyle.

Nie mam kasy i czasu sie z tym bawic bo mam jescze roznice na bankach w LTFT i tez nie moge tego ogarnac. Poddaje sie na razie i poczekam na madrzejszych ode mnie zeby ogarneli temat.

Ciezko mi uwierzyc, ze tylko kilka osob ma takie problemy z temperatura. Mysle ze jest ich wiecej, tylko nikt nie patrzy bo nie ma wskaznika i jezdza i sie nie przejmuja.

 

Hello. Czy po wymianie uszczelek wtryskow robiles reset adaptacji? i jescze jedno pytanko: czy masz aktualne oprogramowanie, robiles update? U mnie non stop 79-84 stopnie, wszystkie czesci dzialaja prawidlowo, problem w tym, ze komp przy 84 stopniach daje sygnal do termostatu (otwiera go aby schlodzic ciecz do 79), kiedy odlaczylem kabelek od termostatu, to termostat caly czas zamkniety, ale zato wentylator sie wlacza i schladza silnik. Ewidentnie ECu wymaga aby silnik mial temp. na poziomie 80 stopni - tylko czemu???? Spalanie w normie 12,5 Ltra, silnik pracuje rowno - zagadka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robilem nic. Oprogramowanie sterownika pewnie z 2005 roku jest.

Na LPG nadal mam dobre temperatury. Na Pb padaka do 74*C - 84*C. Spalanie 11.4L-11.8L w jezdzie zmieszanej, ze srednia okolo 32Kmh.

Ja przestalem szukac bo to nie ma sensu juz. Jedyne co moge jeszcze wymienic to czujnik stuku, wtryskiwacze, lambdy szerokopasmowe... silnik. Te za katem juz kupilem i wymieniam za 2 tygodnie. Przed katem moze tez wymienie.

Co mnie zastanawia - czasy wtrysku na 4tym cylindrze mam srednio o okolo 0.2ms mniejsze niz na pozostalych. Rozbieg korekt paliwowych nadal jest pomiedzy bankami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robilem nic. Oprogramowanie sterownika pewnie z 2005 roku jest.

Na LPG nadal mam dobre temperatury. Na Pb padaka do 74*C - 84*C. Spalanie 11.4L-11.8L w jezdzie zmieszanej, ze srednia okolo 32Kmh.

Ja przestalem szukac bo to nie ma sensu juz. Jedyne co moge jeszcze wymienic to czujnik stuku, wtryskiwacze, lambdy szerokopasmowe... silnik. Te za katem juz kupilem i wymieniam za 2 tygodnie. Przed katem moze tez wymienie.

Co mnie zastanawia - czasy wtrysku na 4tym cylindrze mam srednio o okolo 0.2ms mniejsze niz na pozostalych. Rozbieg korekt paliwowych nadal jest pomiedzy bankami.

 

 

Dzisiaj z racji wolnej niedzieli postanowiłem cos sprawdzić.

Odpiąłem wtyczke od czujnika temperatury na wezu powrotnym z chłodnicy wody, podlaczylem ta wtyczke do zapasowego czujnika temperatury który polozylem luzem w komorze silnika. Nastepnie odpaliłem auto, i... wszystkie objawy niedogrzania zniknely, auto normalnie nagrzalo się do 102 stopni i trzymalo taka temp., kiedy wlaczylem grzanie na full temp spadla do 96 stopni i tak się trzymala. wentylator ani razu się nie wlaczyl tak jak to miało miejsce wcześniej przy już 84 stopniach

Jutro zrobie jeszcze jakas jazde, ponieważ dzisiaj robilem to na postoju w garazu.

Jak to zinterpretować?

i jeszcze jedno pytanie: czy podczas nagrzewania auta od zimnego, to waz powrotny chłodnicy ma być caly czas zimny az do otworzenia termostatu? U mnie ten waz lekko się rozgrzewa, a ten drugi, który jest wpięty do chłodnicy poniżej głównego powrotu - jest dość mocno rozgrzany.

Cos mi mowi ze chyba ten nowy termostat (mimo ze oryg) nie jest w 100% sprawny.

Za wysoka temperatura na wyjściu z chłodnicy i czujnik daje sygnal do trzymania niższej temp silnika - wlacza wiatrak i autom. otwiera termostat przy tych 84.

Takie moje przemyślenia - ciekawe czy się zgadzacie z nimi.

Planuje kupic nowy termostat - tylko tym razem nie oryginal bmw tylko taki jaki miałem wcześniej czyli behr

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto od ponad dwóch lat jak je mam trzymało niską temperaturę, do zeszłego tygodnia. Dwa tygodnie temu wymieniłem świece. Standardowa wymiana przy 187kkm (ostatni raz były wymieniane przy 100kkm). Wymieniłem na NGK platinium. Zupełnie żadnej zmiany nie odczułem. Tydzień temu pierwszy raz od dawien dawna zatankowałem 98. BP ultimate i temperatura momentalnie podskoczyła o prawie 10 stopni. Wcześniej miałem temp oleju równo na 95, teraz od tygodnia cały czas mam między 100 a 105, natomiast temperatura wody trzyma się non stop na około 95 stopni, chyba że się przyciśnie przez parę biegów na wysokich obrotach, wtedy spada. Jest to dla mnie mega dziwne żeby paliwo naprawiło adaptacje w silniku, być może auto musiało się zaadaptować do nowych świec? Z tym że stare wyglądały całkiem dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem jazde na odlaczonym kabelku od czujnika temperatury (tego na wezu), temp dochodzi do 93 stopni i więcej nie chce, ale bardzo długo się nagrzewa 15 km.

Ponieważ mam zdjeta chwilowo chlodnice klimy wiec zrobiłem test nagrzewania silnika od zimnego. Dotykalem chlodnice i notowałem.

Na początku zacisnalem waz powrotny z chłodnicy aby mieć 100% pewności ze termostat glowny nie przepuszcza (jest zamknięty).

Nie podoba mi się jedna rzecz: chlodnica od najniższej temp rozgrzewa się w 2 miejscch w miejscu gdzie jest podlaczony wymiennik ciepla automat. skrzyni biegow i w miejscu gdzie jest podlaczony cienki waz poniżej wyjścia glownego z chłodnicy(chodzi o ten waz który idzie z chlodnicy do trójnika i dalej do chłodnicy oleju ). Wyglada to tak jakby obieg szedł przez wymiennik ciepla i chlodnice główna.

Ten termostat który jest przy wymienniku ciepla ASB wymieniłem, pytałem już w wielu miejscach i każdy mowi, ze innych termostatów nie ma, w samym wymienniku ASB tez podobno nie ma zadnego termostatu, ale wszystko wskazuje na to ze problem w wymienniku ciepla ASB (cos tam chyba jednak w srodku jeszcze musi byc).

Nikt nie miał takiego przypadku??? Nikt nie wie jaka jest budowa wymiennika ASB w silniku N52?

Ponieważ czujnik temp. mam odlaczony wiec wyeliminowałem wlaczajacy się wentylator przy 84 stopniach i otwierający się przy tej temp. termostat glowny. Pomimo wyeliminowania tych 2 rzeczy silnik podczas jazdy i tak nie chce się rozgrzać powyżej 93 stopni i do tego bardzo długo się nagrzewa. Na moje oko dlatego ze jest staly obieg przez wymiennik ciepla asb i chlodnice głowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.