Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od kilku dni borykam się z problemami w mojej e39.

Zaczęło się od wypadania zapłonów.

Wymienione zostały świece i podmieniłem cewki. Nie pomogło

Potem po przełączeniu na lpg nie dało się jechać. wywalało całkowicie cylinder.

Podjechałem na diagnostykę

Czujnik spalania stukowego na samej benzyne oscyluje w granicach 0.03-0.07, na gazie- nie sprawdzane.

Po przełączeniu na gaz wypadają zapłony - nie ma reguły raz 1 i 5 potem 3 i 6 itp...

Dodam ze odma została rozłączona,zaślepiona i od pokrywy puszczona pod samochód(jeździłem tak kilka msc i było ok)

Dolot raczej jest szczelny skoro na benzynie nic nie faluje, ostatnio wymieniana była disa czyszczona przepływka i przepustnica.

Dodaję również screen z sondami lambda.

https://ibb.co/e9EXnv

Dziwi mnie że jedna sonda pracuje w granicach 5v a pozostałe 1.3

Planuję również wymianę fajek świec gdyż są okopcone na biało.

Czy ktoś jest w stanie coś na ten temat powiedzieć ?

Pozdrawiam i dziekuję za każdą odpowiedź.

Edit.

Mimo iż ostatnio mienia na była uszczelka pod pokrywa składana na dirko i nowa uszczelkę nadal się sączy , możliwe jest lewe powietrze?

Opublikowano
A co powiesz o wartościach sond? Sprawdzę przepływka i dam znać co i jak
Opublikowano
To bardziej padnięta grzałka sondy a nie sama sonda, no ale to powinno się poprawić po rozgrzaniu silnika, sondy najbardziej grzane są na zimnym silniku, bo pracują dopiero po nagrzaniu się.
Opublikowano
Te napięcia to chyba od grzania sond? A nie wartości sondy. Zawsze myślałem, że sondy w e39 są 0V-1V i oscylują pomiędzy 0.1-0.9 na wolnych obrotach.
Opublikowano

A co do sączenia po wymianie uszczelki to możliwe, że pęknięta jest pokrywa zaworów.

Możesz zrobić próbę dymową lub po prostu napompować silnik powietrzem, i popsikać wodą w to miejsce.

Opublikowano
Te okopcone na biało jak to piszesz fajki świec sugerują,że gubisz iskrę właśnie na nich, czego efektem jest wspomniany biały nalot. Więc jeśli problem zaczyna Się już na fajkach to bardzo możliwe,że świeca nie dostaje iskry i gubisz zapłony. Wymień je dla świętego spokoju bo jest to jedna z tańszych rzeczy do wyeliminowania. I nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale u mnie w B28 czujnik stukowy 1 oscyluje od 0.06-0.18 natomiast 2 od 0.14-0.23
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Mowa była o nowych nasadkach a nie świecach, bo jak iskra skacze wszędzie tylko nie do świecy to nawet nowe nic tu nie dadzą
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Jutro nasadki na cewki będą zmienione.

Ale problem chyba rozwiązany.

Dzisiaj czyścilem krokowy,przepustnice sprawdziłem cały Dolot a na łaczeniach dałem dirko.

Poskładalem odpalam i znów to samo.

Postanowiłem sprawdzic (NOWE!!!) Wtryskiwacze gazowe. Pod komputerem czasy były ok gdy sciskałem przewody czuć było ze pracuja.

Podmieniłem na wtryski kolegi(również valtek czerwony) problem ustał. Co się okazało? Skoki tłoczka we wtryskach lpg były różne. ..

Jutro wioze na czyszczenie i regulacje.

Dodam że sondy pracują w zakresie 0.1-0.9v mierzone multimetrem po wpieciu w siwy i czarny przewód na gorącym silniku i nowych wtryskach.

Gdy odbiorę wtryski dam znać czy pomogło.

Opublikowano

Odma wywalona(szczerze bez jest mniej problemow )

Dolot szczelny

Gumka w disie zmieniona

Krokowiec czyszczony

Przepustnica czyszczona

Świece denso 1 elektroda

Zmienione fajki cewek na nowe ( stare poparciale gumki mialy z białym nalotem)

I najwazniejsze po regulacji skoku tloczkow we wtryskach gazu (na czujnik do 0.01mm )

Problem z wypadajacymi zaplonami w mojej e39 2x vanos rozwiązany.

Winne były wtryski gazu które praktycznie nowe nie były dobrze wyregulowane przez producenta oraz brakowało o-ringow na króćcach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ze swojej strony mogę tylko napisać, że nie dawajcie sobie wkładać Valteków.... Na prawdę, jest tyle podróbek oraz niskiej jakości tego towaru, że żal wkładać. Ja wypieprzyłem u siebie jeszcze przy e34 i u taty przy e46 chyba ze 2 zestawy Valteków, bo po jakichś 30-40 tys km zaczęły gubić nastawy. Jeśli wszystkie wtryski wyrabiają się równo to jest ok, bo regulacja załatwi sprawę, ale jak każdy inaczej, to żaden system tego nie ogarnie i zostaje tylko wymiana. Jeśli chcecie coś lepszego za tą samą kasę, to lepiej włożyć OMVL REG czyli tzw. FAST REG, zwykle są niebieskie.

 

Akurat wtryskiwacze to jedna z najważniejszych części instalacji, bo praca parownika nie jest zbyt skomplikowana i nie wymaga dokładności a komputer w większości przypadków każdy działa podobnie. Różnią się głownie opcjami, programami i interfejsami. Za to dokładność, wytrzymałość oraz równe zużycie wtrysków to bardzo ważna rzecz jeśli chce się dobić 100 tys km lub więcej na jednych wtryskach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.