Skocz do zawartości

323i 95' Jaki olej do skrzyni? ATF do manuala?


pazi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Moja bunia ma już parę latek i 200k na liczniku. Chce wymienić w niej olej do skrzyni biegów. Z internetowych katalogów części BMW i ASO wychodzi mi skrzynia S5D 250G i olej MTF. Kupiłem w ASO 1L MTF (taki mi zalecali). Przejechałem się kawałek drogi do ojca żeby z nim zrobić serwis auta i okazało się że na skrzyni jest naklejka ATF OIL!. Numeru skrzyni nie spisałem, wiem tylko że getrag pisało.

 

Wkurzony wróciłem do ASO, a oni zaczęli mi wciskać bajki że może skrzynia była zmieniona i że tylko MTF itd. Samochód jest z drugiej ręki więc skrzyni nie jestem w 100% pewien ale przecież one były niezawodne i kto by je wymieniał. Szczegolnie przy takim przebiegu (potwierdzone przeglądy w Niemczech).

 

Chcę teraz ustalić w jakich latach skrzynie robili pod olej ATF a kiedy pod MTF. Jeśli okaże się, że moja skrzynia jest oryginalna z tego egzemplarza i w tamtych latach faktycznie robione skrzynie do których lało się olej ATF to spróbuję wykłócić się o darmową wymianę oleju w ASO. Czytając internety i np podręcznik Bentely-a mam potwierdzenie że olej ATF lano do skrzyń i trzeba zalać taki jaki jest na naklejce. Jak to powiedziałem w ASO to jakoś nie potrafi przetrawić tej informacji. Gość przy mnie przeglądał rozpiskę olejów ATF DII i tam była lista z np E31 od któregoś rocznika ten olej, E36 do któregoś rocznika itd. Gość tylko zauważył E31 i śmiał się że to nie do mojego auta. Jakoś wtedy nie zajarzyłem faktów i mu tego nie wytknąłem.

 

Jeśli ktoś posiada jakąś wiedzę, którą można podeprzeć jakimiś źródłami to bardzo proszę o pomoc. Rację na pewno mam, że do skrzyń manualny leje się olej ATF, ale chce mieć więcej argumentów żeby mi kitu nie wciskali o zmienionej skrzyni czy (chore) ktoś naklejkę zmienił.

 

-----

Ciekawostka 1

Do skrzyni wchodzi 1.1L oleju. Wymiana w ASO kosztuje 550zł bo muszę kupić dwa litry oleju plus 300zł za wymianę. To jest po prostu kpina bo olej był stosowany aż do modelu F10, więc spokojnie mogą sobie policzyć za 1.1L (dlatego rozważałem robotę w ASO) i zostawić sobie resztę do kolejnego auta. A 300 zł za odkręcenie dwóch śrubek i wstrzyknięcie/wpompowanie litra oleju to jak dla mnie znieważanie klienta, którego traktuje się się jak totalnego frajera.

 

Ciekawostka 2

Do silnika 23 letniego auta chcieli mi sprzedać pełny syntetyk 5W-30. O cenę już nie pytałem :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Do skrzyń zalewa się olej zgodnie z naklejką na skrzyni.

W E39 96' miałem MTF, a w E36 96' miałem ATF. Oczywiście obie skrzynie manualne.

 

Z takimi duperelami jeździsz do ASO i dziwisz się jeszcze, że kroją :duh:

Kup sobie 2 litry Mobila ATF po 30 zł za 1 litr i będzie ok.

 

Co do ciekawostki. A jaki olej chciałeś zalać do silnika? Taki ma być i taki zaproponowali. Masz specjalny temat odnośnie olejów silnikowych i jak masz wątpliwości to tam możesz kierować wszelkie pytania :wink:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do ASO bo jeszcze nie miałem z nimi styczności i po prostu jestem w szoku jakie tam złodziejstwo jest. Szykuję się żeby za dwa lata kupić coś pokroju m140i/merc a45/audi s3. BMW już odpadło, bo z takim skurwysyństwem nie chce mieć do czynienia. Nie wiem jeszcze jaki jest serwis merca ale wiem że audi daje pakiet serwisowy do leasingu, więc nie będę musiał płacić 100zł za odkręcenie jednej śruby.

 

Myślałem żeby kupić oryginalny olej, ale widzę że wszyscy leją jakieś aftermarketowe mobile czy inne dobrej jakości więc ja chyba też tak zrobię. Nie jestem skłonny zapłacić ani złotówki więcej tym złodziejom.

 

Co do oleju to po 10W-40 nie wlewa się syntetyku. Po drugie to nie mamy klimatu pod 5W-30, więc jest to zalecenie kompletnie z czapy.

 

Temat jest wyczerpany. Poczytałem trochę forum w internecie i nie warto bawić się w jakiekolwiek zakupy w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Każde ASO jest takie samo. Drogo i ceny x3 i obojętnie czy to Mercedes, BMW czy jakże popularna w ostatnim czasie Skoda. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma-jak to się mówi.

Oleje czy inne części lub nawet akcesoria samochodowe które oferuje ASO niczym nie odbiegają od tych jak to nazwałeś aftermarket. To jest to samo tylko z ich etykietą i numerem katalogowym żeby nikt nie wiedział co to za produkt jest. Nawet taki głupi akumulatoor...niby oryginał najlepszy, a tak naprawdę jest to obecnie zwykły Kager :wink:

Olej zalewa się taki jak zaleca producent i nie powielaj dziwnych mitów z lat 80/90. Miałem w przeszłości auto z silnikiem V8 gdzie producent zalecał 5W30, ale mentalność ludzka i chęć zaoszczędzenia 30 zł na bańce oleju sprawiła szybkie zużywanie się niektórych elementów silnika. Tak to już jest i myślenia ludzi nic chyba nie zmieni.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik jest w dobrej kondycji to można spokojnie przejść z 10w40 na 5w40. Ja tak zrobiłem z płukanką. Co prawda nie na 100%syntetyk bo zalałem total quartz 9000 energy bmw ll-01. Nie jest tak agresywny jak droższe oleje i dużo osób go poleca do starszych bmw. Na pewno ma lepsze parametry jak 10w40. Wcześniej jak jeździłem po różnych mechanikach to odradzali takie przejście, ale jak zajechałem do gościa tylko od bmw to mówił żeby się nawet nie zastanawiać.

 

Co do ASO to w każdym tak samo kroją i tak jak cichy napisał te same oleje pod ich etykieta w sklepie 3xtańsze. Dlatego olej do automatu kupowałem w sklepie. Niestety czasem trzeba się do nich uśmiechnąć. Ja tak miałem z czujnikiem wałka. Jeszcze rok temu była szansa dorwania oryginalnego siemens vdo za ok 250zł, obecnie tylko w ASO ten sam czujnik 520zł. Dlatego ASO tylko w ostateczności. Jak ostatnio kupowałem ten czujnik, to Pan sprzedawca fajnie podsumował, że ktoś musi tankować jachty właścicielom bmw. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, żeby nie nabijać dodatkowych postów postanawiam dołączyć się tutaj :D Mianowicie przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów.Samochód to e36 m50b25nv. Na skrzyni znalazłem pomarańczową naklejkę "ATF-OIL".Mam skrzynie manualną. . Teraz jakim olejem mogę zalać skrzynię żeby spełnić wszelakie normy, klasy lepkości itp. Na stronie Castrola wyszukało mi taki olej Castrol Transmax Dex III Multivehicle. Zalewał ktoś skrzynie takim olejem ? Może ktoś ma jeszcze jakieś inne sprawdzone przez siebie oleje ? Z góry dzięki za odpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.