Skocz do zawartości

E39 520i wypadanie zaplonu


magellano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Walcze od jakiegos czasu z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze w e39 520i. Benzyna-gaz. Problem jest na benzynie i gazie. Generalnie problem polega na tym ze samochod traci moc. Powyzej 3 tys obrotow zbiera sie super.. sa momenty kiedy ze startu idzie jak dzik ale za jakis czas traci moc i troche jakby burczal.. komputer pokazuje wypadanie zaplonu na 4 cyl. Cewki swiece ok, iskra ok, nie zalewa, wszystko jest perfekt mechanik mowi ze auto nie ma fizycznej mozliwosci nie prychac a jednak cos ją boli. Wszystko szczelne, nowa odma, zawor disa, na komputerze gorszej jakosci wyskakiwal czujnik walu, diagnostyka na komputerze w serwisie bosha wykazala tylko wypadanie zaplonu na 4.. mial ktos taki przypadek ? Czyzby sterownik silnika odcinal cylinder? Pomooocy z gory dziekuje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontrolować stan wtrysków. Podmień 4 z np 3, jeżeli objawy przeniosą się na 3 to masz winowajcę.

Co to znaczy świece i cewki ok, pomiar odporności cewek zrobiłeś? Czy podczas oględzin zauważyłeś jakieś białe naloty na "fajkach" lub świecach? Może to być oznaką że są przebicia na głowice.

Sprawdź szczelność uszczelki pod głowicą. Są specjalne środki które zamawiaszwraz z korkiem i rurką ( identyczna jak do fermentacji wina) :D Wpychasz taki zestaw w miejsce nakrętki chłodnicy. Jak płyn w rurce szybko zmieni kolor z niebieskiego na zielony ( jak pamięć mnie nie myli) to znaczy że masz spaliny w układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie swiece nowe, cewka od 4 tez nowa.wtryski zamieniane spalin nie ma bo wlasnie stoi na serwisie bosha. Mowi ze czegos takiego nie widzial jeszcze auto jest perfekt. Jutro bede w pl sprawdzimy dlaczego czuc benzyne czasem moze to jest wina. Ale naprawca obstawia sterownik silnika lecz nie ma go jak sprawdzic czy jest uszkodzony. Dodam ze problem jest na gazie i na benz tak jakby odcinalo cylinder co jakis czas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiązkę od 4 cewki do kompa.

Sprawdź z ciekawości ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, może są jakieś małe wahnięcia.

Hmm no w kompie może też coś być np "zimny lut", można wyciągnąć i w pierwszym kroku wizualnie ocenić stan lutów. Jeżeli coś będzie nieteges to możesz oddać do jakiegoś elektronika lub wsadzić płytkę scaloną kompa do piekarnika na 180stC na 15min :D Naprawiłem tak płytę główną w laptopie ale usterka powracała co jakiś czas. Doraźnie w celach diagnostycznych można spróbować ale odpowiedzialności za metodę z piekarnikiem nie biorę :mrgreen:

Można podmienić kompa na identyczny model ( nr części), rodzaj silnika, pojemność, rodzaj skrzynii biegów musi być taka sama z tym co masz aktualnie w aucie. Tylko jak komp to tylko w pakiecie z Ews i pestką imobilajzera, inaczej nie odpali chyba że uda Ci się kupić kompa z wyłączonym Ews :) Podmienić i zobaczyć co się dzieje ale to zostaw na sam koniec ( komp z Ews i pestką to jakieś 200zl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak już zabawy z kompem to nie lepiej sklonować swojego? Wystarczy kompa kupić, podjechać do magika i za stówe sklonuje, będzie na przyszłość w razie czego. Sam tak zrobiłem kiedyś, okazało się, że komp był sprawny, bo na obu miałem takie same ojawy - wtedy vanos nie stykał, elektrycy ręce rozkładali, a okazało się, że nie było styku na wtyczce.

 

Więc jak kolega pisze, zacznij od najprostszych rzeczy i podegnij piny we wtyczce cewki.

 

I jeszcze jedno, świece dobrze wkręcone? U mnie od zakupu wypadało na 2 cylindrze. Przy wymianie świec okazało się, że była niedokręcona. Idąc za ciosem tym razem postanowiłem sam wszystko dla pewności zrobić i kluczem dynamo skręciłem na 28Nm, a żeby mieć pewność jeszcze cewki podmieniłem na 2 i 3 :mrgreen: no i spokój jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nownika z dzis.. zatanowalem do pelna i paliwo zaczelo leciec z lewej strony pod drzwiami pasazera strumieniem doslownie.. pewnie dziurawy bak auto jutro idzie na warsztat.. czy to moze byc przyczyna spadku mocy i wypadania zaplonu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.