Skocz do zawartości

Temperatura na zegarach -128, a wskazówka MAX E46 318i 118KM


WJKCK

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Moje BMW znowu się stawia...

Problem jak zwykle dotyczy układu chłodzenia, choć nie bezpośrednio.

Części które wymieniłem w ostatnim czasie to:

Wąż od termostatu do chłodnicy + czujnik, który jest w nim montowany (oem)

Pompe wody (Dolz)

Termostat też z czujnikiem (Behr, albo wahler)

Króciec http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR-10-1998-E46-BMW-318i&diagId=11_2054 nr 1

I węża który od niego idzie.

 

Myślałem, że wszystko jest już za mną, ale to przecież BMW :twisted:

 

Przez jakiś czas był spokój, do dzisiaj..

 

Wybraliśmy się autem do sklepu, wszystko było ok, temperatura pion itd.

Po powrocie kiedy auto było na zapłonie wskazówka od temperatury powędrowała na czerwone pole i tak została.

Wywołałem pomiar z czujnika na głowicy (Test 7.0) pokazuje -128 stopni C,

Dojechałem tak do domu, auto chłodziło się ponad 2h i dalej pokazuje 128 stopni C.

 

Wypiąłem na wyłączonym zapłonie wszystkie czujniki:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR-10-1998-E46-BMW-318i&diagId=11_2065 nr 13

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR-10-1998-E46-BMW-318i&diagId=11_2082 nr 11

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR-10-1998-E46-BMW-318i&diagId=11_2054 nr 13

i dalej pokazuje -128 stopni C,

odpiąłem akumulator na 15 min (z podpiętymi czujnikami) po podłączeniu dalej 128 stopni C.

 

Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki w schowku i też nie tam leży przyczyna.

 

Wiecie jak, gdzie szukać przyczyny?

Po odpięciu czujnika z głowicy powinienem dostać jakiś inny odczyt, czy komputer będzie stale pokazywał jakąś wartość np. 128 stopni C?

Chwilowo nie mam możliwości podpięcia się pod komputer ;/ Mam złącze EIDABAS ale oczywiście nie wziąłem oprogramowania z Polski...

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

 

EDIT:

Wiecie może jakie powinno dochodzić napięcie do czujnika w głowicy?

I jaki powinien stawiać opór?

Ma ktoś z was może schematy podłączenia czujników temperatury?

Edytowane przez WJKCK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam ? znalazłeś ?

Kiedyś czytałem że w tych silnikach co mają termostaty z grzałką to jak się uszkodzi obwód grzałki to wskaźnik temperatury idzie na max a elektroniczny odczyt odczyt pokazuje -128C ale system normalnie pracuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika,

Pod kompem nie pokazało nic, tylko błędy czujników które odpinałem. Po skasowaniu nie powróciły.

 

Podobno może to być problem kondensatorów w zegarach ( w poniedziałek kolega przywiezie mi z Polski na podmiankę)

Też podobno może to być ECU i to już grubsza sprawa...

Widziałem na innym forum że to nie odosobniony przypadek, ale niestety tematy bez rozwiązania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić jej ciągłość?

Odpiąć kostkę i zobaczyć multimetrem czy obwód się zamyka?

Idę sprawdzić.

 

EDIT:

 

Miernik wskazuje 012 i piszczy, przy złączonych przewodach miernika mam odczyt 001/000 i też piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko temperatura zła xD

 

Czekam do jutra na zegary.

Kolega ma ale uszkodzone, tam wskaźnik od poziomu paliwa kuleje.

 

W każdym razie to jakiś kolejny trop...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspominałem nie mam INPY, za to u mechanika odczyt z modułu komfortu pokazywał rzeczywistą temperaturę (czterdzieści kilka stopni, auto już trochę czasu stygło).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem w aucie przez telefon,

podczas rozmowy wyjąłem kluczyk, włożyłem spowrotem, przekręciłem na zapłon i spowrotem na pozycję 0,

nie wyciągałem kluczyka, rozmawiając po jakimś czasie usłyszałem takie "cyk" z zegarów i zauważyłem że wskazówki przesunęły się w dół i spowrotem na swoje miejsce, tak dosłowni o kilka milimetrów.

Może to jakaś poszlaka.

 

Co do dzisiejszej podmianki to dzisiaj raczej nie wyjdzie, znajomi którzy mieli mi je przywieźć mieli awarię w trasie (BMW E46 323) na szczęście dzięki pomocy Polaka (w niemczech) i mojej małej pomocy znowó są w trasie. 600 km do celu mam nadzieję, że będzie już bez przygód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musialo byc zaklocenie na CANie. Mialem tak raz, a przy drugim razie wszystkie wskazowki mi szalaly, swiatla przednie lataly gora-dol i zgasla dolna linia wyswietlacza. Pomoglo dopiero odpiecie akumulatora. Zaklocenie od modulu gsm w moim przypadku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinałem już aku,

Miałem wcześniej problem z podświetleniem zegarów, mechanik w bydgoszczy mi to ogarnął, ale nie jestem w stanie powiedzieć o nim nic pozytywnego oprócz tego że zegary świecą...

Może to być gdzieś słaba masa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, ogarnięte :D

Przyczyna to jednak ten czujnik temperatury :D

Mój błąd bo za słabo osadziłem wtyczkę od czujnika, poprawiłem i wszystko działa :D

Czuję się jakbym wygrał życie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki ;-) Czyli jak wtyczka nie była dobrze wpięta to pokazywało to samo, więc można domniemać że przy tych objawach należy podejrzewać : czujnik, wtyczkę oraz przerwę na kablach.

Dla uściślenia to który czujnik temperatury bo w bloku są dwa : jeden do wskaźnika temperatury a drugi do ECU.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chciałbym podpiąć się pod temat, bo mam wrażenie, że mój problem jest bardzo powiązany z opisywanym.

 

BMW 320i 2.2 170KM b+g 2001r.

 

W trakcie jazdy wariuje mi wskazówka od temperatury, potrafi nagle zacząć rosnąć tak, że w 3 sekundy jest już na maksie i po chwili płynnie wrócić do pionu. Jak wyłączę silnik i uruchomię go ponownie to wskazówka odrazu jest w pionie. Bywa też tak, że wskazówka spada na zimne pole i po chwili to samo, albo wraca płynnie do pionu albo resetuje silnik.

 

Szukać problemu w czujnikach temperatury? Jeśli tak to których? Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś wskazał mi je na realoem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.