Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem BMW 525d touring 2001r. w Niemczech.

Zawieszenie z tyłu jest bardzo twarde i tłucze się na dziurach (nie stuka typowo jak zawieszenie, tylko wali aż sie cała buda trzęsie, jakby nie było amortyzacji), "siedzi" trochę niżej niż przód.

 

Mam wersje bez NIVO (vin i fotka miejsca koła zapasowego poniżej)!

 

Jak chcę pobujać tyłem to jest bardzo ciężko i coś skrzypi, coś tam się ruszy ale ciężko.

Nadal jestem w niemczech i nie mam tu dostepu do niczego, nie mam nawet śrubokręta xd

Dodam że samochód w zakrętach prowadzi sie bardzo miło.

 

W jaki sposób zawieszenie to może być uszkodzone?

Czy to mogą być objawy wykończonych tulei belki?

 

Rozkoddowany VIN: http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/OXw68-4iGznU.png?v=2

 

Zdjęcia: http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/kdeQM-Kog5Rk.jpg?v=2

http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/kdeQM-MuoXM1.jpg?v=2

 

http://s1.tufotki.pl/2017/07/01/DZm8O-un242P.jpg?v=2

 

Jak widać auto nie jest zbyt dużo niższe niż powinno.

 

Pozdrawiam i dziękuję każdemu kto napisze tu coś mądrego.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak skrzypi to tyleje pływające na 100% do wymiany z łącznikami wahacza.

Tuleje musisz sprawdzić na stacji, albo naocznie sprawdzić w jakim są stanie jak się furę podniesie.

Dodatkowo - inpa i ustawienie tyłu na odpowiednią wysokość.

 

Sprawdź jeszcze czy masz aku po prawej i cała resztę sprzętu audio po lewej poprawnie przykręconą. Też potrafiło mi tłuc.

 

A ogólnie mając wcześniej touringa z nivo, obecnie ze sprężynami (oba zestawy fabryczne) mogę śmiało stwierdzić, że na sprężynach fura o wiele lepiej się zachowuje i tłumi. Jedyny minus to siadanie d... pod większym obciążeniem, choć z tym też dramaty nie ma.

Opublikowano

Kolega pisze że ma wersję bez nivo.

 

U mnie jest dokładnie taki sam objaw- tłucze i wali z tyłu, zero luzów (sprawdzane brechą), sporo rzeczy wymieniałem już w tym tuleje główne i nadal jest strasznie twardy tył. Sprawność amorków po 70%. Zostały chyba jeszcze sprężyny.

 

Sedan znajomego pod tym względem jest bez porównania... mięciutko na najgorszych dziurach, a prowadzenie w zasadzie takie same.

Opublikowano
Kolega pisze że ma wersję bez nivo.

 

U mnie jest dokładnie taki sam objaw- tłucze i wali z tyłu, zero luzów (sprawdzane brechą)

 

Musi być jakaś przyczyna, niemożliwe żeby tak to było skonstruowane, ja myślałem że to mogą być właśnie główne tuleje belki, albo amortyzatory.

Za 2 tygodnie w drodze do PL w okolicach Wrocławia umówiłem się z warsztatem który naprawia samochody BMW, mam nadzieję że będą mi w stanie powiedzieć coś więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.