Skocz do zawartości

F10 520d xDrive - pakiet BRI na trzeci rok - czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

po dłuższej przerwie wróciłem do marki i kupiłem (jak w tytule) F10 520d xDrive rok 2015 automat w ramach programu 'premium selection'. Aktualny przebieg 30 tys km. Auto ma uruchomiony pakiet naprawczy BRI do 06/2019 czyli jeszcze 2 lata. Mam możliwość wydłużenia pakiety o dodatkowy rok (do 06/2020) za ~4,5 pln netto.

 

Średnio rocznie robię ~25k km zatem najprawdopodobniej dobiłbym do 100k przebiegu w okresie 'ochronnym' (jeśli nie rozszerzę to dojadę max do 80k).

 

Będę wdzięczny za Wasze opinie i sugestie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dziwne że masz możliwość wydłużenia pakietu. Przecież ostatnio było głośno że można przedłużać maksymalnie do 31.03.2017r. Jeżeli ktoś nie przedłużył do tej pory to w serwisach twierdzili że po 31 marca 2017 nie będzie już można przedłużyć gwarancji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalnie napisałbym, że warto wykupić bez mrugnięcia okiem, bo F10 to dosyć skomplikowane auta i zwłaszcza w egzemplarzach lepiej wyposażonych - po prostu ma się co psuć :twisted:

Ale od końca zeszłego roku, kiedy BMW zaczęło majstrować przy BRI - pakiety dla F10/F11 bardzo podrożały i już teraz przedłużenie gwarancji takim oczywistym jak dawniej nie jest...

Zwłaszcza 5-ty i 6-ty rok BRI jest teraz bardzo drogi.

 

Ja mam aktualnie wykupione BRI na 5 lat - i pomimo tego, że rozszerzenie do 5-tego roku dokupowałem w marcu br. już po podwyżce - to w moim wypadku inwestycja zwróciła się w naprawach gwarancyjnych.

Cóż, chyba każdy musi sobie przekalkulować czy w takim wypadku jak u Ciebie lepiej zapłacić 4500 zł za święty spokój, czy też może zakładać że awarii nie będzie, a jak będzie - to naprawa poza ASO zamknie się w tych "zaoszczędzonych" 4500 zł...

 

@unky,

BMW sprzedaż auta z PS traktuje jako sprzedaż auta nowego - dlatego jest możliwość wykupienia BRI, tak jak przy nowym aucie.

Opublikowano

@Pe.te dzięki za info. Mógłbyś przybliżyć z czym konkretnie miałem problemy oraz +/- przy jakim przebiegu?

 

Nurtuje mnie na ile ryzykowany jest ten prognozowany odcinek ~75-100k km, który prawdopodobnie byłby objęty trzecim trzecim rokiem pakietu. Czy z doświadczeń użytkowników tego modelu stosunkowo często zdarzają się usterki przy tym stanie licznika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z dużych wymian (ok. 65.000km) miałem wymieniane wszystkie wtryskiwacze + komputer sterujący + komplet okablowania wtrysków.

Samo to przekroczyło zapłaconą przeze mnie kwotę BRI :wink:

Oczywiście gdybym nie robił tego w ASO to pewnie kosztowałoby ponad połowę mniej.

 

Poza tym to dużo drobnych, uprzykrzających życie rzeczy, z którymi pewnie bez gwarancji dałoby się jeździć, ale byłyby denerwujące.

A to wibracje przenoszące się na nadwozie (wymiana na gwarancji wszystkich poduszek silnika).

A to niedziałajacy automatyczny obieg wewnętrzny (wymiana czujnika, żaluzji zamykających obieg, sam sterownik klimy chyba został ten sam, tylko przeprogramowany).

A to same z siebie "rozjechały" się światła inteligentne (chodzi o Selective Beam, czyli maskowanie wiązek świateł drogowych) - tu konieczna była kalibracja za pomocą specjalnej "maszyny" (montuje się dodatkową kamerę na rozpórkach na silniku i za pomocą specjalnej tablicy kontrolnej kalibruje się system). Problem w tym, że tych "maszyn" w Polsce podobno jest tylko kilka i ASO pożyczają je sobie między sobą - więc ciekaw jestem ile poza gwarancją taka usługa kosztuje :wink:

A to szwankowały mi fotele komfortowe - coś w nich trzeszczało i zgrzytało (tu pomogła tylko regulacja i smarowanie, ale trzeba było rozebrać fotele).

A to skropliła mi się woda w kierunkowskazie w lusterku (wymiana).

Poza tym kilkukrotne przeprogramowywanie auta (najczęściej przy okazji przeglądów) z uwagi na różne drobne dolegliwości (choć pogorszenie płynności zmiany biegów skrzyni już takim drobiazgiem nie było; po upgrade softu i wyzerowaniu adaptacji skrzynia zaczęła pracować dużo lepiej)

Trochę się tego przez 4 lata uzbierało, wszystkiego nie wymieniłem bo już nawet nie pamiętam...

 

Ale - wbrew pozorom - jestem bardzo zadowolony z tego auta. I muszę przyznać, że wszystkie awarie były przez ASO usuwane naprawdę szybko i właściwie za pierwszym podejściem.

Choć bez gwarancji moje zadowolenie byłoby na pewno mniejsze :mrgreen:

 

Ja generalnie kupuję dobrze wyposażone auta, więc też i ryzyko awarii jest większe.

Po poprzednich autach nauczyłem się już, że w takim wypadku brak gwarancji potrafi mocno zaboleć. Dlatego "od kilku aut" mam zasadę że wykupuję gwarancję na tyle ile chcę danym autem jeździć i 2-3 miesiące przed upływem gwarancji sprzedaję auto. Ma to dodatkową zaletę, że auto na gwarancji dużo łatwiej jest sprzedać i ponadto ma się z głowy ewentualne problemy natury technicznej, które wynajdzie kupujący...

Opublikowano
Dzięki za szczegóły. Konsultowałem temat jeszcze w zaprzyjaźnionym serwisie i opinia jest jednogłośna -> brać. Tak więc biorę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sumie to i tak dobre auto trafiłeś, które ma wykupiony BRI do 4 roku, bo zaoszczędziłeś sporo.

To w autach PS raczej rzadko się zdarza.

 

Ja przez moment zastanawiałem się nawet nad wykupieniem BRI na 6 rok (głównie z uwagi na fakt, że w przyszłym roku kiedy planuję wymienić auto - nie bardzo mam na co zmienić).

Ale cena prawie 8000 zł za 6-ty rok gwarancji trochę mnie ostudziła :mrgreen:

To już jest poziom cenowy gwarancji w Porsche...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.