Skocz do zawartości

E39 530i 231km,moc 162km(rozwiązanie: zapchany katalizator)


karusek65

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W sterowniku można to wyłączyć za pomocą odpowiedniego programu lub założyć tzw. eliminatory sond,tylko nie wiem czy pomogą w tym przypadku
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i probpem z checkiem i sondami najprawdopodobniej zostal zarzegnany. Okazalo sie ze zamienione byly wtyczki na lambdach przed katami dzis to zauwazylem. Zamiemilem zalozylem tez orginal przeplywke co mialem od niej i wszystko wtocilo do normy. Lambdy wszystkie ladnie pracuja. chec sie nie swieci. Teraz trasa i zobacze efekty. Jeszcze przydalo by sie ja schamowac. Ipytanie co to moze byc za blad poduszki mrsa vorne rechts?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/bmw-e46-m54-m52-sportowy-kolektor-wydechowy-barany-i6845011121.html

Przesadziłem ale 20 kunia jest realne sprzedaj te katy i kup to sam się nad nimi zastanawiam :norty:

A błąd od poduszki to może być wszystko po pierwsze podładuj aku potem sprawdź na kompie jaki błąd skasuj i tyle jeśli powróci ten sam to będziesz wiedział czy to mata zajętości fotela czy napinacz pasa czy inne cholerstwo bo to może być wszystko nawet słaby akumulator.

I pytanie sam wymieniałeś katy? Trzeba rozpinać zawieszenie, żeby wyszedł ten krótki kat 1 od tyłu auta?

Kupowałeś nowe śruby uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do eliminacji sond za katami to gdy komuś nie przeszkadza Check Engine wystarczy odpiąć sondy za katami. Gdy chce się to zrobić bez Check Engine, to wgrywa się soft tzw. EU2 czyli przystosowany do norm bez KATów i wtedy komp nie pobiera odczytów z sond za katami bo dla niego nie istnieją więc nie ma Check Engine. Jest to bardzo pomocne gdy ktoś ma właśnie jak Ty rozpuszczone KATy i chce się ich pozbyć. Wywalenie katów gdy nie ma odczytów sond za katami nie ma negatywnego wpływu na moc i moment, gdyż żadne ciśnienie wstecznie nie zachodzi w silniku 4T. To nie jest 2T. Silnik 4T to pompa powietrza a CATy specjalnie mają większy przekrój, aby zachować taki sam przepływ jak reszta wydechu. Wywalenie katów da nam dalej taki sam przepływ.

 

EU2 trzeba wgrać np przy pomocy WINKFP do komputera silnika. Bardzo jest to popularne w USA, ludzie wgrywają EU2 nawet jak nie wywalają katów i stwierdzają delikatny przyrost mocy na hamowni oraz lepsza reakcje na gaz. Chodzi o to, że sondy za katem czasem osłabiają moc gdy np wykrywają, że KAT zaczyna się przegrzewać lub się nie dogrzewa i manipulują mieszanką aby zwiększyć lub zmniejszyć temperaturę KATa. Jak to może działać w aucie, które ma już z 17 lat i bóg wie w jakim stanie KATy. Wystarczy trochę pojeździć z lewym powietrzem na ubogiej mieszance i KATy się dosłownie zleją tworząc właśnie taki zator jaki widzimy tutaj. Sam się zastanawiam nad sprawdzeniem KATów i ew wgraniem EU2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katy w sumie wlozylem do niej nowki sztuki.Teraz fajnie zaczela chodzic. Gdybym wiedzial wczesniej ze mozna wrzucic programnna euro 2 to bym niepotrzenie wydawal 1600zl za komplet nowych. W przyszly tygpdniu jade na homownie do wrocka zobacze ile przybylo i wrzuce wykres.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz, czy z katami w takim stanie, miałeś jakieś inne objawy poza brakiem mocy? Szła na niskich a potem moc spadała czy cały zakres? Jakieś dziwne dźwięki, brzęczenie czy zupełnie nic tylko brak mocy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie ja mulilo w kazdym zakresie. przy upuszczaniu gazu dzwonilo w wydechu. jedna sonda bardzo nisko pracowala w sumie caly czas na 0.2v i mqx krecila sie do 6000. ciezko bylo ja bujnac do 200km. i nieraz smierdzialo olejem. aha i nieraz miala cofki na obrotach przy zmianie biegu np z 4500 na 4200 spadaly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jedna z sond za katem ma u mnie podobny problem ale odczyt jednej sondy za katem nie spada ciągle, tylko tak jakby coś się zawiesza i na tym jednym banku sonda za katem leci w dół i czuć odczuwalny spadek mocy. Normalnie bym tego nie zauważył, ale jechałem autostradą 200 km z laptopem na siedzeniu i obserwowałem co i jak. Sprawdziłem już wszystko i wszystkie pozostałe sondy działają prawidłowo. Zostały tylko katy, chyba jednak muszę je zrzucić i tam zerknąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no do katów ciezko bedzie zagladnac chyba ze kamera, bo sa one akurat na zakrętach. A miałeś kiedyś wypadanie zapłonu i było czuć nieraz spalony olej??

Jezeli chodzi o sportowe kolektory to pewnie tak ale pewnie za tym idzie zrobienie do tego juz calego wydechu i fajnie bylo by zrobic dolot, i pod to program i wtedy pewnie mialo by to sens. Bo znajac zycie jak by sie zalozylo same kolektory sportowe to by wywalalo bledy sad co pewnie w m54 skutkowalo by spadkiem mocy. Naprawde te m54 sa jakies dziwnie, Mialem kiedyś m52b25 to sie z nim nic nie dzialo a latal jak szalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Donkazo jeśli nikt nie robił flashowania ECU na EU2 i sondy za katem dalej działają czyli zostały tylko wywalone katy, to oczywiście. Jeśli nie ma kata to trzeba wgrać oprogramowanie takie, które o tym wie, że tego kata nie ma. W Europie nie jest to aż tak popularne jak w USA, wystarczy poczytać ich fora i wyniki z hamowni. U nich to wygląda trochę tak jakby każdy miał hamownię w garażu. Cokolwiek zmienią od razu mają wykres na potwierdzenie :D

 

karusek65 spadek mocy i błędy będą jak się tylko wywali katy i nie zrobi nic innego, bo katalizator oraz sondy za nim są dla normy EU4 i komputer na tym sofcie będzie tego wymagał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulter dedykowany bardzo delikatny pomruk, tylko nieco głośniej od serii lub Magnaflow droższe i głośniejsze niestety są to uniwersalne puszki i trzeba dorabiać mocowania. Ewentualnie firma Proex robi na zamówienie jaki chcesz, ale ostatnio chyba mają więcej opinii na nie...
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Remusa w m54b30 e60 kupiłem za około 500 zl daje bardzo fajny basowy pomruk. Ale polecam firmę Mgmotorsport i pytałem o przelot do e60 koszt 700 zł a już za 900 zł jest tłumniczek w wersji race. Oczywiście do samodzielnegozamontowania :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam mam znów do was zapytanie o wnetrze. Mam wszystkie w niej wyjscia pod elektryczne fotele ale ktos je zadziubał. I teraz pytanie czy z angola podejdze elektronik odnoscnie pamieci pod fotel pasazera. Czy szukac z europejczyka.?? Edytowane przez karusek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dodam w temacie, że ja również miałem zapchany katalizator. Objawów brak, wszystko idealnie równo pracowało, zero błędów, stabilne obroty itp. Jedyny problem, to że jakoś tak słabła ze wzrostem prędkości i obrotów a przecież z obrotami to powinno być odwrotnie. Powyżej 100 km/h już słabo reagowała na gaz itp wyprzedzanie na autostradzie bardzo zamulone mimo iż normalnie osiągałem 150-170 km/h tyle, że powoli się rozpędzało. Trochę za słabo jak na 192 KM bo 0-100km/h wyszło mi 12-14 sek. gdzie powinno być 8,1 sek a przepływka ma idealne odczyty, około 400 jednostek przy pełnym bucie przy 5-6 tys obrotów. Oddałem do mechanika, mówi, że katalizatory były otwierane, nie chciał zdejmować bo dużo roboty, cały kolektor wydechowy trzeba zdjąć, ale nie dałem mu spokoju, kazałem wyjąć rozciąć i sprawdzić jak to wygląda. No i faktycznie ktoś tam już wyjmował trochę, bo wyjęta była ceramika, ale przecież przed ceramiką jest jeszcze taka blaszkowata siateczka i to ona była cała zapchana. Po wywaleniu wszystkiego, wgraniu softu do DME pod Euro2 czyli bez sond za katalizatorem auto normalnie pocisk. Aż mi oczy wyszły na wierzch, że to auto może tak jeździć. Jeśli macie dobre odczyty z przepływki, nie bierze wam oleju i ogólnie dobrze pali ale jakoś tak słabo idzie, polecam zerknąć na katalizator a najlepiej wyciąć go zapobiegawczo, wgrac soft pod EU2 i odpiąć sondy za katalizatorem. Błędów na tym sofcie od sond nie będzie. Polecam.

 

Propnuję zmianę tematu na: E39 530i 231km pomocy po hamowni moc 162km(rozwiązanie: zapchany katalizator) czy coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.