Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Moje pytanie jest nastepujace : Czy w BmW E 39 520i są regulowane kąty czy są na stałe.Po wymianie sworznia wahacza i łączników stabilizatora ustawiać tylko zbieżność czy również kąty (jeśli są regulowane) ?

 

Prosze o info

 

Z góry dzięki

 

Pozdr.

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

W przednim zawieszeniu regulacji kątów nie masz. Jedynie na tylniej osi jest owa regulacja.

Poproś o zrobienie zbieżności i o sprawdzenie kątów pochylenia kół oraz wyprzedzenie koła, tak dla własnej świadomości.

Opublikowano
kąty nie regulowane swożnia wachacza brak występuje cały wachacz i jak wszysko jest git przed wymianą wachacza czyli zbieżność to ewentualnie można sprawdzić po wymianie a łącznik to kosmetyka po wymianie nic sie nie dzieje z geometrią
BMW sie nie psuje
Opublikowano

Dzieki Robert i Marek za info :modlitwa:

 

pozdrawiam :)

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
Kurcze jestem w kropce - to są te kąty regulowane czy nie ? :roll:
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
z tego wynika że tył ma regulowane kąty tak jak napisał Robert tak ?
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Tak.

W tylniej osi masz regulowane kąty oraz zbieżność.

W przedniej osi tylko zbieżność. Ale poproś o sprawdzenie kątów pochylenia i kątów wyprzedzenia koła i czy mieszczą się w normie katalogowej producenta.

Będziesz miał świadomość, że wszystko w przednim zawieszeniu jest proste i auto nie ma prawa zachowywać się w dziwny sposób na drodze. Będzie to również podstawa do równomierności zużywania się opon i co za tym wszystkim idzie - bezpieczeństwo oraz komfort psychiczny :D

Opublikowano

ja tez musze sie udac na ustawie geometri bo tylbne oponki mi zdzierała srodkiem, a teraz założyłem nowe aluski z oponami to troche ich szkoda :)

 

Czyli zawieszenie ma tak samo jak w e36 tył regulacja katów i zbieznosci, a przod tylko zbiezność:) Dobrze wiedziec

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Podepne pod ten temat żeby nie zakładać nowego :

 

Mam spory problem - przedwczoraj odebrałem auto od mechaniora (coś pukało przy wolnej jeździe z prawej strony - chciałem to wyeliminować i chciałem również wymienić płyn hamulcowy oraz olej w dyfrze)Wszystko niby zostało zrobione.Dziś jadąc w trase (na sczęście krótką) stwierdziłem że już przy 80km/h dosyć mocno trzęsie kierownicą (po 120 ustaje) oraz auto delikatnie nosi po drodze,na moje oko również auto jakby zrobiło się głośniejsze i pojawił się (a moze już był) taki terkot na wolnych (może tak ma być?)

 

gość wymienił : i tu nie wiem czy nie zostałem oszukany ponieważ Marek napisał że w e39 nie ma sworzni wachaczy a na fakturze jest napisane że wymienione zostało własnie sworzeń wachacza 2 sztuki,łącznik stabilizatora p-lewy i p-prawy oraz łącznik stabilizatora T (?) 2 sztuki ,wymieniony został też olej w dyfrze (castrol saf-x olej gl5) i płyn hamulcowy.Delikatne pukniecie od czasu do czasu przy wrzuceniu jednynki to wina delikatnego luzy między wałem a jakimś talerzem i żeby tego nie ruszać bo na 100-150 tyś starczy i potem ewentualnie.na razie nie zaczepiać.

 

Co koleś spartolił i co musi poprawić ? (mam 6 miechów gwarancji).Przedtem auto było stabilne i nie wyrywało kierownicy,było też chyba cichsze i nie chrobotało na wolnych (dzwięk ala nowoczesny diesel przy pasku klinowym ale możliwe że tak ma być - ?).Czy oszukał mnie z tymi 2 sworzniami wachacza ? Czy trzeba ustawiać zbiezność i katy z tyłu ?

 

Prosze o szybką i fachową pomoc

 

Z góry dziękuje

 

Pozdrawiam

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
To jest właśnie Polska . Też muszę jechać na sprawdzenie geometrii i zawieszenia ,ale w tym kraju to się boję. Bezrobocie ok. 20% ,a nie ma fachowców . Niedługo to będziemy się leczyć u szamanów ,a samochody będą nam naprawiać złodzieje ,bo ukradną i kupimy sobie drugi .
Opublikowano

Masz sporo racji - jeżeli gość coś "przekręcił" to mam fakture z jego pieczątką i podpisem i podam bereta do sądu - nie bede się szczypał !

 

Do tego zaczęła palić mi się dzisiaj lamka od poduszek :evil:

 

Co jest ? :modlitwa:

I na poprzednie pytania ktoś by odpowiedział ? :modlitwa:

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
Nie jest dobrze.Twoje objawy po odebraniu auta wyglądają jakby ktoś sobi ejazdę próbną zrobił i coś zniszczył.Zobacz podwozie i przód.Może sąjakieś slady.Sworznie nie występują odzielnie .Wymienia sięcały wahacz w którym są sworznie osadzone(jest on aluminiowy i nierozbieralny).Obejrzyj dokładnie koła czy nie jest nigdzi efelga wgnieciona.Z tego co piszesz to się włosy jeżą na głowie.Napisz jak siesprawa zakończyła.
Opublikowano

U mnie też był sworzeń do wymiany ale kupowałem cały wahacz - jedyne co w nich (wahaczach) da się zrobić to tuleje wymienić.

Warsztat gdzie robie auto zajmuje się tym ok 13 lat a głównie robią BMW więc by powiedzieli raczej gdyby się dało sam sworzeń wymienić.

Dziwna sprawa - raczej jak jest faktura to się wałków nie robi ponieważ jest papier na to - przyznam się, że nie wiem co o tym myśleć

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

Przede wszystkim jakie masz ceny poszczególnych części na fakturze. Części te nie należą do tanich, a przy ich niskich wartościach na fakturze można coś podejrzewać.

Druga kwestia to sprawdź czy koła zostały dokręcone. Bicie podczas jazdy przy takiej prędkości może świadczyć o luźnym kole - chyba że skrzywili felge.

Co do kontrolki AirBag to nie ma ona nic wspólnego z tym co robili, ale może być sytuacja, że jeden z czujników w siedzeniu tworzy mały problem.

Zastanawiam się jednak, czy tym samochodem podczas jazdy próbnej kierowca nie miał jakiegoś zdarzenia - wpadnięcie w dziurę, uderzenie w krawężnik itp. To by tłumaczyło wiele obecnych objawów. Ale jaka jest prawda nie wiem. Uważam jednak, że koniecznie musisz ten proceder wyjasnić. Odpowiedni dział tego forum tylko czeka na opinie użytkowników aut marki BMW. W polsce jest wiele warsztatów i wiadomo każdy chce jakoś żyć. Ale tego typu stan auta po naprawie, nie może być, daremną kroplą w morzu świadczonych usług, przez punkty napraw do tego nienadających się.

Opublikowano

Na początku dzięki koledzy za odpowiedzi.

Sprawa się wyjaśniła - koleś który zakładał koła zapomniał (albo chciał zapomnieć- zarzekał się że zapomniał więc nie posądzam-chociaż ciężko było w to uwierzyć) założyć ringów do felg alu - po zalożeniu problemy zniknęły.

Części na fakturze były w normalnych cenach i wszystko było - więc jest ok

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrówka :)

 

Ps.Z tym delikatnym puknięciem od czasu do czasu przy wrzucaniu jedynki większość speców (włączając aso) mówi że tak może być i to norma w betach które nie sa nowe i każą nie ruszać (jakiś delikatny luz między talerzem a wałem - nie wiem czy dobrze zrozumiałem) - co wy sądzicie ?

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Uderzenia przy wrzucaniu jedynki, albo wstecznego, a czasem nawet podczas jazdy spowodowane są luzem na przegubach. Luz ten jest stosunkowo mały, lecz przełożenie dyfra sprawia że na wale napędowym jest luz trzy lub cztero krotnie wiekszy. Nie oznacza to konieczności wymiany, lecz z czasem staje się to uciążliwe.

 

Co do dziwnych objawów po odebrania auta, wszystko się wyjaśniło - zapomnieć zdarza się każdemu.

Jaki błąd był przy AirBagu?

Opublikowano
Podczas odkurzania zruszyłem jakąś wtyczke pod siedzeniami.Dostałem rade aby podczas odkurzania mieć wyłączoną stacyjkę
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.