Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dłuższego czasu bezskutecznie próbuję skomunikować się ze sterownikami w moim X6 E71 .Kilkukrotnie instalowałem różne wersje INPY i bazy danych.

Kabel Viakena , łączy się z autem ( czarne kropeczki przy Battery i Inigition ) ,Windows 10 64b ( instalacja ze zgodnością , statut OBD wszystko na OK )

Problem polega na tym ,że w momencie gdy menu wyboru sterownika przejdę do "ENGINE" i wybiorę mój silnik oznaczony jako N57 to po chwili otrzymuję info :

"FEHLER! Aufruf uber Gruppendatei:G_MOTOR.GRP

IFH-0018;INITIALIZATION ERROR"

Co ciekawe spróbowałem wybrać inny silnik i sprawdziłem ,że np z N54 bez problemu otwiera się kolejne MENU z wyborem kolejnych funkcji.

Z innymi sterownikami też nie mogłem się połączyć ( INSTRUMENT CLUSTER ) . Ta sama sytuacja z błędem tle ,że tym razem "Gruppendatei: D_KOMBI.GRP.

Czy ktoś z Kolegów miał podobne problemy ?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brak odpowiednich plików w folderze EDIADAS/ECU ?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie wchodzisz przez ten plik

ENTRY= DDE73N57,DDE 7.3 für N57,

sa też inne w INPA Fxx do N57,

wpisz do menu E70

te pliki w (C:\EC-AAPS\INPA\CFGDAT\ E70.ENG (otwórz w notatniku )

skopiuj i wklej tam, gdzie silniki (MOTOR)

 

ENTRY= AUTMOT1, Automatic Motor Selection,

ENTRY= dde73n57,DDE 7.3 für N57 dde7n57,

ENTRY= dde7uds, dde7uds N57,

ENTRY= dde72n57, dde72n57,

ENTRY= dde73kwp ,dde73kwp,

 

działają tylko z najnowszą wersja inpa

polecam też TD-530 tak samo sie wpisuje

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG I-Stufe/Gesamt FS,

skanuje cały samochód i powininno wykryć silnik zidentyfikować i zczytać błędy (z całego samochodu )

Opublikowano
Pewnie wchodzisz przez ten plik

ENTRY= DDE73N57,DDE 7.3 für N57,

sa też inne w INPA Fxx do N57,

wpisz do menu E70

te pliki w (C:\EC-AAPS\INPA\CFGDAT\ E70.ENG (otwórz w notatniku )

skopiuj i wklej tam, gdzie silniki (MOTOR)

 

ENTRY= AUTMOT1, Automatic Motor Selection,

ENTRY= dde73n57,DDE 7.3 für N57 dde7n57,

ENTRY= dde7uds, dde7uds N57,

ENTRY= dde72n57, dde72n57,

ENTRY= dde73kwp ,dde73kwp,

 

działają tylko z najnowszą wersja inpa

polecam też TD-530 tak samo sie wpisuje

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG I-Stufe/Gesamt FS,

skanuje cały samochód i powininno wykryć silnik zidentyfikować i zczytać błędy (z całego samochodu )

 

Dziękuję za odpowiedź , wypróbuję ten sposób ,

jak na razie zainstalowałem sobie ISTA-D a dzisiaj jeszcze ISTA-P.

Dotychczas wypróbowałem ISTA-d i nawet z sukcesem połączyłem się z moim X6.

Chciałbym "dokodować " niektóre funkcje np kierunkowskazy w HUD ale mszę trochę trochę poczytać na ten temat albo poszukać jakiegoś manuala.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko pamiętaj jak używasz ista P bez icom tylko emulator ICOM K-dcan interfejsem to nie wolno ci programować sterowników

zniszczysz sterowniki jak bedziesz zwykłym interfejsem w ista P programiował ,

zawsze ista p od e60 odznacza wszystkie sterowniki do aktualizacji w których jest dostepny nowszy program , trzeba usunąć z planu aktualizacji

programowanie ,dopiero można kodować , zawsze sprawdzaj cały plan ista P czasami sam dodaje jakieś programowanie .

Opublikowano
Tylko pamiętaj jak używasz ista P bez icom tylko emulator ICOM K-dcan interfejsem to nie wolno ci programować sterowników

zniszczysz sterowniki jak bedziesz zwykłym interfejsem w ista P programiował ,

zawsze ista p od e60 odznacza wszystkie sterowniki do aktualizacji w których jest dostepny nowszy program , trzeba usunąć z planu aktualizacji

programowanie ,dopiero można kodować , zawsze sprawdzaj cały plan ista P czasami sam dodaje jakieś programowanie .

 

Muszę Ci powiedzieć ,że uchroniłeś mnie przed samobójem :shock: .Wielkie dzięki . Zazwyczaj postępuje ostrożnie w tych sprawach ale mógłbym nie doczytać lub nie dostrzec tego zagrożenia

Oczywiście korzystam z emulatora i z Twojej odpowiedzi wywnioskowałem ,że przed zatwierdzeniem zmian ,jest opcja odznaczenia aktualizacji sterowników.

Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie i podpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie :nienie: , sama ISTA P odznaczy programowanie , musisz to usunąć klikasz po zczytaniu na sterownik na drzewie i druga zakładaka usuń wszystkie działania

dopiero możesz sobie odznaczyć kodowanie ,

zaznaczy sama tylko te sterowniki do programowania w któych jak pisałem jest dostepana aktualizacja ,

jest szanasa że już wszystkie sa aktualizowane i nic nie zaznaczy może poza CAS 3 dlatego uważaj.

Opublikowano
Nie :nienie: , sama ISTA P odznaczy programowanie , musisz to usunąć klikasz po zczytaniu na sterownik na drzewie i druga zakładaka usuń wszystkie działania

dopiero możesz sobie odznaczyć kodowanie ,

zaznaczy sama tylko te sterowniki do programowania w któych jak pisałem jest dostepana aktualizacja ,

jest szanasa że już wszystkie sa aktualizowane i nic nie zaznaczy może poza CAS 3 dlatego uważaj.

Dziekuję za informację.

Dziś spróbuję połączyć się poprzez ISTA-P. Będę ostrożny , nic nie będę programował tylko sprawdzę jak to wszystko wygląda.

Byłem z autem w serwisie BMW na wgranie polskiego języka ale nie mam wiedzy czy przy okazji zostały uaktualnione sterowniki.

Mam pytanie , czy program z zasady zakwalifikowuje wszystkie sterowniki do update czy tylko ten , który wybrany został do modyfikowania ?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszytkie sterowniki do których jest aktualizacja dostepna , nie tylko ten który kodujesz modyfikujesz,

W zasadzie ista P w serwisie nie ma opcji profilu expert mode czyli usunięcia z planu aktualizacji sterowników

więc teoretycznie powinieneś mieć wszystkie sterowniki zaktualizowane , a pewnie za darmo ci tego nie zrobili ,

nie używają NCS,WINKFPT/NFS to program lini produkcyjnej ,chyba że jak to w Polsce potrafia sobie radzić ze wszystkiem jak potrzeba :D

mi NCS w CIC zrobienie języka polskiego zajmuje ok 1minuty w seri E ,

ESYS w F seri podobnie ,

ista P bez aktualizacji sterowników np CIC (pierwsze CIC wymagaja aktualiacji dla języka polskiego )

ok5 minut zczytanie całego samochodu , wygenerowanie kodu IBAC (oni sciągają z ASAP) i kodowanie ok 2minut na wykonanie całego planu

Ile zapłaciłeś za pl w CIC tak z ciekawości pytam nie znam serwisowych cen .

Opublikowano
Wszytkie sterowniki do których jest aktualizacja dostepna , nie tylko ten który kodujesz modyfikujesz,

W zasadzie ista P w serwisie nie ma opcji profilu expert mode czyli usunięcia z planu aktualizacji sterowników

więc teoretycznie powinieneś mieć wszystkie sterowniki zaktualizowane , a pewnie za darmo ci tego nie zrobili ,

nie używają NCS,WINKFPT/NFS to program lini produkcyjnej ,chyba że jak to w Polsce potrafia sobie radzić ze wszystkiem jak potrzeba :D

mi NCS w CIC zrobienie języka polskiego zajmuje ok 1minuty w seri E ,

ESYS w F seri podobnie ,

ista P bez aktualizacji sterowników np CIC (pierwsze CIC wymagaja aktualiacji dla języka polskiego )

ok5 minut zczytanie całego samochodu , wygenerowanie kodu IBAC (oni sciągają z ASAP) i kodowanie ok 2minut na wykonanie całego planu

Ile zapłaciłeś za pl w CIC tak z ciekawości pytam nie znam serwisowych cen .

 

Cena to 970PLN brutto , trwało to około godziny , dodatkowo w cenie pełna historia serwisowa i co najważniejsze ramki pod tablice rejestracyjne M-Preformace :) :) :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Cena to 970PLN brutto , trwało to około godziny , dodatkowo w cenie pełna historia serwisowa i co najważniejsze ramki pod tablice rejestracyjne M-Preformace :) :) :)

To tak cena jak na bmw ASO przemilcze , jak pisałem oni nie sa organizacją charytatywną :D :D

Ja język polski w idrive robiłem przy okazji diagnostyki lub kodowania najczęściej ,

dodatkowo wygenerowanie pliki 1B dla kodu FSC , wygenerowanie FSC z pliki 1B dla aktualizacji map 2017 też robiłem wielu osobom za darmo przy okazji ,

mimo że kupno dwóch icom i wielu jeszcze innych urządzeń nie jest tanie i musiałem zainwestować ,

więc jak byś wpadł do mnie to pewnie by Cię duzo taniej kosztowało :D :D

Historie serwisową masz w BMW za darmo tylko dowód rejestracyjny pojazdu i dowód osobisty potwierdzający własność pojazdu ,

Za ramki M-Preformace musisz pewnie zapłacić , ja dostałem za darmo ale zwykłe białe z logo ASO BEST Auto Lublin i telefonem

Naucz się NCS a wszystko sobie sam zrobisz .

Magistrala w E70/E71 jest częściowo tak sama jak w modelach E9x i e8x tylko bardziej rozbudowana o dodatkowe sterowniki głównie komfortu , mulimedialne ,

mimo że jak wsiądziesz do E71 X6 to wydaje w porównaniu do zwykłej trójki technologia kosmiczną to bmw stosuje te same rozwiązania, więc częściowo możesz kożystać z tych samych rowiazań, co jest bardziej dostepne niz szukanie opisów dla E71 X6

Opublikowano

 

Cena to 970PLN brutto , trwało to około godziny , dodatkowo w cenie pełna historia serwisowa i co najważniejsze ramki pod tablice rejestracyjne M-Preformace :) :) :)

To tak cena jak na bmw ASO przemilcze , jak pisałem oni nie sa organizacją charytatywną :D :D

Ja język polski w idrive robiłem przy okazji diagnostyki lub kodowania najczęściej ,

dodatkowo wygenerowanie pliki 1B dla kodu FSC , wygenerowanie FSC z pliki 1B dla aktualizacji map 2017 też robiłem wielu osobom za darmo przy okazji ,

mimo że kupno dwóch icom i wielu jeszcze innych urządzeń nie jest tanie i musiałem zainwestować ,

więc jak byś wpadł do mnie to pewnie by Cię duzo taniej kosztowało :D :D

Historie serwisową masz w BMW za darmo tylko dowód rejestracyjny pojazdu i dowód osobisty potwierdzający własność pojazdu ,

Za ramki M-Preformace musisz pewnie zapłacić , ja dostałem za darmo ale zwykłe białe z logo ASO BEST Auto Lublin i telefonem

Naucz się NCS a wszystko sobie sam zrobisz .

Magistrala w E70/E71 jest częściowo tak sama jak w modelach E9x i e8x tylko bardziej rozbudowana o dodatkowe sterowniki głównie komfortu , mulimedialne ,

mimo że jak wsiądziesz do E71 X6 to wydaje w porównaniu do zwykłej trójki technologia kosmiczną to bmw stosuje te same rozwiązania, więc częściowo możesz kożystać z tych samych rowiazań, co jest bardziej dostepne niz szukanie opisów dla E71 X6

 

Wiesz , ja wszędzie mam daleko :D .Mieszkam na Mazurach i bliżej mam do Kaliningradu niż do Olsztyna :D . Diagnosta w serwisie też nie był dostępny od ręki. Czekałem na umówioną wizytę około dwóch tygodni.No ale cóż nie ma co biadolić ... jest zabawa są koszty :D .

Dotychczas gustowałem w Audi i praktycznie wszystko dałem rady ogarnąć .Mam oryginalny interface z Adako do VCDS. Trochę kosztował ale było warto. Została jeszcze A5 syna to się przyda.

Wracając do X6 to mapy mam 2017-2 WE.

Mam jeszcze pytanie czy jest możliwość zakodowania podobnej funkcji jaka jest w MB mojej żony , chodzi o to , że gdy prędkość spada poniżej 15km/h to automatycznie uaktywniają się czujniki parkowania i bodajże kamery.

W moim BMW mszę włączać je ręcznie oprócz cofania bo wtedy włączają się automatycznie. X6 to taka trochę katedra na kołach :D i taka funkcja byłaby przydatna przy manewrowaniu.

Opublikowano

Witam

Dziś znalazłem chwilę aby spróbować i przetestować połączenie poprzez ISTA-P.

Program uruchamia się ,emulator także ale przy próbie połączenia otrzymuję komunikat o błędzie.

Poniżej zdjęcia kolejnych okien programu.

Oczywiście tym samym kablem łączę się z autem poprzez ISTA-D bezproblemowo.

 

http://s6.ifotos.pl/mini/201707081_qpnhwsr.jpg

 

 

http://s10.ifotos.pl/mini/201707081_qpnhwqp.jpg

 

 

http://s6.ifotos.pl/mini/201707081_qpnhwqn.jpg

 

 

Występuje jeszcze błąd podczas zamykania programu ale związany jest on chyba z Netframework i przy zamykaniu nie ma istotnego znaczenia.

 

http://s5.ifotos.pl/mini/201707081_qpnhwqs.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie to do emulatora musisz skonfigurować sieć (trzeba wgrać emulator sieci nazwa NetwoekTool )

Połączenia sieciowe (karty sieciowe )

zmień nazwe wgranej sieci z Ethernet na USB (lub połączenia sieciowe ) (emulatora sieci który wgrasz)

skonfiguruj tą kartę sieciową USB

Własciwości

odznacz Protokół internetowy wersji 4 (TCP IPv4 )

po odznaczeniu kliknij Właściwości które bedą dopiero dostepne

odznacz uzyć nastepującego adresu IP

169.254.0.8

maska 255.255.0.0 sama się odznaczy

co do błędu net framework to misisz mieć najnowsze aktualizacje z microsoft i wgrać z torenta wszystkie aplikacje NET i inne nie może byc tego błędu

, jest jeszcze jeden powód tego błędu EDIABAS CIP w ISTA P

dwie wersje zainstalowanego EDIABAS mimo że w C:\Ediabas masz tylko jeden folder ale

jak miałeś zainstalowane Standard tools 2.12 i potem zainstalowałeś EDIABAS730.msi to tak nie wolno masz w rejestrze dwie wersje ediabas i dlatego taki bład

trzeba obie wersje odinsalować i dopiero ponownie zainstalować

najpierw Ediabas.msi

potem standard tools 2.12 ale usunąć z instalacji EDIABAS same tylko INPA/NCSEXPER/NFS

Opublikowano
Ogólnie to do emulatora musisz skonfigurować sieć (trzeba wgrać emulator sieci nazwa NetwoekTool )

Połączenia sieciowe (karty sieciowe )

zmień nazwe wgranej sieci z Ethernet na USB (lub połączenia sieciowe ) (emulatora sieci który wgrasz)

skonfiguruj tą kartę sieciową USB

Własciwości

odznacz Protokół internetowy wersji 4 (TCP IPv4 )

po odznaczeniu kliknij Właściwości które bedą dopiero dostepne

odznacz uzyć nastepującego adresu IP

169.254.0.8

maska 255.255.0.0 sama się odznaczy

co do błędu net framework to misisz mieć najnowsze aktualizacje z microsoft i wgrać z torenta wszystkie aplikacje NET i inne nie może byc tego błędu

, jest jeszcze jeden powód tego błędu EDIABAS CIP w ISTA P

dwie wersje zainstalowanego EDIABAS mimo że w C:\Ediabas masz tylko jeden folder ale

jak miałeś zainstalowane Standard tools 2.12 i potem zainstalowałeś EDIABAS730.msi to tak nie wolno masz w rejestrze dwie wersje ediabas i dlatego taki bład

trzeba obie wersje odinsalować i dopiero ponownie zainstalować

najpierw Ediabas.msi

potem standard tools 2.12 ale usunąć z instalacji EDIABAS same tylko INPA/NCSEXPER/NFS

 

Witam i dziękuję instrukcję.

Sprawdziłem ustawienia karty i są identyczne z przedstawionymi przez Ciebie.Nazwa też.

Ponieważ rzeczywiście miałem poprzednio zainstalowane Standard Tools , postanowiłem na próbę zmienić adres portu na Com9 . Zrobiłem próbę "off line " połączenia i błąd nie pojawił się jedynie okno z prośba o ręczne wprowadzenie VIN (oczywiście z racji tego ,że nie mógł odczytać go z auta ) natomiast przy zamykaniu programu sytuacja jest bez zmian - z błędem . Dziś jak znajdę chwilę to spróbuję połączenia z moim x6 przy zmienionym porcie .

 

Gdyby jednak nie udało się to mam drugiego LapTopa ,na którym nigdy nie było instalowane to oprogramowanie.

W związku z tym mam kilka pytań:

- czy lepiej zainstalować jako pierwszą ISTA-P i dopiero z jej poziomu zainstalować Ediabas 7.3 a następnie ISTA-D ?

-czy jest narzędzie do pełnej dezinstalacji tych pakietów oprogramowania , łącznie z czyszczeniem rejestru i AppData.

-czy wiadomo które klucze rejestru należy usunąć lub modyfikować aby usunąć ślady instalacji czy po prostu trzeba ręcznie szukać i czyścic ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie

Tak jak pisałem w powyższym poście , zmieniłem numer portu na Com9 i udało się nawiązać połączenie przynajmniej jak myślę jego namiastkę :)

Poniżej przedstawiam kilka zdjęć . Nie wiem czy informacje jakie pojawiały się w kolejnych oknach , są spowodowane tym ,że łączę się po przez D-CAN i emulator a także moja wersja ISTA-P jest nieaktualna ( albo jej baza danych ) ?

Pozdrawiam

http://s10.ifotos.pl/mini/201707151_qpwrenx.jpg

 

http://s5.ifotos.pl/mini/201707151_qpwreer.jpg

 

http://s5.ifotos.pl/mini/201707151_qpwreee.jpg

 

http://s10.ifotos.pl/mini/201707151_qpwrees.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sory, ale na zdjęciach nic nie widać , nie powiekszją się

baza danych nie może być nie aktualna dla ista P

w ISTA P program jest powiązany z bazą danych sp-daten i to jest kompet

jesli miałeś zaprogramowany samochód nowszą wersją ista P,lub ktoś coś robił np kodowanie i zapisał się nowy poziom integracji ,

to już starszą wersją ista P już nic nie zrobisz

jaką masz wersje ista P ??

Opublikowano

Moja wersja ISTA-P to 3.56

Rzeczywiście przy edycji zdjęć dałem ciała i postaram się to poprawić .

Tak jak wcześniej pisałem w ASO był wgrywany j.polski ale jakim i jaką wersją programu tego nie wiem.

Mam jeszcze pytanie czy zakup i korzystanie z Icom'a umożliwi sprawniejszą komunikację ?

Pozdrawiam i dziękuję za wyrozumiałość. :)

Opublikowano

Hardware to jedno a software to drugie. Jeżeli w ISTA jest coś sknocone, to czy przy używaniu ICOM czy Dcan rezultat będzie taki sam.

Popraw chociaż to zdjęcie błędem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W diagnozie i kodowaniu między K-dcan (u ciebie DCAN) a ICOM nie ma różnicy w szybkości działania ,

Dla pakietu Standard tools (INPA, NCS,Tool32 ) sprawniej operować K-dcan icom trzeba blokować i duzo rozkładania )

Dla ISTA D diagnoza do wersji 3.55 działanie ICOM i K-dcan nie ma różnicy

od wersji 4.02 ISTA + (rheingold ) juz ICOM o wiele sprawniejszy nie potrzeba emulatora do ksaowania błędów

Do programowania ISTA D i P (ważny też most ICOM B dla serii E tylko ) tylko i wyłącznie ICOM A i do serii E ICOM A +B do programowania Winkfpt też icom

Opublikowano
Hardware to jedno a software to drugie. Jeżeli w ISTA jest coś sknocone, to czy przy używaniu ICOM czy Dcan rezultat będzie taki sam.

Popraw chociaż to zdjęcie błędem.

 

Poniżej linki do zdjęć .

Mam nadzieje ,że teraz będą czytelne.

 

http://s6.ifotos.pl/mini/201707151_qpwnnwn.jpg

 

http://s5.ifotos.pl/mini/201707151_qpwnnqq.jpg

 

http://s2.ifotos.pl/mini/201707151_qpwnepp.jpg

 

http://s5.ifotos.pl/mini/201707151_qpwneph.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pierwszy opis to informacja abys podłączył ICOM B most nie widzi połączenia MOST , emulator jest jako ICOM A

czyli programowanie sekwencyjne (jeden po drugim kazdy sterownik osobno ) jak podłączysz ICOM A i ICOM B to zmieni się

na programowanie równoległe w paru cyklach sterowniki będą programować sie po kilka w tym samym momencie ,

moduł most i Bramka GW jest wykozystywana w takim samym stopniu do programownia sterowników DCAN i i MOST

Jak powiedziałem stopień integracji E070-16-11-500 to ista P 3.60 lub najlepiej nowszej

poszukaj takiej wersji i bedzie działać ista P

nie ma po co szukać nowszej jak 3.62 to koniec dla ISTA P zacznie się stopniowe wycofanie programowania dla serii F, G i I

ISTA P pozostanie tylko dla modeli old czyli serii E

funkcje programowania nowych modeli F,G , I przejeła ISTA+ (diagnostylko i programowanie )

Oczywiście można zmienić stopień intgracji Tool32 i oszukać ista P

Opublikowano
Czyli chyba jest tak jak DIN76 napisał. Masz starszą wersję ista/p.

 

Nie wiem jaka jest najnowsza dostępna Ista-p ale spróbuję znaleźć coś nowszego niż mam .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najnowsza wersja ISTA P jest 3.62.1.003 tak jest obecnie w serwisie i dostepna w BMW OSS

nie szukaj nowszej jak 3.61 ponieważ emulator icom cos nie chodzi dobrze ,

zreszta twórca Loadera już zrezygnował z emulatora icom .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.