Skocz do zawartości

niestabilana jazda(pływanie na drodze) e46


kaper311

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przedstawię sprawę od początku. Jestem włascicielem e46 2.0 d 2005 150 km m-tech touring od 7 lat. Wiadomo latka lecą i ostatnio od roku zacząłem wymieniac coś wiecej niż olej i filtry. Zależy mi by moje auto było w świetnej kondycji bo dużo jezdze i na długich dystansach. Dwumasa, komplet zawieszenia przód i nieco w tyle. Po wszystkich tych operacjach ingerencjach 2 mechaników mam auto wyposażone w nowe częci i masę dodatkowych kłopotów. Głównym jest pływanie auta na prostej drodze . Jego tak bym określił niestabilność. Objawia się to tym, że podczas jazdy szczególnie na wiekszych predkościach jest o wiele bardziej czuły na podmuchy, nierówności drogi i mam wrażenie że nie powraca kierownica w takim stopniu jak kiedyś na zakrętach. I tu zaczeła się moja batalia. Zmieniłem mechanika na tego co jak mi się wydawało mądrze gadał i zregenerowałem maglownicę. Nic to kompletnie nie dało. Dodam jeszcze że wszytkie części pakuję firmowe i takie co szły na 1 montaż. Minął już ponad rok i wydałęm masę pieniędzy. Jestem już załamany bo sam nie wiem co mam jeszcze zrobić i gdzie szukac kogoś kto mógłby coś porzytecznego z nim zrobić. Jak widać w Radomiu nie ma dobrych mechaników co nie mogę powiedzieć o Łodzi. Może ktoś z was doradzi co robić...może jakiś pomysł.

Jeszcse jedna sprawa podczas zakłądania spężym moj 1 mechanik stwierdził , że są założone nie na znaki i poprawili je. Nie zastanowiło mnie to ale pózniej jak zaczałem się doszukiwać przyczyn stwierdziłęm że musieli by tak założyć w Nimczech jak składali go nowego. Mój 2 mechanik stwierdził, że w BMW nie zakłąda się na znaki i moigą to poprawić ale nic to nie da a tylko bedzie mnie wiecej kosztować. Dodatkowo zaczeło mi ciąc opone od kierowcy z przodu i zimówkę i letnią.

Zimą jezdze na 205/55/16 latem przód 225/40/18 tył 245/40/18. Zbieżnośc ostatnia wyszła na zielono jedynie kąt wsz od kierowcy właśnie na czerwonym dokładnie lewy 4'38' prawy 5'08 i od czasu wumiany nie wiele się ta zależność zmieniała.

Wrzucił bym zdjecie całości ale nie wiem jak to zrobić.

Jeszcze jednow radomiu omijać Centrum Zawieszeń na Zbrowskiego. Gnoje i naciągacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnij najpierw tą geometrie. To nie jest normalne, że masz cofnięte lewe koło. Przy różnicy kąta WSZ auto jest właśnie czułe na podmuchy wiatru.

Nie zaliczyłeś krawężnika? Masz coś po prostu krzywe w zawiasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak nie masz geometrii to zjada Ci opony. Normalny objaw, jedź i ustaw wszystko jak trzeba u mechanika. Dodatkowo czasem geometrie dobrze zrobić jak wymieniasz wiecej elementów zawieszenia albo takich które są bezpośrednio związane z geometrią.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem dzieki za sugestię... Robiłem to 2 razy i 2 razy zle wyszło lewe koło podobny odczyt, wiec nie wiem czy to coś w związku z wymienionymi czesciami. Wcześniej było wszystko ok a nie przypominam sobie abym wjechał w jakiś dołek. Z resztą czy nawet gdybym zaliczył dołek to zmieniło by się na tyle że nie byli by tego w stanie skorygowac??? Trochę to dla mnie kupy się nie trzyma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu pochylenie koła nie da się regulować chyba a że kupisz specjalne dokładki. Można tylko drążkami zbieżny lub rozbieżny.

 

W takim razie koleś pisze bzdury?? Na piątek jestem tam umówiony wiec sam sprawdze czy kps jest rególowany.....

viewtopic.php?f=15&t=155430&hilit=kompletna+geometria+wszystko+na+ten+temat%3F%3F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie koleś pisze bzdury??

Nie zupełnie bo to nie jest przeznaczone do normalnej regulacji bo trzeba pina ścinać czyli modyfikować fabryczne ustawienia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się. Mam to samo. Auto ma swój tor, kierownice trzymam mocno prosto, a na koleinach raz w lewo raz w prawo. Przy prędkościach 140+ trzeba się zdrowo napocić bu utrzymać go na swoim pasie.

Ja wymieniłem wahacze z przodu, końcówki drążków. Mam minimalny luz na samym drążku, na tej gruszce którą też zamierzam wymienić. Zbieżność jest ok.

 

A co więcej mam pękniętą tuleję w prawym tylnym wahaczu i sądzę, że to ona może być problemem. Kupiłem, kwestia tylko wymiany.

Tuleja nr. 4 na fotce w linki poniżej:

https://www.qservices.pl/allegro/zawtyle46.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem coś podobnego, ale nie posiadając czasu na bawienie się z różnymi elementami hurtowo wymieniłem: wahacze z tulejami, kompletne drążki kierownicze, łączniki i poduszki stabilizatora przód, z tyłu zawieszenia nowe wahacze poprzeczne, wszystkie tuleje wahaczy, łączniki i poduszki stabilizatora, amortyzatory tył. ( Wszystko LMI, Sachs i BMW OE ). Po tym zabiegu za kierownicą usiadł użytkownik mocnej F10 i był mocno zdziwiony jak daleko za E46 jest F10 w precyzji prowadzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy robilem. Z tym tematem jest sprawa taka, ze ustawialem geometrie pojezdzilem chwile i robilem amortyzatory przednie i lozyska na nich. Po tym wprawdzie nie ustawialem bo jedni mowia ze po wymianie amorow sie ustawia drudzy ze nie ma to wplywu. Natomiast co by nie gadac to przed robota ale po geometrii tez tak bylo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze auto nie bylo obciazane przy ostatniej geometrii.

 

Ciezko mi powiedziec jak to z oponami jest bo jak mialem jeszcze zimowki to byl prawy zacisk przyrdzewialy i sie blokowal. Potem to zrobilem i zmienilem same opony na lato bo nie mam niestety drugiego kompletu felg. Nie mam tez z kim kol podmienic, widac nikt nie jest chetny. Powietrze w kolach rzecz oczywista i zawsze tak jak powinno byc. Jak zapakuje pasazera to odczuwalne bardziej to jest. Na autostradzie powinienem puscic kierownice i powinno jechac jak po sznurku a tu zaraz lece na pobocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
no i nadal nic... Geometria zrobiona przy obciążeniu w kieleckiej kijance. opony już nie tnie ale wozi go po drodze jak woziło. Sprawdzili mi jeszcse luzy w zawieszeniu i twierdzą że jest wszystko ok. No w końcu już zaiwestowałem trochę w to auto. Jedynie co mi jeszcze przychodzi do głowy to zle zrobiona regeneracja magla ale jak to stwierdzić??? Może jakiś łebski mechanik w okolicy Radomia, Kielc ogarniety w bmw?? Ma ktoś jakieś sugestie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.