Skocz do zawartości

Aktywny tempomat - zrób to sam ;)


alan66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

 

Mam pytanie, zna ktoś sposób lub magika który potrafiłby w F48 zrobić ze "zwykłego" tempomatu ten z opcji Asystent Kierowcy PLus? Czyli ten aktywny?

Teoretycznie ten sam hardware.

 

Zależało by mi na tym. Znam wady tego systemu ale w pogodne lato byłoby to miłym dodatkiem. Wiem, że niektórzy przy innych autkach takie przeróbki robili a tutaj w teorii chyba nie trzeba nawet hardware'u dorabiać poza przyciskami na kierownicy.

 

Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo potrzebny radar oraz zmiana modułu esp na taki co obsługuje aktywny tempomat.

Ponadto kodowanie. Generalnie z kilka tysięcy trzeba włożyć. Oczywiście się da, ale czy warto to już niech każdy sobie sam odpowie wg swoich możliwości.

Szukac firm co zajmuja sie retrofitem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W "zwykłym" F48 nie ma całego potrzebnego hardware - nie ma komputera o nazwie SAS, a jest on niezbędny do obsługi tempomatu Stop&Go.

Ten występuje dopiero jeśli auto ma opcję 5AS lub 5AT.

 

P.S.

Widziałem, że pytasz o rozbudowę w dziale F10/F11, napaliłeś się na ten tempomat adaptacyjny :mrgreen:

Tam to trochę inna bajka, bo seria 5 ma inną, dużo bardziej skomplikowaną strukturę control unit'ów niż X1... (poza tym - jak wiemy - tam jest radar wbudowany w zderzak)

Kolega powyżej dobrze zaproponował - z uwagi na to, że F48 to świeży model i "hobbistycznych grzebaczy" :wink: jeszcze jest mało, zwłaszcza że większość aut jeszcze na gwarancji - chyba najlepiej zacząć od firm profesjonalnie zajmujących się retrofitem BMW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Pe.te! :)

 

Zawsze go chciałem mieć bo dużo jeżdzę na tempomacie. Uważam że nawet jeśli będzie wykorzystywany latem w dzień to i tak swoje ugram na komforcie;)

Napaliłem się bo lubię mieć coś jeśli można. Z racji, że zapaliło mi się światełko, iż może można to zrobiłem się nadpobudliwy;D

 

Odnośnie SAS to przecież go mam;) Bo mam asystentów bez plusa. Więc SAS jest. Brak tylko przycisków na kierownicy i kodowania jak mniemam ;)

 

Poszukam zatem kogoś zajmujących się doposażaniem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam Was,

 

Mam pytanie, zna ktoś sposób lub magika który potrafiłby w F48 zrobić ze "zwykłego" tempomatu ten z opcji Asystent Kierowcy PLus? Czyli ten aktywny?

Teoretycznie ten sam hardware.

 

Zależało by mi na tym. Znam wady tego systemu ale w pogodne lato byłoby to miłym dodatkiem. Wiem, że niektórzy przy innych autkach takie przeróbki robili a tutaj w teorii chyba nie trzeba nawet hardware'u dorabiać poza przyciskami na kierownicy.

 

Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc!

Hardware nie jest ten sam. Do wymiany na pewno agregat DSC oraz moduł SAS.

Generalnie do zrobienia ale koszty mogą być wysokie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@prmax,

zapytam z czystej ciekawości - a jak auto ma zawieszenie DDC, to SAS jest jeszcze inny?

Bo o ile się nie mylę SAS oprócz 5AS i 5AT obsługuje jeszcze opcję 223 (DDC).

Ile jest hardware'owych wersji SAS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za odpowiedź.

Tak mi się właśnie wydawało, przeglądając RealOEM, że jej jedna wersja harware'owa SAS i tylko inny soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.