Skocz do zawartości

Wspomaganie hamulców czasami nie działa


flamaster09

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Okołu dwóch tygodni temu nagle podczas jazdy straciłem wspomaganie hamulców. Mechanik stwierdził, że pompa vacuum się zepsuła, tak więc wymienił mi ją (łącznie z nowymi uszczelkami) na używkę, która była jeszcze sprawna.

Dwa dni temu zauważyłem podobny objaw - mianowicie układ wspomagania hamulców czasami przestaje działać. Przy pierwszy hamowaniu wspomaganie działa, aczkolwiek przy czwartym (czasami nawet drugim albo trzecim) hamowaniu tracę wspomaganie. W związku z tym odpowietrzyłem dziś układ hamulcowy - okazało się, że w dwóch tylnych cylinderkach było powietrze. Myślałem, że to rozwiąże problem, jednak po odpowietrzeniu układu, mam identyczne objawy.

Ponadto przy kilkukrotnym naciskaniu pedału hamulca, pedał podchodzi do góry i staje twardy. Aczkolwiek jeżeli przytrzymam tak podbity do góry pedał zaczyna on bardzo powoli spadać do dołu.

Dodam jeszcze, że słyszałem, że przy pierwszym wciśnięciu pedału hamulca słychać lekkie dmuchanie w serwie. Nie wiem czy jest jest zły czy dobry objaw, piszę jedynie o swoich spostrzeżeniach.

 

Czy macie jakiś pomysł co może być problemem skoro układ hamulcowy nie jest zapowietrzony?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo. Słyszysz dźwięk "bulgotania"? Sprawdź servo. Był tam olej i pewnie zmiękczył membranę.

Dzięki panowie za porady ;)

 

Hmm, ciekawe. Wczoraj przy kolejnym odpowietrzaniu hamulców, faktycznie usłyszałem charakterystyczne "bulgotanie", nie wiem czy to akurat było w servie, ale dźwięk bulgotania słyszałem.

 

Po lekkim zapoznaniu się z tematem oleju w servie na forum sprawdziłem jak ta sytuacja wygląda u mnie. Z zewnątrz nie widać żadnych objawów aby servo było zalane. Czy myślicie, że może być zalane w środku bez widocznych znaków na zewnątrz? Dlaczego akurat servo mogłoby być zalane? Co mogłoby być przyczyną Co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek

Sprawdź,jakie masz podciśnienie (do ilu spada przy wciskaniu hamulca,musisz mieć pompkę do podciśnienia)

Drożność przewodu do serwa,oraz czy jest w nim olej

Szczelność serwa(napompuj serwo do 0,8 bara i zostaw na kilka minut)

Zawór zwrotny na przewodzie,jeśli jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.