Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Okołu dwóch tygodni temu nagle podczas jazdy straciłem wspomaganie hamulców. Mechanik stwierdził, że pompa vacuum się zepsuła, tak więc wymienił mi ją (łącznie z nowymi uszczelkami) na używkę, która była jeszcze sprawna.

Dwa dni temu zauważyłem podobny objaw - mianowicie układ wspomagania hamulców czasami przestaje działać. Przy pierwszy hamowaniu wspomaganie działa, aczkolwiek przy czwartym (czasami nawet drugim albo trzecim) hamowaniu tracę wspomaganie. W związku z tym odpowietrzyłem dziś układ hamulcowy - okazało się, że w dwóch tylnych cylinderkach było powietrze. Myślałem, że to rozwiąże problem, jednak po odpowietrzeniu układu, mam identyczne objawy.

Ponadto przy kilkukrotnym naciskaniu pedału hamulca, pedał podchodzi do góry i staje twardy. Aczkolwiek jeżeli przytrzymam tak podbity do góry pedał zaczyna on bardzo powoli spadać do dołu.

Dodam jeszcze, że słyszałem, że przy pierwszym wciśnięciu pedału hamulca słychać lekkie dmuchanie w serwie. Nie wiem czy jest jest zły czy dobry objaw, piszę jedynie o swoich spostrzeżeniach.

 

Czy macie jakiś pomysł co może być problemem skoro układ hamulcowy nie jest zapowietrzony?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
elo. Słyszysz dźwięk "bulgotania"? Sprawdź servo. Był tam olej i pewnie zmiękczył membranę.

Dzięki panowie za porady ;)

 

Hmm, ciekawe. Wczoraj przy kolejnym odpowietrzaniu hamulców, faktycznie usłyszałem charakterystyczne "bulgotanie", nie wiem czy to akurat było w servie, ale dźwięk bulgotania słyszałem.

 

Po lekkim zapoznaniu się z tematem oleju w servie na forum sprawdziłem jak ta sytuacja wygląda u mnie. Z zewnątrz nie widać żadnych objawów aby servo było zalane. Czy myślicie, że może być zalane w środku bez widocznych znaków na zewnątrz? Dlaczego akurat servo mogłoby być zalane? Co mogłoby być przyczyną Co jeszcze mogę sprawdzić?

Opublikowano

Na początek

Sprawdź,jakie masz podciśnienie (do ilu spada przy wciskaniu hamulca,musisz mieć pompkę do podciśnienia)

Drożność przewodu do serwa,oraz czy jest w nim olej

Szczelność serwa(napompuj serwo do 0,8 bara i zostaw na kilka minut)

Zawór zwrotny na przewodzie,jeśli jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.