Skocz do zawartości

BMW E36 COUPE MOST TYLNI ??????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam takie małe pytanie posiadam BMW e36 318IS COUPE 92 rok czy jak załoze tylni most z silnika 1.6 czy cos sie zmieni na gorsze i lepsze :) POZDRAWIAM
Opublikowano
1.6 ma przelozenie 3.38 czyli dluzsze slabiej se rozpedza, ale ma wieksza predkosc maks. mam dyfer o przelozeniu 3.45 czyli takie jak potrzebujesz dyfer jest z 95 roku
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano
1.6 ma przelozenie 3.38 czyli dluzsze slabiej se rozpedza, ale ma wieksza predkosc maks. mam dyfer o przelozeniu 3.45 czyli takie jak potrzebujesz dyfer jest z 95 roku

 

troche dziwne bo na inych foravh piszą ze jak załoze dyfer z 316 to bedzie lepszy sprint ale gorsza predkosc sam jusz niewiem ??

Opublikowano
w e30 1.6 most jest krotszyniz w 1.8, a w e36 z teg co wyczytalem to jest dluzszy, morze skrzynia w e36 316 jest krotsza i dlatego tak jest,
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano (edytowane)

jak na moj ograniczony mózg to wieksze przelozenie oznacza wiekszą predkosc max. przy jednym obrocie wału kolo wykonuje 3,45 obr (np)

 

sorry lepsze przyspieszenie

Edytowane przez loks
Opublikowano

No to teraz juz wiemy, ze to jest odwrotnie.

 

Przykładowo przęłożenie 3,45 oznacza ze 3,45 obrotu wałem, obraca raz kołem. Wiec im mniejsze jest przęłozenie auto jest szybsze, ale mniej dynamiczne, a jezeli jest wieksze to ma lepsze przyspieszenie, ale jedzie wolniej.

 

 

Ktos pytał ???.

 

Jak to jest, że mniejsze pojemnosci maja mniejsze przełozenia dyfra skoro mają słabsze silniki i potrzebuja wiecej mocy, niz te z wieksza pojemnoscia.

Czyli teoretycznie mając dyfer z mniejszym przłozeniem niz Beemka z wieksza pojemnoscią powinne byc strasznie mułowate, a szybsze Vmax, a wieksze pojemnosci mające wieksze przełozenia jechac wolniej od tamtych, a byc mocniejsze i zrywniejsze (pomijam wieksza moc tych drugich).

Trzeba brac jeszcze pod uwage takie urzadzenie jakim jest skrzynia. Ona daje przełozenie przed dyfrem i w róznych pojemnosciach sa rózne skrzynie. Nimi jest niwelowana róznica.

Wiec w praktyce wychodzi jednak, ze auto o mniejszej pojemnosci a tym samym mniejszej mocy, mimo dyfra który powoduje ze powinno jechac szybciej i byc słabsze. Jedzie wolniej, ale tym samym zwiesza sie jego moc (która i tak jest mniejsza z oczywistych powodów niz tej z wieksza pojemnoscią dlatego nie maja szans razem).

 

 

W praktyce według mnie wyglada to tak (chociaz nie sprawdzałem) ze Beemki z mniejszą pojemnoscią mają krótsze biegi od tej z więksżą. Przez co jest im łatwo ruszac i przyspieszac mimo zamontowanego dyfra który powinien powodowac odwrotną sytuacje i jada wolniej niz tamte.

 

Dlatego mozna zrobic przykładowo tak, zeby na starcie 1,8 szło łeb w łeb z 2,0 ale tamta odejdzie ja pózniej. Poniewaz zamienimy predkosc na moc i zyskamy wiecej mocy niz tamta z wiekszym silnikem.

 

Jezeli sie mysle, poprawcie ale nie kamienujcie :P

Opublikowano

Odpowiedz do 318is:

 

Wedug mnie zakładajac dyfer od 1,6 czyli 3,38 zmniejszysz przełozenie a co za tym idzie dynamike (przyspieszenie), ale powinienes rozpedzic je bardziej czyli zwiekszyc Vmax (teoretycznie).

 

W praktyce według mnie to wyglada inaczej, bo jezeli na 5 biegu auto ci nie odcinało zapłonu, a wątpie zeby tak było (u mojego ojca co dziwne w 2,0 odcina na piątym biegu zapakowana z 4 osoboami i bagażami), to znaczy ze silnik nie ma siły ciagnac dalej na ostatnik biegu i obroty utrzymuja sie na pewnym zakresie (przkładowo 4500) mimo, ze mogły by pójsc dalej.

 

Jak zmniejszysz mu dyfer bedzie mu jeszcze gorzej ciągnac na 5 biegu i osiagnie jeszcze mniej obrotów, co wiadomo spowoduje ze pojedzie jeszcze wolniej. tym samym zmniejszysz mu dynamike i predkosc (porażka nie polecam)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.