Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich fanów Marki. Wiem że tematów było od groma,ale ciężko znaleźć odpowiedź do mojego problemu więc z góry przepraszam,ale chciałbym temat rozpocząć od nowa. Zakupiłem moją Bunie w grudniu 2016 roku i na pierwszy rzut oka wszystko działało,ale jak wiadomo to zawsze coś wyjdzie z czasem. Przy kupnie wiedziałem że samochód był uderzony przodem i chociaż niby wszystko jest oryginalne to wiele rzeczy pod maską jest zrobione na trytytki co bardzo komplikuje diagnozę ponieważ ciężko mi jest stwierdzić czy wszystkie części są na pewno od mojej wersji. Moja Bunia to E39 520D 01.2002 rok lift w sedanie. To teraz do sedna. Samochód zaprowadziłem do serwisu na wymianę oleju i od razu na nabicie,odgrzybienie i sprawdzenie szczelności klimy bo coś nie chodziła i myślałem że nie ma czynika. Mechanik mi powiedział że wszystko nabite,ale że nie radzi załączać klimy ponieważ załącza się tylko na 3 biegu i że są walnięte rezystory. Rezystory zostały zamówione i wraz z ojcem i wujem wzieliśmy się za prace. Po zamontowaniu nowych rezystorów wentylator po załączeniu klimy się załączył jednak klima chłodziła przez chwilę a następnie zaczynało lecieć ciepłe powietrze. Natomiast wentylator niby chodził ale jakby tak wolno i jakby tylko na jednym biegu. kostkę mam 4 pinową i zdziwiła nas jedna rzecz a mianowicie ze po podłączeniu miernika (brązowy jako minus) napięcie było tylko w jednej wtyce.Ze względu że było już późno zmontowaliśmy wszystko a po kilku dniach najprawdopodobniej spaliły się nowe rezystory ponieważ wentylator znowu się nie załącza. Stwierdziliśmy że to może być uszkodzony wentylator i że może jego wymiana naprawi problem i tutaj jest ważne pytanie do was. Rozmawiałem z gościem który wystawił taki wentylator na aukcji i on stwierdził że w wersji poliftowej wentylator powinien być na module a nie rezystorach a do tego że powinien być 3 pinowy. ja mam 4 piny i nie wiem czy zamawiać wentylator ze sterownikiem czy rezystorami. Za nowe rezystory zapłaciłem 100zł i nie chcę teraz kupić złego wentylatora. Mam nadzieję że wy mi doradzicie od czego jest uzależniony rodzaj wentylatora czy 3 czy 4 piny i czy na rezystorach czy na sterowniku i może wy wpadniecie na pomysł czemu napięcie było tylko w jednej wtyce. Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi i z góry dziękuję :) Edytowane przez patryk9506
Opublikowano
Dodam tylko jeszcze że znalazłem wentylator taki sam jaki ja mam na allegro http://allegro.pl/bmw-e39-3-0d-2-5d-wentylator-klimatyzacji-3-piny-i6835128017.html#thumb/2 i numery zgadzają się ze strony http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DM71-EUR-06_1999_E39_BMW_520d&diagId=64_0687#64546921396 pod numerem 5 ale znalazłem również sam moduł (czyli w moim rozumieniu zamiast rezystorów) 4 pinowy który też się zgadza z tej strony numerami pod numerem 13 i jestem przez to strasznie zakołowany bo nie wiem czy powienienem mieć na rezystorach czy module
Opublikowano
chyba powinien być 3pinowy, sprawdź po prostu ile kabelków jest w wiązce dochodzącej do wiatraka. Poza tym nawet jeśli wiatrak jest uszkodzony, to i tak sprawna klima powinna działać w czasie jazdy.
Opublikowano
Sprawdzałem kolego i problem w tym że idą u mnie cztery kabelki. Brązowy to masa i problem w tym ze z pozostałych 3 napięcie jest tylko w jednym. A co do wentylatora to chyba udało mi się dojść że mój model chociaż po lifcie to ma jeszcze wentylator 4 pinowy z rezystorami bo jeśli dobrze odczytałem ze strony którą podałem powyżej to wychodzi na to że wentylatory ze sterowaniem wychodziły dopiero od marca 2002 a moja bunia jest ze stycznia. Wczoraj załączyłem ją w czasie jazdy wieczorkiem jak się trochę ochłodziło i klima dziabała więc jestem już prawie pewien że to wentylator. Problem w tym że zastanawia mnie to napięcie i wciąż mam małe wątpliwości co do wyboru wentylatora. A mianowicie mój wentylator wygląda tak https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fspplthumb.blob.core.windows.net%2F350x250c%2Ff6%2Ff2%2F73%2Fwentylator-klimatyzacji-bmw-e39-20-25-30-wiatrak-debica-418730482.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fsprzedajemy.pl%2Fwiatrak-klimatyzacji-4-piny-do-bmw-e39-miedzyrzec-podlaski-6bea9f-nr4352022&docid=9YaB-1gPjAiheM&tbnid=n1p6iy8DxokNWM%3A&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350&h=250&client=firefox-b&bih=731&biw=1536&q=bmw%20e39%20wentylator%20klimy&ved=0ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ&iact=mrc&uact=8 a wentylator który znalazłem na allegro i który niby zgadza się z numerami tak: https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fspplthumb.blob.core.windows.net%2F350x250c%2Ff6%2Ff2%2F73%2Fwentylator-klimatyzacji-bmw-e39-20-25-30-wiatrak-debica-418730482.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fsprzedajemy.pl%2Fwiatrak-klimatyzacji-4-piny-do-bmw-e39-miedzyrzec-podlaski-6bea9f-nr4352022&docid=9YaB-1gPjAiheM&tbnid=n1p6iy8DxokNWM%3A&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350&h=250&client=firefox-b&bih=731&biw=1536&q=bmw%20e39%20wentylator%20klimy&ved=0ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ&iact=mrc&uact=8#h=250&imgdii=qoU_HNu0H_JQ3M:&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350
Opublikowano
Napięcie powinno być na jednym pinie po odpaleniu klimy.Jak ją odpalisz,to wiatrak automatycznie startuje na pierwszym biegu.Dopiero póżniej jak ciśnienie wzrasta,lub temperatura,to załącza kolejny bieg.Podaj napięcie na te trzy piny po kolei i zobaczysz,czy działa wiatrak na wszystkich trzech biegach.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Sprawdzałem kolego i problem w tym że idą u mnie cztery kabelki. Brązowy to masa i problem w tym ze z pozostałych 3 napięcie jest tylko w jednym. A co do wentylatora to chyba udało mi się dojść że mój model chociaż po lifcie to ma jeszcze wentylator 4 pinowy z rezystorami bo jeśli dobrze odczytałem ze strony którą podałem powyżej to wychodzi na to że wentylatory ze sterowaniem wychodziły dopiero od marca 2002 a moja bunia jest ze stycznia. Wczoraj załączyłem ją w czasie jazdy wieczorkiem jak się trochę ochłodziło i klima dziabała więc jestem już prawie pewien że to wentylator. Problem w tym że zastanawia mnie to napięcie i wciąż mam małe wątpliwości co do wyboru wentylatora. A mianowicie mój wentylator wygląda tak https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fspplthumb.blob.core.windows.net%2F350x250c%2Ff6%2Ff2%2F73%2Fwentylator-klimatyzacji-bmw-e39-20-25-30-wiatrak-debica-418730482.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fsprzedajemy.pl%2Fwiatrak-klimatyzacji-4-piny-do-bmw-e39-miedzyrzec-podlaski-6bea9f-nr4352022&docid=9YaB-1gPjAiheM&tbnid=n1p6iy8DxokNWM%3A&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350&h=250&client=firefox-b&bih=731&biw=1536&q=bmw%20e39%20wentylator%20klimy&ved=0ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ&iact=mrc&uact=8 a wentylator który znalazłem na allegro i który niby zgadza się z numerami tak: https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fspplthumb.blob.core.windows.net%2F350x250c%2Ff6%2Ff2%2F73%2Fwentylator-klimatyzacji-bmw-e39-20-25-30-wiatrak-debica-418730482.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fsprzedajemy.pl%2Fwiatrak-klimatyzacji-4-piny-do-bmw-e39-miedzyrzec-podlaski-6bea9f-nr4352022&docid=9YaB-1gPjAiheM&tbnid=n1p6iy8DxokNWM%3A&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350&h=250&client=firefox-b&bih=731&biw=1536&q=bmw%20e39%20wentylator%20klimy&ved=0ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ&iact=mrc&uact=8#h=250&imgdii=qoU_HNu0H_JQ3M:&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350

 

To jest różnica wyłącznie w plastikowych obudowach między benzyną a dieslem.

Jeśli nie znajdziesz wentylatora z identyczną obudową jak Twoja, to kup ten, który wskazałeś i przełożysz nowy wiatrak do starej obudowy. Może się to wiązać z wyłamaniem kilku małych plastików żeby dało się wyciągnąć wiązkę z obudowy, ale to żaden problem.

 

Ja miałem dokładnie tak samo, jak do swojego 3.0 d przedlifta kupiłem wiatrak z benzyny chyba 4.4 z 2003 roku i oba były 3-pinowe.

Opublikowano
A powiedz mi kolego czy jesli wentylator ktory bym chcial kupic jest z rocznika 98 to nie bedzie to kolidowalo w niczym? Bede mogl ewentualne przezucic sam silnik z rezystorami? No i pytanie do was koledzy. Dlaczego po wymianie rezystorow za klilka dni rowniez ulegly spaleniu a klimatyzacja niby chodzila,ale sprezarka sie wlaczala tylko na chwile po czym leciało cieple powietrze. Czy to moze oznaczac uszkodzony sinik wentylatora?
Opublikowano

Nie jestem pewien czy nie będzie kolidowało w temacie samych rezystorów - niech się wypowie ktoś, kto zna ich oznaczenia itp. Wiatrak jako taki pasował będzie na pewno.

Natomiast na Twoim miejscu szukałbym z jak najmłodszego rocznika.

Opublikowano
Skusił mnie akurat ten bo moge do goscia podjechac (mieszka 30km ode mnie) podłączyć jego wentylator i zobaczyc czy sie zalącza a jak zamowie przez neta to tak naprawde nie wiadomo co przyjdzie. Ale z drugiej strony pytam sie was zeby nie bylo ze niby chodzi a po dwoch dniach okaze sie ze cos jest nie tak
Opublikowano
Ja też miałem kiedyś problem z opornikami.Kupiłem używane na szrocie i po czasie się spaliły.Potem kombinowałem dalej z używkami i temat powracał.W końcu kupiłem na alledrogo zamienniki i od dwóch lat mam spokój.Nie mogłem dostać ori,a te z alledrogo były po dwa,które trzeba było połączyć.Gdzie nie pytałem,to wszyscy kręcili głową,że takiej mocy i oporności nie spotkali.Poszukaj,ja dałem coś ok.100-120 pln.takie złote.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Wiem o czym kolego mowisz. Kupilem je wlasnie za 100zl za dwa i tak jak naposalem na poczatku po wymianie wytrzymaly dzien. Jede oppronik nagrzal sie do tego stopnia ze zszeedl z niego kolor
Opublikowano
Ale czy dobrze podłączyłeś?Nie mają być szeregowo lecz równolegle.Po dwa na każdy bieg,czyli cztery sztuki.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Ja u siebie mam tylko dwa rezystory. W kazdym razie temat jest do zamkniecia. Po wymianie wentylatora wszystko chodzi. Jakby ktos chcial wymienic wentylator to wyciagniety z rocznika 98 pasuje bez problemu do roku 2002 o ile zgadzaja sie wtyczki i zarowno "nowy" jak i stary sa na rezystorach badz na modu. Roznica w obudowie tez w niczym nie przeszkadza. Aby wkrecic, podlaczyc i jezdzic. Dziekuje wszystkim co probowali pomoc rozwiazac problem :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zamiennik ma moduł na zewnątrz, a oryginał wewnątrz. Jak będziesz montował zamiennik, to musisz usunąć niektóre klapki tak, żeby był dobry przepływ powietrza także na intercooler, najlepiej porównaj obudowę zamiennika ze swoją oryginalną. Chyba, że zaczęli już robić zamienniki do diesla, bo wcześniej były tylko do benzyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.