Skocz do zawartości

patryk9506

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E39 520D (2002) LIFT Sedan

Osiągnięcia patryk9506

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Temat był poruszany dość dawno, ale może ja coś pomogę w tej sprawie. Mi również samochód BMW e39 520d strasznie zamulał na klimie oraz praca silnika była dziwna a odgrzybienie,nabicie i wymiana wszystkich filtrów nie pomogła aż w końcu gdy jechałem do sklepu na włączonej klimie coś walneło i widziałem tylko w lusterku zostawiane części za sobą :'( okazało się że z napinacza paska od klimy został tylko sam uchwyt a samego paska już nie było. W czasie robienia okazało się również że pasek główny nie nadaje się do niczego a w napinaczu paska głównego wyrobił się gwint. Wczoraj wraz z ojcem,Wujkiem i Dziaduniem przegwintowaliśmy łapę napinacza głównego z 8mm na 12 a rolkę przetoczył nam znajomy tokarz. Po zamontowaniu zmodyfikowanego napinacza paska głównego i nowego napinacza klimy oraz założeniu nowych pasków jak ręką odjął. Silnik chodzi lepiej a po włączeniu klimy dziwne dźwięki oraz zamulanie znikneło. Może to właśnie jest przyczyna. Posprawdzajcie sb czy paski maci dobre oraz czy na napinaczach nie ma luzów i czy gwinty są w porządku. Mam nadzieję że coś pomogłem :)
  2. Ja u siebie mam tylko dwa rezystory. W kazdym razie temat jest do zamkniecia. Po wymianie wentylatora wszystko chodzi. Jakby ktos chcial wymienic wentylator to wyciagniety z rocznika 98 pasuje bez problemu do roku 2002 o ile zgadzaja sie wtyczki i zarowno "nowy" jak i stary sa na rezystorach badz na modu. Roznica w obudowie tez w niczym nie przeszkadza. Aby wkrecic, podlaczyc i jezdzic. Dziekuje wszystkim co probowali pomoc rozwiazac problem :)
  3. Wiem o czym kolego mowisz. Kupilem je wlasnie za 100zl za dwa i tak jak naposalem na poczatku po wymianie wytrzymaly dzien. Jede oppronik nagrzal sie do tego stopnia ze zszeedl z niego kolor
  4. Skusił mnie akurat ten bo moge do goscia podjechac (mieszka 30km ode mnie) podłączyć jego wentylator i zobaczyc czy sie zalącza a jak zamowie przez neta to tak naprawde nie wiadomo co przyjdzie. Ale z drugiej strony pytam sie was zeby nie bylo ze niby chodzi a po dwoch dniach okaze sie ze cos jest nie tak
  5. A powiedz mi kolego czy jesli wentylator ktory bym chcial kupic jest z rocznika 98 to nie bedzie to kolidowalo w niczym? Bede mogl ewentualne przezucic sam silnik z rezystorami? No i pytanie do was koledzy. Dlaczego po wymianie rezystorow za klilka dni rowniez ulegly spaleniu a klimatyzacja niby chodzila,ale sprezarka sie wlaczala tylko na chwile po czym leciało cieple powietrze. Czy to moze oznaczac uszkodzony sinik wentylatora?
  6. Sprawdzałem kolego i problem w tym że idą u mnie cztery kabelki. Brązowy to masa i problem w tym ze z pozostałych 3 napięcie jest tylko w jednym. A co do wentylatora to chyba udało mi się dojść że mój model chociaż po lifcie to ma jeszcze wentylator 4 pinowy z rezystorami bo jeśli dobrze odczytałem ze strony którą podałem powyżej to wychodzi na to że wentylatory ze sterowaniem wychodziły dopiero od marca 2002 a moja bunia jest ze stycznia. Wczoraj załączyłem ją w czasie jazdy wieczorkiem jak się trochę ochłodziło i klima dziabała więc jestem już prawie pewien że to wentylator. Problem w tym że zastanawia mnie to napięcie i wciąż mam małe wątpliwości co do wyboru wentylatora. A mianowicie mój wentylator wygląda tak https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fspplthumb.blob.core.windows.net%2F350x250c%2Ff6%2Ff2%2F73%2Fwentylator-klimatyzacji-bmw-e39-20-25-30-wiatrak-debica-418730482.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fsprzedajemy.pl%2Fwiatrak-klimatyzacji-4-piny-do-bmw-e39-miedzyrzec-podlaski-6bea9f-nr4352022&docid=9YaB-1gPjAiheM&tbnid=n1p6iy8DxokNWM%3A&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350&h=250&client=firefox-b&bih=731&biw=1536&q=bmw%20e39%20wentylator%20klimy&ved=0ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ&iact=mrc&uact=8 a wentylator który znalazłem na allegro i który niby zgadza się z numerami tak: https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fspplthumb.blob.core.windows.net%2F350x250c%2Ff6%2Ff2%2F73%2Fwentylator-klimatyzacji-bmw-e39-20-25-30-wiatrak-debica-418730482.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fsprzedajemy.pl%2Fwiatrak-klimatyzacji-4-piny-do-bmw-e39-miedzyrzec-podlaski-6bea9f-nr4352022&docid=9YaB-1gPjAiheM&tbnid=n1p6iy8DxokNWM%3A&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350&h=250&client=firefox-b&bih=731&biw=1536&q=bmw%20e39%20wentylator%20klimy&ved=0ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ&iact=mrc&uact=8#h=250&imgdii=qoU_HNu0H_JQ3M:&vet=10ahUKEwis_dzypJXUAhUqOJoKHYceAesQMwhRKCEwIQ..i&w=350
  7. Dodam tylko jeszcze że znalazłem wentylator taki sam jaki ja mam na allegro http://allegro.pl/bmw-e39-3-0d-2-5d-wentylator-klimatyzacji-3-piny-i6835128017.html#thumb/2 i numery zgadzają się ze strony http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DM71-EUR-06_1999_E39_BMW_520d&diagId=64_0687#64546921396 pod numerem 5 ale znalazłem również sam moduł (czyli w moim rozumieniu zamiast rezystorów) 4 pinowy który też się zgadza z tej strony numerami pod numerem 13 i jestem przez to strasznie zakołowany bo nie wiem czy powienienem mieć na rezystorach czy module
  8. Witam wszystkich fanów Marki. Wiem że tematów było od groma,ale ciężko znaleźć odpowiedź do mojego problemu więc z góry przepraszam,ale chciałbym temat rozpocząć od nowa. Zakupiłem moją Bunie w grudniu 2016 roku i na pierwszy rzut oka wszystko działało,ale jak wiadomo to zawsze coś wyjdzie z czasem. Przy kupnie wiedziałem że samochód był uderzony przodem i chociaż niby wszystko jest oryginalne to wiele rzeczy pod maską jest zrobione na trytytki co bardzo komplikuje diagnozę ponieważ ciężko mi jest stwierdzić czy wszystkie części są na pewno od mojej wersji. Moja Bunia to E39 520D 01.2002 rok lift w sedanie. To teraz do sedna. Samochód zaprowadziłem do serwisu na wymianę oleju i od razu na nabicie,odgrzybienie i sprawdzenie szczelności klimy bo coś nie chodziła i myślałem że nie ma czynika. Mechanik mi powiedział że wszystko nabite,ale że nie radzi załączać klimy ponieważ załącza się tylko na 3 biegu i że są walnięte rezystory. Rezystory zostały zamówione i wraz z ojcem i wujem wzieliśmy się za prace. Po zamontowaniu nowych rezystorów wentylator po załączeniu klimy się załączył jednak klima chłodziła przez chwilę a następnie zaczynało lecieć ciepłe powietrze. Natomiast wentylator niby chodził ale jakby tak wolno i jakby tylko na jednym biegu. kostkę mam 4 pinową i zdziwiła nas jedna rzecz a mianowicie ze po podłączeniu miernika (brązowy jako minus) napięcie było tylko w jednej wtyce.Ze względu że było już późno zmontowaliśmy wszystko a po kilku dniach najprawdopodobniej spaliły się nowe rezystory ponieważ wentylator znowu się nie załącza. Stwierdziliśmy że to może być uszkodzony wentylator i że może jego wymiana naprawi problem i tutaj jest ważne pytanie do was. Rozmawiałem z gościem który wystawił taki wentylator na aukcji i on stwierdził że w wersji poliftowej wentylator powinien być na module a nie rezystorach a do tego że powinien być 3 pinowy. ja mam 4 piny i nie wiem czy zamawiać wentylator ze sterownikiem czy rezystorami. Za nowe rezystory zapłaciłem 100zł i nie chcę teraz kupić złego wentylatora. Mam nadzieję że wy mi doradzicie od czego jest uzależniony rodzaj wentylatora czy 3 czy 4 piny i czy na rezystorach czy na sterowniku i może wy wpadniecie na pomysł czemu napięcie było tylko w jednej wtyce. Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi i z góry dziękuję :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.