Skocz do zawartości

FILTR POWIETRZA K&N vs ORYGINALNY


krycha112a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z racji, że to mój pierwszy post i początki z mechaniką proszę o wyrozumiałość.

Właśnie zakupiłem filtr K&N do swojej E91 LCI wielokrotnego użytku o zwiększonej przepustowości, jak podaje producent.

Jednak pytanie dotyczy czegoś innego, przy sprawdzaniu oryginalnego filtra powietrza BMW zauważyłem, że posiada on pod spodem

"gąbkę" przyklejoną, pod którą leżało sobie kilka muszek :D

Stąd pytanie czy oderwać tą gąbkę i położyć ją z powrotem do filtra K&N, czy nie ?

Jak już wspomniałem nie wiem czy ta gąbka ma tylko funkcję filtracji mechanicznej, czy opłaca się odklejać ze starego filtra ?

Pierwszy raz się z tym spotykam i byłbym wdzięczny za wyjaśnienie kwesti :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście zamontowałem wkładkę - w naszym przypadku w kształcie długiego owala ale Pipercrosa, która oczywiście jak w przypadku K&N jest dożywotnia. Raz na 12-15 tyś wyjąć, umyć i zaimpregnować. Zawsze je miałem w każdym moim samochodzie. Także na pewno lepsze niż oryginał, i starczy do końca auta. I na duchu lepiej się czujesz że zdobył +1KM ;)

 

Do swojego 2.0D 122Km płaciłem 115 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jaja sobie chyba robicie, że chcecie przyrost odczuć po zmianie filtra.. obłęd. Poza tym moim zdaniem NIE WARTO. Sam miałem K&N i wróciłem do Knechta po 5 tysiącach.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku benzynowym wolnossącym nie ma to sensu , natomiast doładowane jednostki

plus do tego zmodernizowany dolot ,wydech, większy intercooler itp. to już zaczyna mieć sens

sam filtr bez dodatkowych modyfikacji nie wiele daje i trochę mija się z celem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaja sobie chyba robicie, że chcecie przyrost odczuć po zmianie filtra.. obłęd. Poza tym moim zdaniem NIE WARTO. Sam miałem K&N i wróciłem do Knechta po 5 tysiącach.

 

 

Nikt nie zakłada z myślą o przyroście mocy, ale o wydajności na pewno. Sam producent zapewnia około +15% lepszej przepustowości powietrza.

 

Zresztą po myśl za Knechta czyli Machla płacisz prawie tyle samo około 100 zł ? Warto odpowiedź retoryczna, powinni nam dopłacać jako że jesteśmy "ECO" bo co rok przy założeniu że każdy z was robi min 15 tyś rocznie musisz wywalić tyle samo kasy na nowy....Tu masz renomę - markę bo z tradycjami z UK... i w teorii lepiej się czujesz bo masz coś lepszego niż seria.

 

Owszem Knechta wsadzam sam ale Filtr Oleju oraz paliwa - Mercedes wśród filtrów od biedy Mann ale dopłata +/- 5-10 zł i jest Machle - Knecht.

Co do K&N sprawdza się ale przy PB, przy klekocie także ale w moim odczuciu przerost formy nad treścią, PLN nie adekwatne do Pipera. Jakość ta sama a różnica w PLN zauważalna, sam do swojej zabawki z przed 15 laty Opla Tigry która jest na Swopie z Calibry na 160 Km mam stożek K&N-a, dźwięk i wogólę....

 

Po za tym przy wkładkach jak koledzy pisali, no ale pkt widzenia zależy od pkt. siedzenia jak to mówią;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem, że olej z mokrego filtra zasyfia przepływkę. Prawda to?

 

Bzdura nie przejmuj się czymś podobnym, nigdy nie miałem problemów z czymś podobnym. Profilaktycznie przepływomierz co jakiś czas dla zaspokojenia własnej ciekawości sprawdzałem w każdym swoim aucie tak samo jak z "boost sensor" - czujnik doładowania który zaklejony zawsze jest na bank. Sam filtr jest zaimpregnowany olejkiem, który perfekcyjnie wybiera wszystkie nieczystości. Dlatego w mojej karierze 6 wkładka a 6 stożków. Cztery Pipera i 2 K&N-a. Oficjalnie jest dedykowana hemia do mycia + olejek. Zawsze uskuteczniałem ludwik + szlauf - nie myjak bo rozj.....ciśnieniem + oryginalny olejek 20 zl Pipercrossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.