Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przejrzalem juz caly net i konkretnej odp nie znalazlem na moj problem. Otoz wyskakuje mi uboga mieszanka obu sond a na jalowym biegu gdy silnik jest zimny rzuca buda. Ponadto obroty spadaja po wysprzegleniu do 500 i czasem faluja albo sie odrazu ustatkuja

Czy mial ktos podobny problem i czy moze to byc przeplywomierz pomimo braku bledu?

Opublikowano
Dodam ze dolot szczelny odma wymieniana 10 tys temu a po odpieciu przeplywomierza jest ok ale.moze dlatego ze komp przyjmuje zastepcze wartosci . procz spadajacych obrotow ktore dalej spadaja do 500
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej jakbyś zrobił zrzuty błędów z inpa, bo opisy wiele mogą powiedzieć, rozumiem, że błąd 227 i 228?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Najlepsze jest to ze jakies pol roku temu padla mi przeplywka i jezdzilem na odpietej a teraz kupilem uzywana ori i odrazu te bledy wyskakuja wiec moze to przeplywka a moze cos sie zepaulo przez to pol roku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łatwo sprawdzić przepływomierz w inpa, na wolnych obrotach po rozgrzaniu ma być 11-12 jednostek a przy maksymalnym bucie na 3 lub 4 biegu ponad 400. Tak to możesz w ciemno szukać nieszczelności w dolocie (czasem trudno wychwycić) albo wymieniać np przepływomierz lub pompę paliwa, też często to przyczyny błędów 227 i 228. Żeby nie tracić kasy na marne najpierw potrzebujesz dobrej diagnostyki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem ubogiej mieszanki w moim E39 M54B25 2000r. (błędy P0171 i P0174).

Auto kupiłem z przebiegiem 298.000km i przy 318.000km założona została instalacja LPG.

Przy 327.000km padła uszczelka po głowicą. Temat ubogiej mieszanki pojawił się po wymianie uszczelki.


CHECK z błędami wyskakuje TYLKO w trasie po przejechaniu 150-200km (130-140km/h). Jazda w mieście nie generuje błędów.

Korekty długoterminowe mają wartości +11.718%. Krótkoterminowe oscylują w granicach +-8%


Pierwsza diagnoza mechanika to nieszczelność w układzie dolotowym ale po sprawdzeniu wszystkiego i wymianie kilku uszkodzonych elementów, korekty (po skasowaniu adaptacji) nadal wskakują na dokładnie tą samą wartość +11.718%.

Sondy ponoć pracują prawidłowo. DISA OK. Przepływka OK. Odma OK.


Przy remoncie głowicy wymienione zostały również:

- chłodnica

- pompa wody

- termostat

- świece

- wisko


Po remoncie spalanie Pb znaczne zmalało i auto jest dynamiczniejsze. Od czasu naprawy nie jeździłem na LPG.


Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Edytowane przez czajko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby mieć pewność czy dolot jest szczelny trzeba zrobić próbę dymową, często są nieszczelności na przewodach odmy. Sprawdź masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz z gazem w podłodze na trzecim biegu do ponad 6000 rpm, najlepiej nagraj to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Szczelność dolotu była sprawdzana wcześniej dymem i wykryte wycieki zlikwidowano.


Dzisiaj odebrałem auto po kolejnych "zabiegach":

- zdjęty kolektor i uszczelniony

- wymiana wszystkich o-ringów wtrysków

- wymiana uszkodzonego elementu servo (jakiś króciec/wężyk)

- wymiana zaworu EGR


Po tym korekty długoterminowe niestety tylko nieznacznie zmalały (około 10.1% i 9.3%).

Podjechałem jednak mimo wszystko do gazownika na regulację instalacji.

Korekty długoterminowe po przejechaniu około 20km na LPG w cyklu miejskim zeszły do poziomu około 5.4%.


Muszę się chyba zaopatrzyć w kabelek i program do kompa, bo na razie pożyczyłem bardzo prosty skaner ODBII z apką w telefonie.


Czy to może świadczyć o tym, że problem tkwi jednak w dawkowaniu Pb, a nie w nieszczelności układu dolotowego?

Edytowane przez czajko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeważnie przyczyną takich błędów jest niskie ciśnienie paliwa albo zaniżający przepływomierz.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem po dłuższej trasie i sytuacja za bardzo się nie zmieniła ...

Po przejechaniu 2000km wyrzuciło błąd P0171 i następnie P0174.

Korekty długoterminowe podczas jazdy w trasie wchodzą na 11.718% (na LPG spadają do około 8%). W mieście te wartości są mniejsze.


Przepływomierz wskazuje 4 g/s (wolne obroty) i 117 g/s (ponad 6000rpm na 3 biegu) czyli po przeliczeniu 14.4 kg/h i 421.2 kg/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ZA dużo na wolnych obrotach i za mało przy "bucie". Jakiej firmy jest przepływomierz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przepływomierz mam Siemens’a 5WK9605 1432356.

Sprawdziłem jeszcze wartości na wolnych obrotach przy wyłączonym nawiewie i jest 3 g/s (10.8 kg/h).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba miałeś klimę włączoną skoro taka różnica, ale tak czy siak podczas jazdy za mało.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzisiaj rano kontrolka CHECK ENGINE zniknęła sama (błędy oczywiście są zapisane w pamięci).

Jest jakiś 100% sposób na sprawdzenie przepływki? Czy tylko podmiana na nową lub sprawną?


Dodam jeszcze, że mimo wielokrotnych regulacji instalacji LPG, spalanie gazu względem Pb jest o 35-40% wyższe.

Opublikowano
Jak nie masz nowej lub używki pewniaka działającego, to nie pozostało Ci nic innego jak odpiąć zasilanie od swojej przepływki i sprawdzić jak wtedy auto Się zbiera i porównać z tym jak jeździ na podpiętej.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Pojeździłem trochę z odpiętym przepływomierzem.

Auto jedzie bardzo dobrze. Silnik pracuje równo, nie szarpie i nie gaśnie na wolnych obrotach.

Czy działa lepiej/gorzej trudno powiedzieć, bo z podpiętym przepływomierzem było OK.


Korekty długoterminowe stoją sztywno na 0% (ale pewnie inaczej być nie może skoro przepływka odłączona), a krótkoterminowe podczas jazdy wahają się od około -6% do 0%. Na wolnych obrotach są w okolicy -15%.


Czy taka informacja potwierdza przypuszczenia o uszkodzonej przepływce?


UPDATE:

Trop z przepływką okazał się dobry. Miałem już zamawiać nową ale postanowiłem przemyć obecną środkiem do czyszczenia hamulców w spray'u.

Po tym zabiegu korekty długoterminowe zaczęły spadać i po adaptacji stanęły w okolicy 0% :)

Wartości przepływomierza przy mocnym przyspieszeniu (ponad 6000rpm na 3 biegu) wzrosły z 420 kg/h do 570 kg/h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.