Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak w temacie proszę o podpowiedz , ile płynu hamulcowego wchodzi do sedana bmw f10 2011 r , oraz co ile go wymienić i co najważniejsze jaki będzie najlepszy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak w temacie proszę o podpowiedz , ile płynu hamulcowego wchodzi do sedana bmw f10 2011 r , oraz co ile go wymienić i co najważniejsze jaki będzie najlepszy...

- do combi więcej

- jesteś wolnym człowiekiem

- kwestia kubków smakowych

Uprzedzam następny twój temat-jak ci się kończy paliwo to należy zatankować .

Skrajne nygustwo

 

- 1litr wystarczy

- co 2 lata

- każdy, spełniają nor.producenta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wie ktoś , kto robi płyn , który jest sprzedawany później w butelkach z logo BMW ?
Opublikowano

Najprawdopodobniej fabrycznie zalewany jest Ate SL6, czyli taki który jest bezwzględnie wymagany przy systemie ESP. Tak w ogóle to Ate jest producentem całego układu hamulcowego.

Marka nie ma znaczenia, ale klasa DOT4 oraz oznaczenie że można zastosować w systemach ESP.

Dlaczego przy ESP należy stosować specjalny płyn, który charakteryzuje się niskowizyjnością? Otóż przy tych systemach kanaliki w pompie i agregacie ABS/ESP są sporo mniejsze (nawet mniejsze od średnicy ludzkiego włosa). Mówiąc wprost i zrozumiale, na ziarno płynu uniwersalnego DOT4 nieprzystosowanego do ESP składa się 10 ziaren płynu przystosowanego do ESP.

Tak więc w ESP liczą się często ułamki sekund przy sytuacji krytycznej, a duże ziarna ze zwykłego płynu nie przecisna się tak szybko. Szczerze to mechanicy nie wiedzą o takich ważnych rzeczach. Ponadto płyn do ESP ma wysoki punkt wrzenia suchego.

Można stosować płyn do ESP do wszystkich aut z ABS,ASR,ESP, lecz już na odwrót, czyli zwykły płyn do ESP nawet tej samej klasy DOT4 - nie.

Opublikowano

Dokładnie powinno to wyglądać tak jak opisałem to w tym wątku co podałeś. Jednak prawdę mówiąc można pominąć wykorzystanie komputera, który ma za zadanie otwieranie zaworów w agregacie ESP podczas wymiany płynu z wykorzystaniem urządzenia, by dokładnie przepłukać również pompę. Bez komputera po prostu sprawnie i dość prosto wymieniamy płyn, no i nie ma takiej możliwości żeby zapowietrzyć układ.

Płynu nie powinno się wymieniać w stylu znanym z fiatow 125p, 126p, polonezow itd typu pompuj-trzymaj...wiecie o co chodzi. To już nie te czasy.

PS. Mam sporo aut na poprawki po innych majstrach z powodu zapowietrzenia układu z po prostu braku wiedzy i sprzętu mechaników, nie mówiąc już o rodzaju stosowanego płynu hamulcowego nieprzystosowanego do ESP.

Istnieje też metoda podcisnieniowa wymiany płynu, ale wg mojej wiedzy nie jest to aż tak skuteczne jak nadciśnienie i ma w dodatku troszkę minusów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.