Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od jakiegoś czasu nie mogę uporać się z check engine. Błędów jest kilka, poniżej w poście wrzucę wszystkie. Auto to 2004 rok, silnik N62 z instalacją gazową Vialle. W lutym wymienione uszczelniacze zaworowe, uszczelki pokryw zaworów, odmy, przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej, olej i inne pierdoły. Błędy są dalej tak jak i były. Ostatnio zrobiłem test, skasowałem wszystkie błędy i 400km zrobiłem na samej benzynie i błędy ze zbyt ubogą mieszanką dalej są (ogólnie z 10 błędów które są na gazie, na benzynie było 7). Objawy jakie mam: lekkie falowanie obrotów, drgania karoserii, przy ostrzejszym ruszaniu na wyświetlaczu komunikat "engine fault - reduced power" (ten na razie tylko na gazie, na benzynie mi się nie zdarzył. Znika po zgaszeniu i odpaleniu silnika.), czasem gorzej odpala na lekko wystudzonym silniku, czasem błąd na wyświetlaczu, że dalsza jazda może spowodować uszkodzenie katalizatorów. Po podpięciu INPY w livedata korekty dodatkowych lambd wyjeżdżają poza limit jak się rozgrzeje, zarówno na benzynie i gazie. Póki jest zimny odczyty w normie. Tutaj lista błędów z przejechanych jakiś 2000km na gazie:

1) 299B CDKDIBS1 - Kommunikation DME - IBS

2) 28D7 CDKDGENBS - Generatorkommunikation

3) 283A CDKOEZS - Fehler Oelqualitaetssensor

4) 2783 CDKLM - Heissfilmluftmassenmesser P0103 Luftmassen- oder Luftmengenmesser Schaltkreis (Bank 1) - hoch

5) 272C CDKRKAT - LR-Adaption additiv pro Zeit P2187 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 1) - Gemisch zu mager

6) 272D CDKRKAT2 - LR-Adaption additiv pro Zeit (Bank2) P2189 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 2) - Gemisch zu mager

7) 279B CDKTHS - Thermostat klemmt P0128 Kühlmittelthermostat (Kühlmitteltemperatur unterhalb Thermostat Regeltemperatur)

8) 274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler

9) 2865 CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf

10) 2746 CDKMD04 - Aussetzererkennung Zyl.6

 

1 - pewnie klema do wymiany, 2 pewnie z nią związany błąd. 3 błąd czujnika poziomu oleju, olewam na razie - jest bagnet z którego korzystam.

7 - coś poważnego? Co do reszty nie mam pojęcia czy poważne czy nie. Check engine chciałbym się pozbyć. Zbyt uboga mieszanka może być niebezpieczna ze względu na temperaturę.

Tutaj link https://drive.google.com/drive/folders/0B_o2hxQ680RQLVlMX3BvMzlXSUE?usp=sharing do dokładnych raportów w PDF z błędami na gazie i na benzynie + screen z INPY które odczyty wyjeżdząją za limit. Podpowie ktoś gdzie szukać albo da namiar na dobrego fachowca z Warszawy lub okolic. Mój mechanik nie ogarnął tematu.

Dzisiaj oddałem jeszcze auto do gazowników żeby sprawdzili czy instalacja jest OK oraz analizatorem spalin czy rzeczywiście jest zbyt ubogo.

Opublikowano

hej,

czy wymieniales cewki i swiece? jesli wymieniles cewki i swiece, to czy swiece masz do lpg?

znam dobrego gazwonika pod Warszawa.

Pozdro

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, odgrzeje temat, mam też te błędy ubogiej mieszanki które występują tylko na biegu jalowym, udało Ci sie ustalić co było problemem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździsz na pb czy masz lpg? Jak tylko pb to zainteresowałbym się pompą paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej, to ja tez się podepnę pod temat bo mi to tez wywala check engine:


0x29F0 CDKFMAS2 - Gemischadaption 2, Summenfehler

P2189 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 2) - Gemisch zu mager

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 341384 km

Regelfaktor Bank 2 1.02 -

Adaptionsfaktor Bank 2 0.88 -

relative Luftfüllung 17.25 %

Motordrehzahl 560.00 1/min

max Fehler additiv

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Fehler in Entprellphase



Jak Ci się udało ustalić co było przyczyną?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, nikt nie pomoże? Mam teraz dwa błędy z mieszkanką i teraz na obydwu bankach i podejrzewam, że to powstaje zazwyczaj na biegu jałowym. Ostatnio zrobiłem trasę 200 km i po zatrzymaniu się aby wypakować rzeczy z auta pojawił sie check engine. Jechałem na LPG całą trasę i teraz chyba pozostaje mi skasować błędy i pojeździć tylko na benzynie i obserwować ale u mnie podejrzewam wtryskiwacze od gazu.


A ten dobry gazownik pod Warszawą to macie jakieś namiary?



0x29EF CDKFMAS - Gemischadaption, Summenfehler

P2187 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 1) - Gemisch zu mager

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 341416 km

Regelfaktor Bank 1 1.00 -

Adaptionsfaktor Bank 1 0.93 -

relative Luftfüllung 11.25 %

Motordrehzahl 1280.00 1/min

max Fehler additiv

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 29 EF E4 21 21 87 01 28 A6 B5 80 77 0F 20 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

-------------------------------------------------------------------------------

0x29F0 CDKFMAS2 - Gemischadaption 2, Summenfehler

P2189 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 2) - Gemisch zu mager

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 341416 km

Regelfaktor Bank 2 1.00 -

Adaptionsfaktor Bank 2 0.92 -

relative Luftfüllung 11.25 %

Motordrehzahl 1280.00 1/min

max Fehler additiv

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 29 F0 E4 21 21 89 01 28 A6 B5 80 76 0F 20 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

===============================================================================

Opublikowano

Sam sobie odpowiadam... czy nie ma na forum nikogo kto by miał n62 silnik?


Przejechałem 200 km tylko na PB i dzisiaj check engine - increased emissions mi się włączył znowu. Już nie wiem sam ale to nie tylko na LPG się dzieje.


Czy ktoś poleci mi jakiegoś majstra w okolicach Warszawy, który byłby w stanie to ogarnąć lub chociaż postawić diagnozę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.