Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam silnik N63B44A (550 przed liftem).

Zalecana jest wymiana wtrysków wg akcji serwisowej "SI B11 06 14" - opis części np. tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N63

Tam podano, że zalecanym wtryskiem jest: 13 53 8 648 937

Natomiast jak się podejrzy w sklepach ze specyfikacjami BMW zalecany jest inny numer części: 13 53 8 616 079 :mad2:

Można to sprawdzić np. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FR91-EUR-12-2010-F10-BMW-550i&diagId=13_1268

Do tego można sobie poczytać (czy to dobre źródło ?), że to jednak ten wtrysk z akcji serwisowej może być lepszy (!):

https://www.fcpeuro.com/blog/posts/difference-between-direct-fuel-injector-13538648937-and-13538616079 :lol:

 

Można by oczywiście sobie tą dywagację odpuścić, mając nadzieję, że jakość tych obu wtryskiwaczy jest ok dla tego silnika, ale ... jak się spojrzy na cenę to już nie jest tak łatwo :)

Oczywiście ten standardowy (?) to 750zł, a ten z akcji serwisowej 500zł !!! - ceny sprawdziłem w polecanym na tym forum sklepie internetowym (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=31).

 

Czy ktoś wie co należy wybrać, czy ten tańszy to faktycznie lepszy, czy ktoś faktycznie montował ten tańszy ? :?: :mad2:

 

PS. Dla uproszczenia zakładam wymianę wszystkich wtryskiwaczy na raz.

Opublikowano

Odpowiem Ci troszkę inaczej. Miałem N54 i na akcji serwisowej zmieniali pompę HPFP oraz wtryski. Pan w serwisie odpowiedział, że pula z numerami wtryskiwaczy przeznaczonymi na akcję jest inna niż taka jak aktualnie wychodzi i jaką można by zakupić. Nie ma niby takiej możliwości żeby dali te najnowsze.

Jeśli masz silnik przed liftem to czym prędzej wymień je. Zbyt mocno leją paliwo, co prowadzi do przytarcia silnika.

Najlepiej zawsze wersję najnowszą :wink:

Też planuję 550i ale najlepiej już po poprawkach silnika gdzieś z 2013, bo mi już słabo w N55.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówisz, że po 2013 po poprawkach, hehe. Gadałem ostatnio z kumplem z aso bmw i wymieniają silniki w g10/12 na akcji serwisowej bo wszystko się w nich wali, też 4.4 litra więc chyba za dużo nie poprawili... Chciałem kupić coś z B47 i też odradził, tylu akcji serwisowych dawno nie było. N74 przy nich to cud techniki jak się rozrządu pilnuje.
Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.