Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

 

Jestem bardzo zainteresowany tyn egzemplarzem BMW 530i

http://allegro.pl/show_item.php?item=6803028473&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62#thumb/8

 

poprosze o jakies sugestie jesli coś zdecydowanie rzuca sie w oczy, jestem laikiem w tych sprawach więc jak dla mnie wszystko wygląda pięknie..Rozmwaiałem długo ze sprzedającym, twierdzi że prawe drzwi i tylna klapa były drugi raz malowane, reszta wszystko oryginał włącznie ze wszystkimi szybami...książka serwisowa prowadzona do 211tys km (ostatni wpis koniec 2015r)...

Auto wstępnie zarezerwowałem

 

 

z góry serdeczne dzięki

pozdrawiam

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vehicle Identification Number WBANA71000B104340

Type NA71

Model 530i - EUR

Development Code E60

Chassis LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M54

Displacement 3.00

Power 170

Drivetrain HECK

Transmission AUT

Color Silbergrau Metallic - A08

Upholstery Stoff/leder React/oregon/anthrazit - FBAT

Production Plant DINGOLFING

Production Date 2003-07-18

 

 

Standard Equipment

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

Options

2CF Lt/aly Whl/star Spoke 138 W Runflat Tyre Lm Raeder Sternsp. 138 Mit Notlauf.

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

217 Active Steering Aktivlenkung

229 Dynamic Drive Dynamic Drive

320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall

354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

435 Wood Trim Edelholzausfuehrung

442 Cupholder Getraenkehalter

473 Armrest, Front Armauflage Vorn

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

522 Xenon Light Xenon-licht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung

785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten

8SA Country Spec. Release Of Navigation Laenderspez. Navi.-freischaltung

8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

 

Ja bym się obawiał active steering w tak leciwym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawsze starego sedana klasy wyższej należy się bardziej obawiać niż Corsy w gazie czy Yarisa z szybami w prądzie.

Zakup takiego BMW często jest powodem finansowej kaplicy.

Mam nadzieję, że wiesz, że w takich autach kupując sprawne auto - bez najmniej 5-cyfrowego zapasu złotówek nie masz co o nich myśleć...

 

Najważniejsze - NIE KUPOWAĆ MĘCZENNICY !, lecz szukać zadbanego i szanowanego egzemplarza.

 

A jak brać wczesne E60 w 6cyl. PB, to na pewno lepiej 530i M54 niż 523i N52.

Mi się ta 530i jako tako podoba, ale trzeba ją ostro prześwietlić.

Uważaj - sprzedawca to zawodowiec - świeci się jak psu genitalia, także wszystkie choroby są zapewne zamaskowane...

Kierownica ostro wydeptana jak na te wskazania drogomierza.

A zdjęć fotela kierowcy nie ma wcale.

Więc zanim zaczniesz myśleć - zamów sobie jej raport np. na bimmer-check_com

OBOWIĄZKOWO !

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu powinna być jak nowa a nie wygląda!

Moja stara e60 przy 300 fotele miała prawie bez skazy a kierownica praktycznie bez przetarc.

Daje jej 223 ale razy 2 i niech mówi co chce!

To nie citroen, opel czy renault że przy 200 z kierownicy zostaje sam drut!

 

Sprawdź przebieg może jeździła tylko po mieście dlatego taka wyłachana- czujność wzmożona tym bardziej że nie pokazuje zdjęcia fotela itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysłał mi chłopaki całą pakę zdjęć, pięknie wszystko w środku wygląda, fotel kierowcy też.. Czy z tym systemem active stering jest tyle kłopotów|?? kurcze odechciewa mi się troche tego samochodu :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z każdej wady można zrobić zaletę - i odwrotnie - z każdej zalety wadę.

5-er swoje kosztuje i w zakupie, i w utrzymaniu.

E60 jako nowe swoje kosztowało, teraz wartość spadła do +/- 10% początkowej, ale utrzymanie to nadal spory wydatek...

Jak się boisz, co można zrozumieć - to może jakiś kompakt, w szczególności w niepożądanych przez "pięknych kawalerów" modelach są naprawdę bezpieczne...

Kupisz np. takiego Aurisa za 30.ooo - w wersji 1.6i /1.4d - będzie jeździł bezpłciowo, ale zdecydowanie tanio i bezpiecznie.

Mówię serio.

A BMW to fajne auta, ale jak to BMW - "będziesz miał wydatki"..., albo trupa...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan kierownicy w tym przypadku nie świadczy o przebiegu auta. Sam widziałem e65 z przebiegiem autentycznym ok 280 tyś i kierownicy praktycznie nie było. Samochód wygląda ładnie-jechać i sprawdzać stan techniczny. Active steering to super sprawa a nawet jak padnie to raczej jakiś czujnik który razem z wymianą nie kosztuje fortuny. Zawsze można kupić magiel używany, koszt ok 1500zł.

A koszty utrzymania nie są aż tak astronomiczne. Oprócz e60 mam też mercedesa w211 którego utrzymanie jest droższe.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jade Panowie trzymajcie kciuki :), Miczek zrobiłem raport przebieg autentyczny auto bezwypadkowe, znam cała historię autka :) Dzięki serdeczne za pomoc chłopaki :)))))))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, wybieracie samochody z bardziej ubogą historia bo tutaj było 40 wizyt do tego 3 naprawy lakiernicze i przygotowanie raportu się wtedy przeciąga w czasie :mrgreen:

Dray - zamówił u Ciebie Dave79 ten raport

... zrobiłem raport przebieg autentyczny auto bezwypadkowe, znam cała historię autka ...

czy nie zamówił?

Bo jedzie po auto, mam nadzieję, że najpierw zamówił i... przeczytał...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź maglownicę czy nie puka nie ma luzów i wycieków. Auto czy równo stoi.

Zerknij pod auto czy stabilizatory od Dynamik Drive nie ciekną są dwa a jeden kosztuje około 5 tyś generalnie wszystko pod ten system np amortyzatory itp cena x 2 ale bez stresu zawsze można wywalić ten system i dać zwykłe lub sportowe zawieszenie jeśli wszystko działa to prowadzenie tego auta to bajka.

Nawet spotkałem się z taką sytuacją, że autko z Niemiec po vin dynamik drive a na miejscu okazuje się, że zwykłe sportowe zawieszenie :shock: nawet już Niemców nie stać na serwis tego systemu :D

Powodzenia daj znać czy kupiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne z tymi wizytami ale moja miała też raport od Dray i było około 10 wizyt do 185 tyś ale to zależy bo jak ktoś jest lewy to nawet na wymianę żarówki czy dolewkę oleju( co w m54 jest nieuniknione :D ) do ASO jedzie i nabijają się wizyty z historią serwisowa swoją drogą Dray za zgodą kolegi co wykupił może udostępni ciekawą historię o m54b30 ja w swojej miałem alternator i wahacze wymieniane już przy 30 tyś :roll: Lubię czytać historię serwisowe są dla mnie lepsze niż dobra książka :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy własnie wróciłem z trasy swoją nowa cudną bunią :))))) Autko marzenie, nigdy nie jechałem lepszym samochodem, w zyciu nie dał bym jej 14lat..Auto prowadzi się cudownie, moje mega zaskoczenie kiedy na miejscu na pierwszej jeździe nawracam a kierownica idzie niecały jeden obrót a auto robi 360stopni, WOW po prostu WOW jak ona się trzyma drogi i jak niesamowicie cichutko i naprawde mocno dymnamicznie :)...Sory jestem nadal w szoku że to moje auto :)))) okej teraz bez emocji troche faktów: Sprzedajacy konkretny od razu na dzień dobry sam zaproponował kompletny przegląd techniczny na stacji diagnostycznej na własny koszt, w aucie sterowanie, amory, maglownica wszystko perfekt, autko tak mieciutkie ze pokonywanie dziur to bajka w porównaniu do mojej x5ki która jest dosłownie "wozem drabiniastym" przy tej limuzynie :)))... Hamulce srednio niestety bo wyszły na 65% ale nie kwalifikują się jeszcze do remontu, Autko absolutnie bezwypadkowe, potwierdzone!!! malowane jednak w swojej historii kilka elementów tj, prawe drzwi przednie, zderzak przód, zderzak tył..Absolutnie nie ma zadnej szpachli tylko grubsza warstwa lakieru poza tym zero różnicy koloru więc dla mnie rewelacja!!!..Na minus jedynie na dzien dzisiejszy to kwestia tego że podłoga, osłona silnika od dołu spocona jak i tylny most, bardzo delikatnie ale jednak, więc Bunia jedzie w poniedziałek na warsztat na wymiany zapewne jakiś simeringów, uszczelniaczy, wszystkich olei filtrów i płynów...Silnik 3,0i wg mnie po prostu bajka, idealny do tej masy auto dosłownie FRUWA:)) Skrzynia jak nowa, zero szarpnięć, luzów,poślizgów itp. Na DRIVE troche mulasto od startu ale jak się przełączy na +- i wcisnie gaz to auto jest dosłownie pociskiem rakietowym :))) A teraz na deser: z Siedlec do Kłodzka zrobiłem 550km, zatankowałem auto w Siedlcach za dokładnie 200zł, zrobiłem całą trase i mam jeszcze do zrobienia 95km wg komputera!!MEGA w zyciu nie zagazuje tego silnika :))))))))) Podsumowując jestem mega szczęśliwy :) dzieki za pomoc i polecam zrobić sobie przed wyjazdem taki raport historii serwisowej, jak wychodzi okej to naprawde jazda po samochód i jego zakup jest przyjemnością a nie stresem :)

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro kupiona to myślę że właściciel nie będzie miał nic przeciwko bym wstawił trochę lektury:

 

07.10.03 - 1933 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, kontrola pojazdu

05.11.03 - 2133 km - koła zimowe kpl, regulacja drzwi tylnych, prace przy fotelach

27.11.03 - 2433 km - szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu, prace przy fotelach

17.06.04 - 4684 km - nowa przekładnia kierownicza, geometria kół pojazdu, oparcie fotela przód

29.06.04 - 4836 km - prace przy wnętrzu

03.08.04 - 6541 km - opona letnia Bridgestone, zmiana opony, wyważenie koła

07.09.04 - 6911 km - zamek drzwi przednich lewych

14.12.04 - 9619 km - prace przy fotelach

31.03.05 - 12 487 km - zmiana kół, wyważenie kół

26.07.05 - 14 084 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, poszycie siedziska fotela przód, centrum sterowania kierownicy, diagnostyka i programowanie pojazdu, uszczelki drzwi przednich oraz tylnych lewa i prawa strona

28.10.05 - 16 411 km - zmiana kół, wyważenie kół, uzupełnienie oświetlenia

28.03.06 - 17 405 km - zmiana kół, wyważenie kół

16.08.06 - 19 735 km - zamek drzwi przednich lewych

26.10.07 - 27 568 km - zmiana kół, wyważenie kół

01.04.08 - 29 338 km - zmiana kół, wyważenie kół

31.07.08 - 30 916 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu

28.10.08 - 32 801 km - zmiana kół, wyważenie kół, kontrola pojazdu

02.04.09 - 34 100 km - zmiana kół, wyważenie kół

09.10.09 - 35 654 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe przód

25.02.10 - 44 839 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

04.06.10 - 52 179 km - szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu

23.06.10 - 53 365 km - szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu

02.09.10 - 60 565 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu , geometria kół pojazdu

02.09.10 - 60 579 km - drążek kierowniczy, geometria kół pojazdu

12.01.11 - 72 461 km - stabilizator aktywny tył, łączniki stabilizatora tył, diagnostyka komputerowa pojazdu

27.12.11 - 103 892 km - naprawa blacharsko lakiernicza nowy błotnik przedni prawy, lampa przednia prawa, czujnik parkowania, dysza spryskiwacza reflektora, zderzak przedni, mocowanie zderzaka, belka zderzaka, osłony zderzaka, absorber zderzaka, nowa maska przednia, geometria kół pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu

27.02.12 - 108 580 km - naprawa blacharsko lakiernicza lampa przednia prawa, czujnik parkowania, zderzak przedni, mocowanie zderzaka, osłony zderzaka, wzmocnienie czołowe, nerka prawa, kratka zderzaka, kanały powietrza hamulcowe, nowa maska przednia, błotnik przedni prawy, diagnostyka komputerowa pojazdu

30.11.12 - 123 620 km - diagnostyka i programowanie pojazdu

17.07.13 - 134 271 km - alternator, akumulator, diagnostyka i programowanie pojazdu

13.08.13 - 135 594 km - naprawa blacharsko lakiernicza zderzak przedni, mocowanie zderzaka, osłony zderzaka, błotnik przedni prawy, geometria kół pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu

28.06.14 - 151 209 km - poprawienie mocowania klemy plus akumulatora akcja serwisowa

14.07.14 - 151 786 km - szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu

31.07.14 - 152 330 km - szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu, płyn hamulcowy

25.08.14 - 154 511 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu, termostat, płyn do układu chłodzenia, sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków, diagnostyka komputerowa pojazdu łącznik stabilizatora przód

01.09.15 - 184 186 km - rozrusznik, diagnostyka komputerowa pojazdu, lakierowanie zderzaka przód

05.10.15 - 187 088 km - naprawa blacharsko lakiernicza zderzak tył, prace przy układzie czujników parkowania, diagnostyka komputerowa pojazdu

13.05.16 - 207 913 km - szyba drzwi przednich lewych, uzupełnienie oleju

20.07.16 - 211 583 km - szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu

10.10.16 - 214 183 km - wizyta serwisowa bez opisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu widzę, że kolega w szoku i nie ma co się dziwić też mam m54b30 i banan na twarzy za każdy razem jak wsiadam.

Szkoda,że nie manual ale wiem że ciężko kupić bo 80 procent to automaty

Co do gazu po mieście potraktuj ją w trybie łutututu to zobaczysz jakie będzie spalanie :D taryfą taniej wychodzi :mrgreen:

Ja już 20 tyś na gazie bez żadnych problemów zrobiłem i już około 6 tysi w kieszeni zostało ale twoja decyzja.

Owszem na trasie jest bajka o 40 kunia więcej niż m54b25 a spalanie niższe.

Piękna historia serwisowa 4 tyś wymiana maglownicy :shock:

Stabilizator aktywny od dynamic drive siadł przy 72 tyś

Akcji z tą szybą czołową nie rozumiem 7 razy wymiana :roll: pewnie coś źle zrobili i się lało dlatego tyle wpisów.

Powyżej 200 tyś zaczynają się dolewki oleju standard w m54 proponuję płukankę zastosować i olej oczywiści full syntetyk np Valvoline vr1 5w50

Kup sobie od razu 8 l 6.5l na wymianę a resztę na dolewkę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że jaranie nie minie :) żonie tez bardzo się podoba, jazda nieporównywalnie lepsza niz w x5ce..W bagazniku suchutko pod tapicerką więc może to w jakiś rozbitkach woda stoi a nie we wszystkich e60 :)

 

Napiszcie mi koledzy jakie kupić oleje dokładnie i filtry na wymiany (silnik, skrzynia, most)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oleju w skrzyni niestety nie miał zrobionego. Wielka szkoda.

Na takim przebiegu, jeśli to automat ZF zrobiłbym wyłącznie wymianę statyczną na oryginalnym oleju z BMW (jak lubisz perfekcję to ewentualnie na dwa razy), filtro - miska z ZF.

 

Olej w tylnym moście nie wiem czy się da wymienić - bodajże nie ma korka spustowego.

 

Powyżej 200 tyś zaczynają się dolewki oleju standard w m54 proponuję płukankę zastosować i olej oczywiści full syntetyk np Valvoline vr1 5w50

Kup sobie od razu 8 l 6.5l na wymianę a resztę na dolewkę :wink:

 

Olej w silniku - do płukanki się nie odniosę, ale faktycznie saabowicze polecają do dmuchniętych Saabów 9-5 2.3 TURBO Aero 230+/250+/260+ - Valvoline VR1 5W50 - i w moim 9-5 Aero ten olej sprawował się świetnie!

A M54 lubi dolewki, więc poszedłbym w ten Valvoline.

Filtr oleju, benzyny, węglowy kabiny, powierza - Mann.

Mocne BMW lubią przednie klocki i tarcze oryginalne z ASO - kiedyś słynne układy hamulcowe ATE - bardzo obniżyły loty -i się do pracowitych i ciężkich aut na przód nie nadają.

No i wymień płyn hamulcowy - bo wiedzę, że ma 3 lata.

 

Auto jest tak dobre, jak jego najgorszy punkt.

Weź sobie to stwierdzenie do serduszka -a będziesz miał fajny samochód.

 

PS.

Pierwsze auto z LPG miałem w 1993 roku, teraz mam tylko 3 auta w gazie, reszta diesle lub benzyny - ale kupując E60 M54 - po krótkiej fazie sprawdzenia silnika (stan, zużycie) - raczej LPG bym założył.

I zwykle jest przy takich autach tak - że czym szybciej to zrobisz tym będziesz miał lepszą kondycję finansową.

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a macie jakąs stronke, link gdzie zakupić te wszystkie filtry i oleje?? U mnie w mieście jest serwis BOSCH u których zawsze naprawiam samochody absolutnie u żadnych garażowiczów ale nie wiem czy mają te oleje i filtry, czy po prosty kupić na allegro??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.