Skocz do zawartości

330i szarpanie po odpaleniu na ciepłym i kilka innych


KamilJaworzno

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, niestety wydaje mi się ze masz problem z wtryskami. ja moja bunie sprowadziłem do Polski w maju i też już włożyłem w nią około 5 tys.

 

Telepanie buda na zimnym z rana i często po odpaleniu na ciepłym takie miałem objawy i jedyne co pomogło to wymiana wszystkich wtrysków na nowe, dodatkowo miałem też przed wymianą wtrysków akcje serwisową na cewki ale to ostatecznie nie pomogło :(

 

NA początku też często miałem dodatkowo błędy własnie czujnika wałka rozrządów i chciałem zaoszczędzić na mechanikach i podjąłem pochopna decyzje wymiany owych czujników na nowe, wydałem ponad 600 zł i po 3 dniach znowu błędy wróciły krew zalewała :).

 

Przeczytałem chyba cale forum i postanowiłem wyczyścić i zamienić miejscami elektrozawory vanosa i po krótkim czasie po raz pierwszy błąd czujnika wałka rozrządu przeniósł się na drugi więc diagnoza byłą prosta. z tym że postanowiłem kupić na allegro używany czujnik za 100 kilkadziesiąt złotych po wymianie odpukać jakieś 2 miesiące spokoju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie sprawa prosta - jak masz błąd vanosa to najpierw pozbądź się tego.

Źle działający vanos rzutuje na pracę rozrządu, a problemy z rozrządem to nieodpowiednie spalanie mieszanki - idąc dalej : telepanie, szarpania, błędy misfire, brak mocy, uszkodzone katalizatory.

Wadliwe wtryski również mogą mieć takie objawy, tyle że jeden wtrysk to koszt 900zł (i nie każdy sam je sobie wymieni i zakoduje), a nie 400zł jak za elektrozawór, czy 200zł za czujnik, które się wymienia samemu w 10 minut.

No i oczywiście wtryski nie powodują błedów vanosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KamilJaworzno nikt ci niczego nie zagwarantuje. Jedno jest pewne, element wpływający na pracę silnika masz do wymiany. Sterownie nowoczesnym silnikiem jest dość skomplikowanym procesem i niektóre usterki są wypadkową wielu czynników i mogą wymagać naprawy/wymiany kilku rzeczy...

 

mario2017 nie rób bałaganu na forum, żeby rozwiązać uporczywe usterki trzeba być precyzyjnym, natomiast ty nawet nie zwracasz uwagi na to o jakim silniku mowa. Odpisujesz w temacie silnika N52 mając silnik N43. Twój silnik ma bezpośredni wtrysk natomiast ten tutaj nie ma, więc rady dotyczące wymiany wtryskiwaczy są mocno nietrafione i mogą narazić kogoś na duże koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety jeśli zawór wymienili i nic się nie poprawiło, to masz duże szanse na rozciągnięty łańcuch rozrządu albo przestawiony rozrząd.

Może to też być problem z czujnikami położenia wałków - jak ziomki z warsztatu ogarniają oscyloskop to powinni to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Akurat co do odpalania to miałem to samo na benzynie, a przejechałem tylko na niej ponad 1000km żeby wykluczyć gaz. Kurde, czyli jeszcze do gaziarza musze podjechać teraz sprawdzić co się dzieje, bo dziś faktycznie po przełączeniu na benzynę szarpanie podczas jazdy ustało, ale dalej pozostaje problem odpalania. Może to być lambda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.