Skocz do zawartości

E83 3,0i problem z układem chłodzenia


Shivson

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś w ekspresowym tempie złożyłem swojego iksa i jak przystało po 1,5 tyg przerwie od jazdy odpowiednio go dopieściłem.

Po powrocie sprawdziłem węża o którym pisze kolega Shivson.

Wąż jest gorący twardy i napęczniały jak pyta bambusa , więc kolego tak ma być możesz spać spokojne.

W końcu jakieś ciśnienie i temperatura musi być ,że zbiorniczki wyrównawcze pękają.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w ekspresowym tempie złożyłem swojego iksa i jak przystało po 1,5 tyg przerwie od jazdy odpowiednio go dopieściłem.

Po powrocie sprawdziłem węża o którym pisze kolega Shivson.

Wąż jest gorący twardy i napęczniały jak pyta bambusa , więc kolego tak ma być możesz spać spokojne.

W końcu jakieś ciśnienie i temperatura musi być ,że zbiorniczki wyrównawcze pękają.

 

Dzięki wielkie, uspokoiłeś mnie :) Mam nadzieje że to koniec przygód z x3, bo juz powoli zaczął mnie denerwować i zacząłem myśleć o jego sprzedaży... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, niestety ale problem powoli zaczyna powracać. Po wymianie zbiorniczka wszystko przez jakiś czas ok, dzisiaj jednak zauważyłem znowu drobne wycieki ze zbiorniczka. Jakoś nie chce mi się wierzyć aby nowy zbiorniczek był wadliwy, więc wygląda na to że tworzy się tam jakieś ciśnienie i zaczyna go rozsadzać? Co o tym myślicie, i od czego tym razem zacząć?

 

18720932_1545106128855158_200146901_o.jpg?oh=2e8f56ef5e2e956679b7a35a6bc2b494&oe=5926E72C

 

18716458_1545106108855160_1918448184_n.jpg?oh=fa5cca8873d6617ac05de1fbfccdd5d4&oe=5926C9CC

 

18698700_1545106105521827_421521456_o.jpg?oh=9a19079bd3e432b6ae7ed4477ee4be29&oe=5927BF4C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie powinna być to wina zbiorniczka nowy powinien być odporny na ciśnienie choć różnie to może być . Ja u siebie założyłem stary z szrotu od jakieś E46 i daje radę. Problemem może być jak już kiedyś wspominałem termostat w plastikowym kruszcu.Przeczytaj mój pierwszy post w temacie. U mnie go nie ma bo mam manualną skrzynie u ciebie w automacie jest. Być może się zaciął lub przekosił i zablokował przez co ciśnienie ci rozwala zbiorniczek bo jak wiadomo skrzynią biegów bardzo się grzeje i podnosi ciśnienie cieczy. Przeglądając filmy jak wymienić zbiorniczek u kilku youtuberów trafiłem właśnie na taką teorię.

 

 

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek reguluje nadciśnienie i podciśnienie.Kup w ASO nie bierz zamiennika.

Jak dolewasz płyn to nie lej ponad max bo pod korkiem musi być mała poduszka powietrzna co w pewnym stopniu amortyzuje ciśnienie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajduje się ten termostat i jak się do neigo dostać? Gdyby termostat leżał, to przypadkiem nie szalałuy by tempreatury? U mnie jak sie juz nagrzeje to cały cas 95-101 stopni.

Korek wymieniałem w pierwszej kolejności na oryginalny z ASO miesiac temu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym w pierwszej kolejności wymienił oringa w złączu..tym pod plastikiem z informacją o prawidłowym poziomie płynu (mam inny silnik wiec więc ciężko mi się zorientować z czym on się łączy...z chłodnicą??) tam jest ewidentne zawilgocenie i kapie na dół...koszt niewielki a wykluczysz tą sprawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty masz auto zagazowane ?

Na samym początku tego wątku było pisanie o możliwości uszkodzeniu parownika a co za tym idzie gaz z butli podbija ciśnienie w układzie chłodzenia.

Zakręć butlę i pojeździj kilka dni i zobacz czy węże będą twarde.

Inna sprawa

Mi się zdaje, że 101C to za dużo, woda już wrze

w układzie powinniśmy mieć płyn z temperaturą wrzenia około 130C.

Mamy też silniki z temperaturą 105C. Najlepiej sprawdzić po nr VIN

Nawet czysta woda w układzie zamkniętym z podwyższonym ciśnieniem ma temperaturę wrzenia powyżej 100C

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajduje się ten termostat i jak się do neigo dostać? Gdyby termostat leżał, to przypadkiem nie szalałuy by tempreatury? U mnie jak sie juz nagrzeje to cały cas 95-101 stopni.

Korek wymieniałem w pierwszej kolejności na oryginalny z ASO miesiac temu....

 

 

obejrzyj ten drugi film i tam jest tak koleś go wyciąga i montuje ponownie

jest w plastikowym kruszcu na który wciska się zbiorniczek

 

w temacie poniżej jest schemat i tam widać termostat dokładnie

 

viewtopic.php?f=86&t=165378&start=30

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, po miesiącu problem wraca...

Miesiąc nie było problemu, aż nagle zaczęło lat płynem mocno. Diagnoza: peknięty wąż elastyczny ten który idzie od zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniłem całość w warsztacie, czyli wąż elastyczny oraz dalej idace plastikowe kolanko z odpowietrznikiem. Wszystko jest niby ok, ale jedna rzecz mnie martwi:

Rano jak silnik jest zupełnie zimny, odkręcam najpierw sam odpowietrznik, i zaczyna nim wylewac do góry wodę. Zakręcam więc odpowietrznik. Wtedy odkręcam korek od wlewu plynu chlodniczego, sekundowe syknięcie, i widzę że jest go zdecydowanie za mało. Przy otwartym wlewie odkręcam odpowietrznik, zaczyna syczec przez kilka sekund, i w tym czasie jakimś cudem poziom płynu chlodniczego powoli wraca do normy... Jak mam to rozumieć? Już całkowicie zgłupiałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalne zachowanie płynu .

Gdy jest układ szczelny to silnik wciąga płyn tworzy się podcisnienie.

 

Nie dolewa się więcej. Tak jak pisałem wcześniej szczelny układ należy poprawnie odpowietrzyć dwa razy.

Za pierwszym razem zalewamy do pełna aż się wyleje, grzejemy auto zostawiamy do ostygnięcia . Silnik wciągnie płyn .

Za drugim razem dolewamy tylko tyle aby miarka wysunęła się z zbiorniczka. To wszystko .

 

 

Podejrzewam ,że z niewiedzy lub paniki codziennie lub co jakiś czas dolewałeś aż rozwaliło układ.

Tylko nie powinno się tak stać ponieważ korek od zbiorniczka jest tak zaprojektowany aby nadmiar wywaliło właśnie tamtędy.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

cześć. ja ulamalem kawałek plastikowej miarki która pokazuje poziom płynu chł. w zbiorniczku;( niestety nie mogę go wyciągnąć;((

czy macie jakiś pomysły? wpadł do środkami jakieś 3cm długości. czy gdy go tam zostawie moze mi uszkodzić coś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie .


U mnie kiedyś to cała ta miarka się rozleciała ze starości.

Jak jeszcze nie wymieniałeś zbiorniczka to na pewno cię to czeka więc wtedy zlejesz płyn i będzie Ok, załatwisz wszystko za jedną robotą.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.